וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחף באירופה? הפרלמנט באירלנד הכיר במדינה הפלסטינית

לאחר הצבעה דומה בבריטניה, בית הנבחרים בדבלין קרא לממשלה "להכיר באופן רשמי בפלסטין". המחוקקים הטיחו ביקורת קשה בישראל, אולם חלקם טענו: "אנו לא שומעים את הצד הישראלי"

הסנאטורית האירית אבריל פאוור. מתוך טוויטר, צילום מסך
יוזמת ההצעה, הסנאטורית אבריל פאוור/צילום מסך, מתוך טוויטר

לאחר שחברי הפרלמנט הבריטי קראו בשבוע שעבר לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית, הצעת חוק דומה עברה אתמול (רביעי) בבית הנבחרים באירלנד – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ההחלטה, שעברה פה אחד ללא הצבעה, נושאת משמעות סמלית בלבד ואינה צפויה לגרור שינוי במדיניות של דבלין כלפי ישראל.

ההחלטה מצטרפת לגל ההכרה במדינה הפלסטינית במדינות האיחוד האירופי, ומעניקה רוח גבית למאמצים הדיפלומטיים של הרשות הפלסטינית. לשון הצעת החוק קוראת "לממשלה להכיר באופן רשמי בפלסטין, ולעשות כל שניתן על מנת להבטיח פתרון בר קיימא של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך שאזרחי שתי המדינות יוכלו לחיות בשלום ובביטחון".

התמיכה במדינה הפלסטינית - עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: ספרד תצביע על הכרה במדינה פלסטינית
בית הנבחרים הבריטי הצביע בעד הכרה בפלסטין
ראש ממשלת שבדיה החדש: נכיר במדינה פלסטינית

הפגנת תמיכה בפלסטינים, דבלין. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בפלסטינית בדבלין/צילום מסך, טוויטר

הצעת החוק הוגשה על ידי הסנאטורית מטעם האופוזיציה, אבריל פאוור, שאמרה לעיתון "טיימס אוף איירלנד" כי 20 שנים לאחר הסכמי אוסלו, הסיכוי להגיע להסכם על בסיס פתרון של שתי מדינות נראה רחוק מתמיד.

פאוור עוד טענה כי ישראל "עשתה כל מה שהיא יכולה על מנת לפגוע בסיכויים להגיע לפתרון, והגבירה את הכיבוש הבלתי-חוקי של פלסטין בעודה מציגה חזות לפיה פניה לשלום". לדבריה, במצב הנוכחי, לישראל "אין תמריץ" להיכנס למשא ומתן רציני, וללא הכרה נרחבת במדינה הפלסטינית, "הנציגים הפלסטינים יהיו בעמדה נחותה בשולחן המו"מ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הסנאט אישר את הצעתי להכרה במדינה הפלסטינית. אושר"

הסנאטור מייקל מולינס, ממפלגת השלטון "פיין גייל", בירך על ההחלטה והצהיר כי הממשלה תמשיך במאמציה ברמה הבינלאומית על מנת להגיע לסיום הסכסוך. "עלינו לפתח אסטרטגיה, מכיוון שבמשך זמן רב מדי ישראל התחמקה מכל הסדר סופי בסוגיה הזאת", אמר סנאטור נוסף, ג'ים וולש.

למרות דבריו של הסנאטור תומאס ביירן, שטען כי "תמיכה בעם הפלסטיני מושרשת בעם האירי", חבריו לבית הנבחרים – ממפלגתו וממפלגות אחרות – ביקרו את המהלך. הסנאטור העצמאי פול בראדפורד אמר כי ההחלטה כוללת "הצגה מאוד לא מאוזנת של הפוליטיקה המזרח תיכונית בבית הנבחרים. אנחנו רואים רק צד אחד של הסיפור".

פסקל מוני, ממפלגתו של ביירן, אמרה גם היא כי הדיון בבית הנבחרים האירי הוא תמיד חד צדדי. "אנו שומעים את הצד הישראלי רק לעתים נדירות, למרות שמדובר במדינה שאזרחיה מאמינים שגם הם קורבנות של הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully