וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין במתקפה: "להתנגד נחרצות לחוק עוקף בג"ץ"

23.10.2014 / 20:28

בעקבות פסילת התיקון לחוק למניעת הסתננות, תעלה לדיון ביום ראשון הצעת חוק של איילת שקד אשר תאפשר לכנסת לחוקק מחדש את החוקים שבג"ץ פסל. היועץ המשפטי ימליץ ללבני להתנגד

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
צפוי להתנגד גם בוועדת השרים לענייני חקיקה. וינשטיין/טלי מאייר

כחודש וחצי לאחר שהרכב של תשעה שופטי בג"ץ ביטל שני סעיפים בחוק למניעת הסתננות, שמאפשרים את המשך פעילותו של מתקן השהייה "חולות" ואת כליאת מבקשי המקלט למשך שנה, תעלה לדיון ביום ראשון הקרוב הצעת חוק של חברת הכנסת איילת שקד אשר תאפשר לכנסת לחוקק מחדש את החוקים שבג"ץ פסל כל עוד היא משיגה רוב מוחלט.

לפי הצעת החוק, תתווסף ל"חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" "פסקת התגברות" שתאפשר לכנסת לעקוף את החלטות בג"ץ על ידי חקיקה מחדש של חוקים שפסל. בתגובה להצעה העביר היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את התנגדותו לחוק והודיע כי הוא צפוי להתנגד לו גם בוועדת השרים לענייני חקיקה. כמו כן, בכוונתו להעביר חוות דעת לשרת המשפטים ציפי לבני הממליצה להתנגד להצעת החוק.

עוד ידיעות באותו נושא:
עוקף בג"ץ: נתניהו יוזם תיקון לחוק המסתננים
בג"ץ קבע: אסור לכלוא מבקשי מקלט לשנה - ללא משפט
דוח: ישראל נחושה להשקיע בכליאת פליטים שלא כחוק

איילת שקד. ראובן קסטרו
פוגעת במשטר הדמוקרטי ומאפשרת פגיעה במיעוטים. ח"כ איילת שקד/ראובן קסטרו

התנגדותו של וינשטיין נובעת מכך שההסדר המוצע מתיר לכנסת לפגוע בזכויות הפרט ללא מגבלה מהותית, זולת הדרישה החלשה להשיג את תמיכתם של 61 חברי כנסת. על פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, ההצעה מבטלת את הרסן שמטיל "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" כנורמה חוקתית על כוחו של הרוב במשטר דמוקרטי לפגוע במיעוטים.

בתחילת החודש כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בנושא חקיקת תיקון חדש לחוק למניעת הסתננות. בדיון השתתפו גם שר הפנים גדעון סער, שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', וינשטיין ונציגי ממשלה נוספים כמו גם נציגים מגופים רלוונטיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

במהלך הדיון הנחה נתניהו את הנוכחים, ובראשם את השר סער, לגבש בהקדם חוק שיאפשר את מעצרם ללא משפט של בני אדם שנכנסו לישראל שלא כדין לתקופה אפקטיבית, על אף החלטת בג"ץ. כמו כן, התבקשו השרים לעצב חוק שיאפשר את המשך פעילותו של מתקן השהייה "חולות" תוך התחשבות בהערות שניתנו בפסיקת בג"ץ. במקביל, יימשך עידוד מבקשי המקלט ל"עזיבה מרצון", תוגבר האכיפה נגד העסקתם ויינקטו צעדים נוספים.

אין זו הפעם הראשונה שהממשלה והכנסת מנסות לעקוף את פסיקת בג"ץ בנושא מבקשי המקלט. לפני כשנה, לאחר שפסק כי כליאת מבקשי המקלט לשלוש שנים במתקן "סהרונים" אינה חוקתית, אישרה הכנסת את פעילותו של מתקן השהייה "חולות" כמתקן פתוח ואת כליאתם של מבקשי המקלט ללא משפט לתקופה של שנה.

בתוך כך, שר הפנים גדעון סער מגבש חוק חדש למניעת הסתננות במקום זה שנפסל בבג"ץ. הוא מתכוון להביא אותו לישיבת הממשלה האחרונה שבה ישתתף ב-2 בנובמבר.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully