וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ההרוגה מנפאל: "איתן קיבל החלטה אמיצה לעזוב אותה"

24.10.2014 / 0:05

אביה של תמר אריאל אמר במפגש עם איתן עידן - שנקלע לסופה עם בתו - כי המטיילים המשיכו אחרי שתמר הייתה כבר ללא רוח חיים. "התגלתה כאן אחוות חברים, ממש כמו אחוות לוחמים"

צילום: שי מכלוף עריכה: קשת סידי

"איתן קיבל החלטה נכונה ואמיצה", כך אמר אמש (חמישי) חנן אריאל, אביה של סרן תמר אריאל - שנהרגה באסון בנפאל. את הדברים אמר במפגש המרגש עם איתן עידן, שנקלע עם בתו לסופת השלגים הקטלנית בטרק האנאפורנה - ונאלץ לעזוב את הצעירה הישראלית אחרי שהבין כי היא איננה בין החיים.

הפגישה הגיעה יומיים אחרי העדות המצמררת של עידן, שסיפר בכאב על ההחלטה להותיר את אריאל מאחור. "כשאיתן נוכח לדעת שתמר לא בין החיים, הוא קיבל החלטה אמיצה לעזוב אותה. אף שזאת החלטה קשה, הוא עשה בחירה הגיונית כי תמר לא הייתה בין החיים", אמר האב והוסיף: "אין לנו צל של ספק שאם תמר הייתה בחיים הם לא היו עוזבים אותה. אני שמח שמצאו אותה ושלא היינו צריכים לחכות עד שהשלגים יימסו". בניגוד לביקורת שנשמעה כאילו מדובר היה ב"נטישה", אמר האב: "התגלתה כאן הישראליות של דאגה אחד לשני, ואחוות חברים, ממש כמו אחוות לוחמים".

הוא סיפר שאחרי שעידן, יחד עם נדב שהם ומטיילת בשם שני - המשיכו בדרכם, הם איבדו גם נדב שקפא למוות. "שני בקור רוח ובאחווה עזרה ועודדה את כל החבר'ה האחרים שהיו שם. הם, בכוחותיהם האחרונים, ניצלו עד שמצאו אןתם".

עוד על האסון בנפאל
נפרדים ממיכל: "החום בלבך לא הפשיר את השלג"
דילמת הנטישה: האם מוסרי לעזוב אחר כדי להציל את עצמך?
עדות: "נדב סחב את תמר - וקפא למוות"

איתן עידן ותמר אריאל. חדשות ערוץ 2 , באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
איתן עידן ותמר אריאל/עיבוד תמונה, חדשות ערוץ 2 , באדיבות המשפחה

קודם הפגישה בין עידן להוריה של תמר, שיושבים עליה שבעה ביישוב משואות יצחק, אמרו קרובי המשפחה שהם מעוניינים לתמוך באיתן ושהם מבקשים "לחבק אותו". בן משפחה אמר כי "מדובר באנשים אצילי נפש שלא כועסים על איתן, ורוצים למנוע ממנו טראומה לכל החיים". עוד ציין כי לטעמו, הסיקור התקשורתי "לא המחיש את הרעות והאחווה שהייתה בין האנשים שם". בן משפחה נוסף ציין כי זו יוזמה של ההורים של תמר, ש"רצו לדעת מה קרה שם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המטייל איתן עידן נפגש עם הוריה של תמר אריאל שנהרגה בנפאל. ראובן קסטרו
האם השכולה עם איתן עידן/ראובן קסטרו

מבחינת המשפחה, חבריה של אריאל באותה סופה קטלנית ברכס האנאפורנה, עזבו אותה בשלג כי למעשה לא הייתה כל אפשרות להצילה – וכי היה ברור שעל מנת להינצל עליהם להמשיך ללכת.

הפגישה יצאה כאמור לאור אחרי דבריו של עידן, שהיה בסערה יחד עם אריאל, עם נדב שהם (שכאמור נהרג אף הוא) ויחד עם שני. במשפחה סיפרו שהארבעה היו על בבקתה בפס (מעבר ההרים ת'ורונג לה), שם הצטופפו כמעט מאה מטיילים, ושבעל הבקתה ביקש מאנשים לצאת משם. היו כאלה שהתעקשו להישאר ונשארו בחיים. תמר, נדב, שני ואיתן היו בין אלה שניסו למצוא מקום מקלט אחר מהסערה. "תמר לקחה פיקוד ועזרה לכולם. בשלב הזה היא נחלשה מאוד", אמרו.

שני סיפרה כי תמכה בתמר לכל אורך הדרך ושבהמשך השאירה אותה בידי שני המטיילים שצעדו עמה, בעוד היא עצמה רצה קדימה כדי לעכב את הקבוצה שהתרחקה. "בשלב הזה, תמר שקעה בהיפותרמיה קשה, לא ניתן היה לסחוב אותה יותר והיא לא הגיבה, וכפי הנראה נפחה את נשמתה", סיפרה. בנקודה זו נאלצו נדב ואיתן להמשיך לבדם, ובהמשך הודיעו לשני על ההחלטה שקיבלו.

עידן, מצדו, סיפר בתחילת השבוע שקיבל החלטה להשאיר את תמר בשלג, לאחר שהגיעה לאפיסת כוחות ואחרי שהבהיר לנדב כי אין כל דרך אחרת לשרוד בעצמם. הוא הסביר כי לפי הידוע, אריאל הספיקה לעזור למטיילים רבים אחרים שנקלעו לסופה טרם פגשה אותם, ובשל כך ככל הנראה הגיעה לתשישות בהמשך המסע. יצוין כי מאוחר יותר מצא עצמו עידן אף הוא באפיסת כוחות ואמר לחבריו שיותירו אותו בשלג כי הוא אינו יכול להמשיך. אלא שהוא הצליח לשרוד את הלילה וחולץ בהמשך כשהוא פצוע. האירוע הקשה, שעורר דילמות מוסריות, הובא לידי ביטוי בתקשורת והוביל כאמור לפגישה.

כבר אחרי הדברים הקשים הללו של עידן, הבהירה משפחתה של תמר כי היא אינה מאשימה את אלו שהיו באסון יחד עם בתם.

צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחרי הנעדרים באסון/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"

"אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר", סיפר עידן בראיון לאראל סג"ל ברדיו "גלי ישראל". "פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת כשהיא נפלה, פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו".

בראיון, נזכר עידן ברגע שבו פגש בתמר, בעודו מנסה לפלס את דרכו בשלג. "בעלייה אני זוכר שראיתי את תמר אריאל, שהיה לה קשה ואז אני ונדב ממש הרמנו אותה, עזרנו לה לעלות והמשכנו", תיאר. "כשגמרנו את העלייה, ראינו שבעצם המדריך ברח לנו, לכל מי שנשאר קצת מאחור. היינו למעלה והבנו שאנחנו לבד ומפה התחיל בעצם כל הכאוס המטורף כי אתה נמצא לבד באמצע סופה".

עוד סיפר: "אתה לא יודע לאן ללכת. אתה גם לא יכול להסתכל אחורה כי הרוח מטורפת עם שלג, אז אם אתה מסתובב אחורה היא פשוט מקפיאה לך את הפנים, אז כאילו יש לך רק קדימה", שחזר עידן. "אנחנו עם תמר, ותמר הייתה במצב כבר שהיה ממש קשה לה ללכת ואני זוכר שהיו חבר'ה צרפתים שלמישהו מהם היה GPS".

(עדכון ראשון: 18:05)

האזור באנאפורנה שבנפאל אחרי הסערה העזה. עמרי בן אפרים, מערכת וואלה! NEWS
פינוי המטיילים מההר בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עמרי בן אפרים
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. רויטרס
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully