וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נדירה באיראן: "לא לכפייה אלימה של חיג'אב"

23.10.2014 / 19:50

כמה נשים הותקפו לאחרונה בחומצה בעיר איספהאן, כנראה משום שלא כיסו את פניהם לפני החוק האיסלאמי המחמיר. אלפים מחו בעיר נגד אזלת היד של הרשויות: "מה קרה לעיניים של אחותי?"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בעיר איספהאן שבמרכז איראן נערכה אתמול (רביעי) הפגנה יוצאת דופן בהיקפה ובאופיה, במחאה על מעשי האלימות שכוונו נגד נשים בשבועות האחרונים. גורמים רשמיים בעיר דיווחו כי כשש עד שמונה נשים הותקפו בחומצה על ידי אלמונים רכובים באופנוע, ולפי השמועות שנפוצו בעיר, החומצה הושלכו לעבר נשים שלא כיסו את פניהם בצורה "נאותה". המשטרה הודיעה היום כי כמה חשודים נעצרו, אך לא מסרה פרטים בנוגע לזהותם.

לפי סוכנויות הידיעות באיראן, בהפגנה השתתפו כ-2,000 בני אדם, בהם גם גברים רבים. מדיווחים נוספים עולה כי המשתתפים, שצעקו סיסמאות נגד מעשי האלימות ונגד מתיזי החומצה, מתחו ביקורת גם על השלטונות האיראניים, בשל אזלת ידן של הרשויות בטיפול באלימות.

עוד בוואלה! חדשות:
ניגריה: במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו
סחף באירופה? הפרלמנט באירלנד הכיר במדינה הפלסטינית
מקסיקו: "ראש העיר אחראי להיעלמות 43 הסטודנטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה באיספהאן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך ההפגנה, חלף המצעד ברחובותיה הראשיים של העיר, והצועדים, שרבים מהם נשאו כרזות באנגלית, נעמדו מול מוסדות ממשלתיים שונים, בהם משרדי התובע הכללי ומוסדות המשפט. המפגינים קראו בין היתר "ביטחון, ביטחון, שפיכת חומצה היא פשע", ו-"לא ניתן לכפות חיג'אב, איראן לא תהיה עיראק". קריאות נוספות היו "כוחות הביטחון, מה קרה לעיניים של אחותי?".

בתוך כך, התפרסם ריאיון של מסיה עלינז'אד, אחת מהעיתונאיות המובילות מהאופוזיציה האיראנית הגולה, עם "אימאם יום השישי" של איספהאן, תפקיד אשר מאויש על ידי נציגים של המנהיג העליון, עלי חמינאי. במהלך הריאיון, הביע האימאם צער על האירועים האחרונים, אך נמנע מלקחת אחריות ממשלתית על סדרת המתקפות האחרונות, והסביר כי חובת החיג'אב היא "דבר הכרחי שלא ישתנה".

עוד באותו נושא

תעלומה באיראן: מי שופך חומצה על נשים ברחובות?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא ניתן לכפות חיג'אב, איראן לא תהיה עיראק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירועים באיספהאן מתלווים לדיון משמעותי בפרלמנט בטהראן, המג'לס, בו נידונה הצעת חוק מטעם המחוקקים השמרנים, לפיה אזרחי המדינה יקבלו סמכות גדולה יותר לפירוש "אישי ומחמיר" של חוקי הלבוש האיסלאמי. משמעות החוק, אם יאושר, היא שגברים יורשו לטעון כי נשים אינן מתלבשות כראוי.

הנשיא חסן רוחאני יצא בתוקף נגד ההצעה, ואמר: "ארור היום שבו תפנה החברה שלנו למשעול של חוסר ביטחון אזרחי בתירוץ שכזה". לדבריו, "אסור לנו להביט על 'חיג'אב מרושל' כעל סטייה, ומנגד להתעלם ממעשי השחיתות, הדיבה, השקר והשוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסור לנו להביט על 'חיג'אב מרושל' כעל סטייה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully