וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו

למרות הכרזתו של הנשיא על שחרור 219 התלמידות שנחטפו על ידי "בוקו חראם", מתקפות הטרור נמשכות והתושבים בצפון-מזרח ניגריה מדווחים על חטיפות נוספות. "הודעה פזיזה למטרות פוליטיות"

תושבים בניגריה שנמלטו מהעיר במה, שעליה השתלט ארגון "בוקו חראם", 3 בספטמבר 2014. AP
"'בוקו חראם' לא מתעייף". תושבים שנמלטו מאזורים בשליטת הארגון/AP

למרות הדיווח בסוף השבוע האחרון על השלמת המשא ומתן בין ממשלת ניגריה לארגון הג'יהאד "בוקו חראם" לשחרור 219 הנערות שנחטפו על ידי הארגון לפני כחצי שנה, עשרות נשים ונערות נוספות, תושבות שני כפרים בצפון-מזרח ניגריה, נחטפו על ידי חמושים – כך מסרו היום (רביעי) תושבים לרשת BBC. עם זאת, הרשויות במדינה המערב אפריקנית לא אישרו את הדיווח.

הסכם שביתת הנשק בין הכוחות הניגריים ל"בוקו חראם" עליו הכריזה הממשלה הגיע בתום שיחות חשאיות שנערכו בבירת צ'אד, נדג'אמנה, אולם מתקפות הטרור נמשכו. הארגון לא לקח עליהן אחריות, אך הרשויות מעריכות כי מדובר בלוחמי "בוקו חראם". אזרחים רבים תוהים כעת על טיבו של ההסכם, ומפקפקים ברצינותו.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
מקסיקו: "ראש העיר אחראי להיעלמות 43 הסטודנטים"
סחף באירופה? הפרלמנט באירלנד הכיר במדינה הפלסטינית
המחבל המעורער בקנדה שמשחק לידי דאעש

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן בנאום בעצרת האו"ם, 24 בספטמבר. רויטרס
"הם היו צריכים לחכות לפחות עד שחלק מהבנות היו בידינו". הנשיא גודלאק ג'ונתן/רויטרס

"הממשלה רק רוצה לנצח בבחירות של 2015 בכל מחיר", אמר ג'ואל פיטר, ספר מהעיר מאידוגורי, בלב השטח בו פועל הארגון, השואף להקים מדינת הלכה מוסלמית. "הממשלה אולי מוכנה להפסקת אש, אך 'בוקו חראם' לא", הוסיף, "הממשלה עייפה מפעילות המורדים, והיא לא מצליחה לקצור נצחונות – אבל 'בוקו חראם' לא מתעייף".

פיטר סיפר כי האזרחים לא ממהרים לשמוח בנוגע להודעה על השבתן של התלמידות החטופות מצ'יבוק. "נחכה ונראה", הוא אמר. מארק שרודר, סגן נשיא מחלקת המחקר של אפריקה בחברת הייעוץ האמריקנית "סטראטפור", הסביר: "ניגריה מיהרה להודיע על ההסכם, בשל חישובים פוליטיים. השגת ניצחון עם התלמידות ושביתת נשק קצרת טווח עם 'בוקו חראם' יהיו חיוביים עבור הקמפיין של הנשיא גודלאק ג'ונתן".

גורם דיפלומטי בכיר בצ'אד טען כי ג'ונתן הכריז על ההסכם על מנת להבהיר שהושגה תוצאה, אך ההסכם עצמו טרם הושלם. "לטעמנו, הם פעלו בפזיזות", אמר, "הם היו צריכים לחכות לפחות עד שחלק מהבנות היו בידינו. אני לא מכיר מישהו במדינה כולה שיודע באמת איפה הן".

נשיא ניגריה הודיע:

אחרי חצי שנה - הנערות החטופות ישוחררו

לכתבה המלאה
קבוצת נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. מיידוגורי, ניגריה, יוני 2014. AP
"אני לא מכיר מישהו במדינה כולה שיודע באמת איפה הן". קבוצת נערות שנמלטו משבי "בוקו חראם" בעיר מאידוגורי/AP

הדיפלומטי הצ'אדי הבהיר כי ההפרות של הפסקת האש לא אומרות בהכרח כי היא הסתיימה. לדבריו, להודעה על ההסכם עשוי לקחת זמן לעבור בשרשרת הפיקודית של הארגון. עם זאת, טרם התקבלה תגובה רשמית מהארגון, אשר נוהג להפיץ את מסריו בסרטונים, על המגעים להפסקת אש ולשחרור הבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully