וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נערות ליווי הורשעו ברצח ד"ר לכימיה מתל אביב

23.10.2014 / 14:07

בית המשפט המחוזי קבע כי אנה קורמשינה ומרינה טראסנקו רצחו את המדען אלי ללוז בכוונה תחילה, במטרה לשדוד אותו. השופטים לא קיבלו את טענת ההגנה לפיה הן "נשברו" בשל עיסוקן בזנות

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את אנה קורמשינה, בת 32, ומרינה טראנסקו, בת 27, שתי נערות ליווי מאוקראינה, ברצח בכוונה תחילה של ד"ר אלי ללוז, כימאי בן 70, בדירתו בתל אביב בדצמבר 2011. לאחר הרצח הן שרפו את גופתו ושדדו את תכולת דירתו. השופטים לא קיבלו את טענת ההגנה, לפיה השתיים הגיעו ל"נקודת שבר" בשל עיסוק מתמשך בזנות, ואיבדו שליטה על מעשיהן דווקא בליל הרצח.

במהלך המשפט העלתה ההגנה שתי טענות מרכזיות נוספות: הראשונה הייתה שכרות. קורמשינה טענה כי הייתה שיכורה ואינה זוכרת את שאירע, וטראסנקו אמרה כי מדובר בתאונה שנבעה משכורתה הרבה וגם היא אינה זוכרת דבר. הטענה השנייה שעלתה דיברה של משקל הודאתה של מרינה במשטרה. לדברי ההגנה, להודאתה בחקירתה נפלו פגמים רבים ולכן אין לייחס לה משקל רב. מנגד, טענה התביעה כי טענת השכרות אינה מפחיתה מהאחריות הפלילית, וכי הטיעון על פגמים בחקירה אינו רלוונטי, מכיוון שהיה מדובר בחקירה הוגנת ובנחקרת קשה במיוחד.

רצח ד"ר אלי ללוז - לקריאה נוספת:
2 נערות ליווי חשודות ברצח ד"ר אלי ללוז
הנרצח אמש בתל אביב: כימאי צרפתי שאהב את ישראל
משפחת הד"ר שנרצח: "לא סיפרנו לאימא מה קרה באמת"

בדצמבר 2011 נמצאה גופתו של ללוז, בן 70, בדירתו ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הגופה הייתה שרופה לחלוטין ונשאה סימני אלימות קשים. מומחים רבים שהגיעו לדירה, ובהם חוקרי משטרה וזיהוי פלילי, מומחי שריפות וכן נציג המכון לרפואה משפטית, מצאו בתוך הדירה השרופה בחלקה פתק ועליו מספר טלפון. זה היה העוגן שהוביל את החוקרים לקורמשינה. הטלפון הוביל לכתובת, ומשם הגיעו השוטרים גם לטראנסקו. שתיהן, כך הסתבר, נערות ליווי שהגיעו לארץ באופן בלתי-חוקי.

על פי כתב האישום שהוגש נגד השתיים, כשבוע לפני הרצח פגשה קורמשינה את ללוז בדירתו וסיפקה לו שירותי מין בתשלום. לאחר מכן היא סיפרה לטראנסקו כי ללוז מחזיק בדירתו כסף רב, והשתיים החליטו לשדוד אותו. קורמשינה קבעה עם ללוז פגישה נוספת, ואמרה לו שהיא מגיעה עם חברה נוספת כדי להעניק לו שירותי מין. במהלך פגישתם, השתיים סיממו את ללוז באקסטזי, שמהלו במשקה שהוגש לו.

כשהשתיים הגיעו לדירתו של ללוז סמוך לשעה 23:00 בלילה, הן שתו עמו משקה אלכוהולי שמהלו בו סם אקסטזי. לאחר מכן, על פי כתב האישום, שכבו השלושה במיטה, וטראנסקו ניגשה למטבח והביאה שני סכינים. השתיים דקרו את ללוז תשע פעמים בחזה ובצוואר ופגעו בוורידים בצווארו ובריאתו. כאשר הוא התבוסס בדמו, הן הלבישו על ראשו שתי שקיות ניילון והידקו אותן לצווארו.

לאחר מכן השתיים גנבו מהדירה 1,200 שקלים, מאה אירו ומכשיר טלוויזיה. נוסף על כך, הן לקחו עמן את הסכינים, את הכוסות שמהן שתו, כמה בקבוקים ומכשירים סלולריים. לפני שעזבו את הדירה הן הציתו את גופתו של ללוז בעזרת שמיכה ספוגה באלכוהול. את הראיות הן לקחו עמן בשקית ונסעו במונית לביתן באשדוד, שם השליכו את השקית לפח אשפה ברחוב.

עורכי הדין קטי צווטקוב, ניל סימון וירוסלב מץ, המייצגים את הנשים מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו בתגובה: "מדובר בשלב אחד מתוך מערכה משפטית גדולה שצפויה להימשך. הטענות שהצגנו הן כבדות משקל, אחרי שנלמד לעומק את הכרעת הדין נבחן את האפשרויות להמשיך ולשכנע את בית המשפט במסגרת הערכאות הגבוהות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

עוד באותו נושא

שב"ס שכח להביא הנאשמות - והכרעת הדין במשפט רצח נדחתה

לכתבה המלאה
יצאניות החשודות ברצח דוקטור אלי ללוז בהכרעת הדיו בבית המשפט המחוזי תל אביב, אוקטובר 2014. ניב אהרונסון
קורמשינה/ניב אהרונסון
יצאניות החשודות ברצח דוקטור אלי ללוז בהכרעת הדיו בבית המשפט המחוזי תל אביב, אוקטובר 2014. ניב אהרונסון
קורמשינה וטראסנקו בבית המשפט המחוזי, היום/ניב אהרונסון
אנה קורמשינה (מימין) שהורשעה ברצח ד"ר אלי ללוז בתל אביב, בעת הקראת הכרעת דינה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 23.10.2014. ניב אהרונסון
אנה קורמשינה, שהורשעה ברצח, היום בבית המשפט/ניב אהרונסון
מרינה טראסנקו (משמאל) שהורשעה ברצח ד"ר אלי ללוז בתל אביב, בעת הקראת הכרעת דינה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 23.10.2014. ניב אהרונסון
מרינה טראסנקו, שהורשעה ברצח, היום בבית המשפט/ניב אהרונסון
גופה נשרפה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
זירת הרצח/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully