וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בכוננות אבולה: תוגבל כניסת נוסעים ממערב אפריקה

21.10.2014 / 21:13

בעקבות חשש מהתפשטות המגיפה הקטלנית בשטחה, נוסעים שביקרו בליבריה, בסיירה לאון ובגינאה 21 יום לפני שהגיעו למדינה, יופנו לחמישה שדות תעופה שבהם יעברו בדיקה מיוחדת לאיתור הנגיף

שדה התעופה קנדי בניו יורק, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
אחד מחמשת שדות התעופה שאליהם יופנו הנוסעים ממערב אפריקה. שדה התעופה קנדי בניו יורק, היום/רויטרס

נוסעים שיגיעו לארצות הברית משלוש המדינות מוכות האבולה במערב אפריקה – ליבריה, סיירה לאון וגינאה - יופנו לחמישה שדות תעופה במדינה, שם יעברו שיקוף לגילוי הנגיף – כך נמסר היום (שלישי) מהמשרד לביטחון הפנים של ארצות הברית.

מוקדם יותר החודש, אנשי משמר הגבול ומהמכס בשדות התעופה קנדי בניו יורק, ליברטי בניוארק, דולס בוושינגטון, אוהרה בשיקאגו והרטספילד-ג'קסון באטלנטה החלו לבדוק אנשים שהגיעו ממערב אפריקה. השיקוף בודק אם לנוסעים שהגיעו לשטח ארצות הברית יש חופ, אחד מהתסמינים של המחלה.

התפשטות מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה
"מספר הקורבנות מאבולה - גבוה הרבה יותר ממה שדווח"
פרשנות: הקשר המפתיע בין אבולה לבחירות לנשיאות בארה"ב

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
צוותי רפואה נושאים גופת אישה שככל הנראה מתה מאבולה, ליבריה, השבוע/AP

אף על פי שאין טיסות ישירות ממערב אפריקה לארצות הברית ו-94% מ-150 התושבים שמגיעים למדינה בכל יום גם כך נוחתים בחמש שדות התעופה הללו, עתה יחויבו כל הנוסעים לעבור בידוק שם. השר לביטחון הפנים, ג'ה ג'ונסון, אמר: "עתה המשרד יכול לזהות ולהעביר שיקוף כל אדם שאנו מאמינים ששהה בשלוש המדינות הללו 21 ימים לפני שנכנס למדינה, בין אם הוא מגיע דרך היבשה, הים או האוויר".

החשש בארצות הברית מפני התפשטות המגיפה בשטחה, שהביאה למותם של כ-4,500 בני אדם במערב אפריקה, התגבר לאחר שתומאס אריק דאנקן, שהגיע למדינה מליבריה, הפך לאדם הראשון שאובחן חולה בנגיף במדינה. הוא מת מהנגיף הקטלני לפני כשבועיים. מאז אובחנו שתי אחיות שטיפלו כחולות באבולה.

כמה חברי קונגרס הפצירו בנשיא ברק אובמה לאסור על כל הטיסות ממערב אפריקה. יו"ר ועדת הרשות השופטת של בית הנבחרים, בוב גודלאטה, שיבח את ההחלטה אבל קרא פעם נוספת לאובמה לעצור את כל הטיסות מהאזור. "לנשיא יש יכולת למצוא פתרון אמיתי במסגרת החוק והוא יכול להשתמש בה כדי להשעות כניסה של אזרחים זרים מהמדינות הנגועות באבולה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully