וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סב התינוקת שנהרגה: "ילדה קדושה שלא עשתה דבר רע"

22.10.2014 / 22:32

שמשון הלפרין, סבה של חיה זיסל בר-און, שנהרגה בפיגוע הדריסה בירושלים, סיפר כי הוריה, שחיכו להולדתה זמן רב, חזרו עמה מביקור ראשון בכותל. "הוא המתין שיתאספו אנשים, ואז פגע בעגלה"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, אורי דייויס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

"זו ילדה קדושה שלא עשתה שום דבר רע", כך סיפר הערב (רביעי) בצער שמשון הלפרין, סבה של חיה זיסל בר-און, בת השלושה חודשים שנהרגה מוקדם יותר בפיגוע הדריסה בירושלים.

הסב שחזר את מהלך האירועים שקדמו לדריסה הקטלנית וסיפר כי הורי התינוקת, תושבי ירושלים שחיכו זמן רב להולדתה, ביקרו עמה לראשונה בכותל המערבי. "הם חזרו מהכותל עם התינוקת. הם הצטלמו והחזיקו אותה לכיוון הר הבית", אמר הסב, שדיבר עם כלי התקשורת מחוץ לבית החולים הדסה הר הצופים שם אושפזה נכדתו טרם נקבע מותה.

עוד על הפיגוע בירושלים
צה"ל פשט על ביתו של המחבל בסילוואן
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס את הנוסעים בתחנה
עדות מהפיגוע: "בסוף הנסיעה הוא פגע בעמוד והרכב נעצר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בר-און מפונה לבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, בני הזוג ובתם הספיקו לרדת בתחנה מן הרכבת הקלה, והוא הוסיף ש"נהג המכונית חיכה שיתאספו הרבה אנשים בתחנה - ואז התנגש בעגלה", שם שכבה נכדתו. "התינוקת עפה באוויר עשרים מטרים, נחתה על הראש ונגרם לה דימום במוח". התינוקת פונתה לבית החולים תוך פעולות החייאה, אולם כאמור המאמצים עלו בתוהו. "הרופאים עשו את מיטב מאמציהם", הודה הלפרין. אביה של התינוקת נפצע קל בפיגוע. הסב אמר כי בעקבות הודעת הפטירה "ההורים מזועזעים לחלוטין" והוסיף ש"הם בטראומה".

שוטר שהיה בזירת האירוע דלק אחרי המפגע, עבד אל-רחמן שלודי, ירה בו ונטרלו. הוא נפצע בבטנו, ופונה במצב קשה לבית חולים בירושלים. בהקשר זה אמר הלפרין כי "השנאה של הערבים היא ללא רחמים. זו ילדה קדושה שלא עשתה שום דבר רע לאף אחד". בר-און תיקבר הלילה בבית העלמין שמגר בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המחבל עבד אל-רחמן שלודי על רקע זירת הפיגוע בירושלים. כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו, עיבוד תמונה
המחבל על רקע הזירה בירושלים/עיבוד תמונה, כיבוי והצלה ירושלים, צילום מסך פל-אינפו

החשוד בן ה-21 הוא תושב סילוואן שבמזרח העיר. הוא הגיע סמוך לשעה 18:00 בערב לתחנת הרכבת הקלה שעל כביש 1 בירושלים, ופגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה סמוך למטה הארצי. אחרי הדריסה הוא ניסה להימלט רגלית, ואז כאמור נורה ונפצע. שלודי, כך נמצא, מזוהה עם תנועת חמאס, והוא היה עצור בידי ישראל בעבר בגין הפרות סדר. הוא מאושפז והוא סובל דימום מסיבי בבטנו. מצבו קשה ולא יציב.

מקורות פלסטינים דיווחו שכוחות הביטחון הישראלים פשטו הערב על בית משפחתו של הדורס. שלודי הוא בן אחותו של מוחי א-דין א-שריף, שנחשב בעבר לראש הזרוע הצבאית של חמאס. על פי אותם מקורות הוא נעצר ל-16 חודשים בפברואר 2012 ובתחילת השנה הנוכחית הוא נעצר שוב לחודש.

כרזה לרגל שחרורו של עבד אל-רחמן שלודי (המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים) (משמאל), ובצד השני  (מימין) דודו מוחי א-דין א-שריף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר, ואחמד יאסין מייסד חמאס שחוסל. פל-אינפו, צילום מסך
המחבל משמאל, בכרזה לרגל שחרורו מהכלא הישראלי. בצד השני, מימין, דודו מוחי א-דין א-שריף, שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס, ומייסד חמאס אחמד יאסין/צילום מסך, פל-אינפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לפיגוע הדריסה שבוצע על ידי מחבל המזוהה עם חמאס ואמר: "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה. זהו אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים". ראש הממשלה הורה לתגבר את הכוחות בעיר.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע לזירת הפיגוע ואמר כי התגבור לכוחות בעיר יגיעו כבר מחר. "צריך להיערך בכל ירושלים לאירועים והפגנות. ביקשתי מראש הממשלה המשך תגבור של פלוגות נוספות. ישנם הרבה עצורים גם מאירועים נוספים וחייבים להרגיע את העיר", אמר השר. יחד עם זאת, הוא ציין כי הוא "לא מזהה אינתיפאדה. אני מזהה אירועים לא פשוטים וחייבים להפסיק אותם וזה תפקידה של המשטרה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully