וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע בקנדה: "צעיר קיצוני" הרג חייל

מרטין אחמד רולאו דרס שני חיילים בפאתי מונטריאול ואחד מהם מת מפצעיו. בתום מרדף משטרתי הצעיר, שהתבטא באינטרנט בעד דאעש, שלף סכין ונורה למוות. ראש הממשלה: "אינדיקציות לכך שהפך לקיצוני"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חייל קנדי שנדרס לפנות בוקר (שלישי) בפאתי מונטריאול מת מפצעיו. הנהג, צעיר שזוהה בשם מרטין אחמד רולאו, דרס במכוון את החייל ואת עמיתו. בתום מרדף משטרתי הוא נורה למוות. לדברי המשטרה, הנהג היה נתון למעקב אחרי שהקצין את התבטאויותיו בתקופה האחרונה. ראש הממשלה סטיבן הרפר רמז כי הרשויות חוקרות חשד שמדובר בפיגוע טרור. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שלפיגוע יש קשר להצטרפותה של קנדה לקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"האדם היה מוכר לרשויות הפדרליות, כולל לצוות החקירות הלאומי במונטריאול בנוסף לרשויות אחרות שהיו מודאגות מפני הקצנתו", נמסר מהמשטרה הפדרלית. רולו, בן 25, פגע בשני החיילים שצעדו בחניון של מרכז מסחרי בעיר. לאחר האירוע, רדפה אחריו המשטרה לאורך יותר מארבעה קילומטרים עד שרכבו נפל לתוך תעלה. רולו, כך נטען, יצא מרכבו כשהוא אוחז בסכין ואז ירו השוטרים לעברו ופצעו אותו באורח קשה. הוא הועבר לבית חולים, אך המשטרה דיווחה כי מת מפצעיו מאוחר יותר.

משטרת קוויבק סורקת את זירת הדריסה במונטריאול, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
שוטרים סורקים את הזירה שבה התהפך רכבו של אחמד רולו, שדרס למוות חייל קנדי, הבוקר/רויטרס

הרפר היה הראשון שהעלה את האפשרות שמדובר במתקפת טרור במהלך דיון בפרלמנט, כשאמר שהוא מודע לדיווחים "המטרידים באופן קיצוני" שהרשויות חוקרות. "הרשויות הפדרליות אישרו כי יש אינדיקציות ברורות לכך שהאדם הזה הפך לקיצוני", נמסר מדוברו של ראש הממשלה, ג'ייסון מקדונלד. עם זאת, דובר המשטרה המחוזית בקוויבק, גאי לה-פוואנט, הבהיר כי מוקדם לקבוע אם החיילים נדרסו באופן מכוון. "הנושא נמצא בחקירה", מסר.

בחשבון טוויטר הנושא את שמו של רולו מופיע הדגל של "המדינה האיסלאמית", שלוחמיה קראו בחודש האחרון להרוג קנדים בשל השתתפותה במתקפה הבינלאומית נגד יעדי הארגון. בדף הפייסבוק שלכאורה שייך לו נכתב ביום שישי האחרון בצרפתית ובאנגלית פוסט המגנה את היהדות ואת הנצרות. "אללה הבטיח כי הגברים והנשים הצבועים וכל הכופרים ישרפו בגיהינום, שם הם יישארו לנצח. אללה הטיל עליהם קללה ועבורם יהיה זה עונש מתמשך", כתב.

עוד ידיעות מהעולם
הפגנה במנהטן: "אופרה אנטישמית מצדיקה את הטרור"
איראן: מת ראש מועצת המומחים, הממנה את המנהיג העליון
פיוס בדרום סודאן? "הצדדים מכירים באחריותם למלחמה"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה של סמל דאעש שפרסם משתמש ששמו אחמד רולו, שמו של האדם שרס למוות את החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך
משטרת קוויבק סורקת את זירת הדריסה במונטריאול, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
שוטרים במקום שבו התהפך הרכב, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully