וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שחררה במפתיע שבוי אמריקני אחרי חצי שנה

22.10.2014 / 0:43

ג'פרי פאוול, אחד משלושה אמריקנים העצורים במדינה המבודדת, נעצר אחרי שהשאיר ספר תנ"ך בשירותים והיום התאפשר לו לשוב לארה"ב. הבית הלבן: "החלטה חיובית, מתמקדים בשחרור יתר השבויים"

ג'פרי פאוול, אחד משני האמריקנית שנעצרו בקוריאה הצפונית. רויטרס
העילה האמתית למעצרו לא התבררה מעולם. האזרח ששוחרר, ג'פרי פאוול/רויטרס

קוריאה הצפונית שיחררה אתמול (שלישי) במפתיע את ג'פרי פאוול, אחד משלושת האמריקנים העצורים במדינה. פאוול, בן 56 מאוהיו, נעצר בחודש מאי אחרי שהשאיר ספר תנ"ך בשירותים במועדון בעיר הנמל צ'ונגג'ין, אך העילה האמתית למעצרו לא התבררה מעולם. מחלקת המדינה בוושינגטון אישרה כי פאוול עזב את פיונגיאנג ועושה את דרכו לגואם לקראת שובו לארצות הברית במטוס של מחלקת המדינה שנחת בקוריאה הצפונית.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי וושינגטון מברכת על הצעד, אך היא עדיין מתמקדת בשחרורם של שני האזרחים האמריקנים שנמצאים בשבי במדינה המבודדת. "אמנם זוהי החלטה חיובית, אך אנו מתמקדים במעצר המתשך של קנת' באי ומת'יו מילר", אמר ארנסט. "אנו קוראים לקוריאה הצפונית לשחרר אותם באופן מידי".

לקריאה נוספת בנושא
שבויים אמריקנים בצפון קוריאה: "התפללו עבורנו"
קוריאה: שני אמריקנים יואשמו בפשעים נגד המדינה
הקשיש שהוחזק בצפון קוריאה: אולצתי להודות בפשעים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – אוקטובר 2014. רויטרס
מחווה של רצון טוב? שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בשבוע שעבר/רויטרס

קוריאה הצפונית עדיין מחזיקה במעצר את המיסיונר האמריקני קנת' באי בן ה-46. הוא נידון ל-15 שנות עבודות פרך אחרי שנעצר בדצמבר 2012 בגין "תכנון הפיכה במדינה". בחודש שעבר נגזרו 6 שנים של עבודות פרך על מת'יו מילר, אמריקני בן 24, שנעצר באפריל האחרון בגין "פעילות עוינת" נגד המשטר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המטוס של מחלקת המדינה האמריקנית שאסף את פאוול

מילר, תושב קליפורניה, נעצר לאחר שלכאורה קרע את אשרת הכניסה שלו למדינה הטוטליטרית וביקש מקלט מדיני. "הוא ביצע פעולות עוינות נגד הצפון, בזמן שנכנס לשטח המדינה תחת התחפושת של תייר באפריל האחרון", הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג, הכפופה למשטר. במשפט שנערך בבירה הוצגו חפציו האישיים של מילר, בהם דרכונו ואשרת הכניסה שלו למדינה. חיילים שמרו עליו בזמן שישב בדוכן העדים.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully