וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: פיטורי עובדת שחגגה מות חיילים - תקפים

אסררא גרא שפוטרה לפני כחודשיים מעיריית לוד לאחר שפרסמה סטטוס המביע שמחה על מות 13 חיילי גולני ברצועה לא תשוב לעבודתה. "זלזול בערכים חינוכיים עליה תקשה סליחת המעביד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס שפרסמה גרא בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין לעבודה בתל אביב דחה היום (רביעי) את בקשתה של עובדת עיריית לוד אסררא גרא להורות על ביטול פיטוריה, לאחר שזו פרסמה פוסט מסית במהלך מבצע "צוק איתן". לפני כחודשיים פוטרה העובדת, שעבדה כפסיכולוגית בעירייה, לאחר שהעלתה בחשבון הפייסבוק שלה סטטוס המביע שמחה עד מות 13 לוחמי גולני ברצועה: "13 – שירבו אמן", כתבה.

פוטרה עובדת עיריית לוד ש"חגגה" מות החיילים ברשת

לאחר היוודע הדבר לגורמים המוסמכים בעירייה, זומנה העובדת לשימוע על ידי מנכ"ל העירייה, בו השתתפו כל הגורמים הרלוונטיים מהעירייה. לאחר שהודתה במעשה, החליט ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, לפטרה. את ההחלטה נימקו בעירייה בכך שדבריה מהווים עבירת משמעת חמורה, הגובלת בפלילים, והתנהגותה היא בלתי הולמת לעובדת ציבור.

נגמ"ש חוצה את הכביש ליד ניר עם . יולי 2014. בן קלמר
חיילים בגבול הרצועה במהלך מבצע "צוק איתן"/בן קלמר

גרא הגישה לבית הדין לעבודה בקשה למתן סעד זמני שיורה על השבתה לעבודה, תוך שהיא טוענת כי היא מתנצלת על הדברים שנכתבו, לדבריה, בשל היסחפותה ברגשות הזדהות לסבל ולטרגדיה של תושבי עזה. עם זאת, דחה כאמור בית המשפט את טענותיה.

"הבעת שמחה על נפילתם של חיילי צה"ל בקרב שנוהל על הגנת אזרחי מדינת ישראל בני כל הדתות, מהווה זלזול בערכים חינוכיים עליה תקשה סליחת המעביד", נכתב בהחלטת בית המשפט. בנימוקי ההחלטה קבע בית הדין כי מדובר בהתבטאות חמורה במיוחד שיצרה משבר אמון חריף, בפרט ובשים לב לאופי תפקידה כפסיכולוגית המטפלת בילדים, בני נוער ומשפחות תושבי העיר". בית הדין קבע שההחלטה על פיטורי העובדת היא פעולה אפשרית וסבירה ומצויה במתחם הזכות הניהולית של העירייה, שיוצגה ע"י עו"ד חן רזיאל-ברק ממשרד עפר שפיר. עוד נכתב בהחלטה: "בהתנהגותה הטילה צל כבד על כשירותה לשמש כפסיכולוגית חינוכית בשירות הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully