וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה בירך את המחבל - וליברמן גינה אשפוז בתו בישראל

23.10.2014 / 17:57

ראש ממשלת חמאס לשעבר בירך את מבצע פיגוע הדריסה בירושלים, ושר החוץ לא נותר חייב. "בפעם הבאה נשלח להם כתשובה את הודעתו של הניה שמברך על הירצחה של התינוקת חיה זיסל בראון"

שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים באו"ם. רויטרס
שר החוץ אביגדור ליברמן/רויטרס

שר החוץ אביגדור ליברמן פרסם היום (רביעי) הודעה בדף הפייסבוק שלו, בה הוא מגנה את הטיפול הרפואי שקיבלה בתו של ראש ממשלת חמאס בעזה לשעבר, איסמעיל הניה, בישראל, וכתב: "בפעם הבאה שיבקשו לטפל בבית חולים בישראל בבת של איסמעיל הניה - נשלח להם כתשובה את הודעתו של הניה שמברך על הירצחה של התינוקת חיה זיסל בראון הי"ד".

בכך התייחס ליברמן לדברים שאמר אתמול הניה בוועידה של הסיעה האסלאמית במהלכם ברך את המחבל שביצע אמש את פיגוע הדריסה בירושלים, עבד אל-רחמן א-שלודי, וכינה אותו "שהיד".

עוד בוואלה! חדשות:
אלף שוטרים ומזל"טים: התכנית למיגור המהומות בבירה
תיעוד חדש: רגע הפיגוע בירושלים מזווית נוספת
נתניהו על הפיגוע: "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן"

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה נואם בעצרת לציון עשור למות שייח אחמד יאסין. רצועת עזה, 23 במרץ 2014. רויטרס
איסמעיל הניה/רויטרס

במשך ארבעה ימים לא הגיב שר החוץ לפרסומים בתקשורת לפיהם בתו של איסמעיל הניה אושפזה החודש בישראל, עד ששבר את שתיקתו. בפוסט אותו פרסם היום גינה בעקיפין את תמיכתו של הניה בפיגוע הדריסה שאירע אמש בירושלים, בו נהרגה חיה זיסל בר-און בת השלושה חודשים.

בתחילת השבוע ציטטה סוכנות הידיעות רויטרס שני גורמים שמסרו כי בתו של הניה אושפזה בטיפול נמרץ במשך שבוע בבית החולים איכילוב בשל סיבוך בהליך שגרתי שעברה. באיכילוב אישרו בעקבות זאת את הפרטים. על פי הדיווח, הבת טופלה בבית החולים במשך שבוע בשל סיבוכים שעברה בניתוח שגרתי. שני גורמים – פלסטיני ודיפלומט זר – סירבו למסור את שמה וביקשו שפרטי מצבה לא יפורסמו.

גורם רשמי בישראל מסר כי הוא אינו מוכן להתייחס למקרה ספציפי של העברת מטופלים מרצועת עזה לישראל. עם זאת, אמר כי ברוב המקרים בקשה מצדו של רופא פלסטיני לאפשר למטופל לעבור את הגבול במקרים דחופים מספיקה, דבר שמצביע על כך שייתכן שהניה כלל לא התערב בבקשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפוסט שפרסם שר החוץ אביגדור ליברמן בתגובה לאשפוז בתו של איסמעיל הניה באיכילוב. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם ליברמן, היום/צילום מסך, פייסבוק

לפני כשנה דווח לראשונה כי נכדתו של הניה טופלה בבית חולים בישראל וחמתו קיבלה טיפול בבית חולים בירושלים ביוני 2013. רופאים ברצועת עזה צוטטו בכלי תקשורת פלסטיניים באומרם כי התינוקת מאושפזת במצב קשה מאוד עם דלקת במערכת העיכול שפגעה במערכת העצבים. אולם בזמנו לא אושר הדיווח על ידי גורם ישראלי רשמי.

נכדתו של הנייה נולדה אחרי 14 שנים, במהלכן ניסו בנו ורעייתו להביא ילדים לעולם. בתמונות שהוצגו בפייסבוק נראתה התינוקת כשהיא בבית החולים לילדים "נסר" בעזה – וזאת בטרם העברתה לתוך ישראל. לא נמסר לאיזה בית חולים היא הועברה ומה מצבה כעת. בסטטוס נוסף שפרסם עבד א-סלאם הנייה הוא ביקש מחבריו להתפלל לשלומה משום שנכנסה למצב של מוות קליני.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully