וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום התפרץ על נתניהו: "שהבן שלך יהיה פחח"

22.10.2014 / 17:14

בדיון בממשלה על החזרת בתי הספר המקצועיים, התפתח עימות קולני בין שר התשתיות, שמתנגד למהלך, לראש הממשלה. "אני יודע שזו טראומה של הרבה אנשים", אמר נתניהו בניסיון להרגיע הרוחות

סילבן שלום ובנימין נתניהו בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
נתניהו ושלום/עומר מירון

עימות קולני בישיבת הממשלה: שרי הממשלה התכנסו הבוקר (רביעי) לישיבה השבועית בירושלים, אבל במקום דיון ענייני התפתח במהלך הישיבה ויכוח שעלה לטונים גבוהים, כאשר השר סילבן שלום צעק על ראש הממשלה בנימין נתניהו והתריס בפניו "שלח את הילד שלך להיות פחח".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
קצינה וחייל מקרקל נפצעו מירי בגבול מצרים; חשד: מדובר בנ"ט
"בחירות עכשיו": מי מנסה למכור לכם את הבלוף הזה?
בית הדין קבע: פיטורי עובדת שחגגה מות חיילים - תקפים

המהומה החלה במהלך דיון שעסק באפשרות להקים מחדש בתי ספר מקצועיים בישראל, זאת בעקבות נתונים שהציג יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של ההשכלה הגבוהה, פרופ' מנואל טרכטנברג, על ההרשמה לאוניברסיטאות. הדיון בנושא גרר תגובה נזעמת מהשר סילבן שלום, שהתפרץ במילים קשות לעבר ראש הממשלה נתניהו וצעק עליו: "שלח את הבן שלך להיות פחח, לא את הילדים שלנו".

נתניהו ניסה להשיב לשר שלום ברוגע, ואמר כי הוא מבין שמדובר ב"טראומה של הרבה אנשים", אולם הזמנים השתנו. על כך השיב שלום בזעם - "אתה בכלל לא היית כאן בתור ילד" (נתניהו בילה חלק ניכר מילדותו בארה"ב, א.ת.). שרים אחרים, כגון שר הרווחה, מאיר כהן והשר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הביעו גם הם התנגדות להקמתם המחודשת של בתי ספר תעשייתיים, בטענה שהללו יעמיקו את הפערים החברתיים בישראל ויגבילו את הגישה של אזרחים רבים להשכלה.

"היו שם שני ויכוחים שהתנהלו במקביל", אמר לוואלה! חדשות אחד השרים שנכח בישיבה וצפה בחילופי הדברים. "מצד אחד ויכוח ענייני על סוגיית בתי הספר המקצועיים, ומצד שני ויכוח אישי ופוליטי מאוד בין סילבן לביבי, שנראה כאילו נועד מראש לייצר כותרות". שר אחר ציין כי מי שעמד לימינו של נתניהו במהלך קרב הצעקות עם שלום היה דווקא שר הכלכלה, נתפלי בנט, שתומך בחיזוק החינוך המקצועי.

לפניות לכתב – amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully