וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפוגה בקרבות: דאעש ממשיך להתקדם בכובאני

פיגוע התאבדות כפול בעיר לווה בלילה בחילופי אש עזים, בניסיון חדש של "המדינה האיסלאמית" להשתלט על המעוז הכורדי. הלוחמים הקיצוניים חידשו את המתקפה על סכר מוסול שבעיראק

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פתחו אמש (שני) במתקפה חדשה בעיר הכורדית כובאני, הסמוכה לגבול בין סוריה לטורקיה, לאחר ביצוע שני פיגועי התאבדות במכוניות תופת בצפון העיר – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם ממושבו בלונדון. "מיד לאחר הפיגוע הכפול, הלוחמים בעיר פתחו במתקפה בכל החזיתות, לעבר האזורים שבשליטת הכורדים", מסר מנהל הארגון, ראמי עבד אל-רחמן.

הלחימה החל סמוך לשעה 20:00, עם דיווחים עם פיצוצים עזים, חילופי אש ובהמשך הפצצות אוויריות של כוחות הקואליציה העולמית, בהובלת ארצות הברית. זאת, לאחר כיומיים של שקט יחסי, במהלכם, לפי רשת BBC, בוצעו תקיפות אוויריות מועטות, בשל ההערכה כי לוחמי דאעש נדחקו לפאתי העיר ונותרו מחוץ לה.

עוד בוואלה! חדשות:
טורקיה מתרככת: תאפשר לכורדים מעיראק להילחם בכובאני
במערכת הביטחון חוששים: היעד הבא של דאעש - ירדן
לראשונה: ארה"ב הצניחה נשק למורדים הכורדים בכובאני

לוחמים כורדים צופים בעיר כובאני מטורקיה. רויטרס
כורדים צופים במתרחש בכובאני מעברו הטורקי של הגבול, אתמול/רויטרס
"דאעש ספג הרוגים רבים בחלקים שונים של צפון עיראק"

מוקדם יותר היום, טורקיה הודיעה כי היא תאפשר ללוחמי המיליציה הכורדית, הפשמרגה, לתגבר את הכוחות הכורדים בכובאני, הנלחמים ב"מדינה האיסלאמית" במהלך החודש האחרון. הצעד המפתיע של טורקיה מגיע שעות ספורות לאחר שצבא ארצות הברית הצניח אספקת נשק, תחמושת וציוד רפואי ללוחמים הכורדים באזור.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי אנקרה תתיר את מעבר הלוחמים מעיראק, הנאבקים בעצמם בלוחמי דאעש בעיר השוכנת על גבול טורקיה, אך לא הבהיר אם השלטונות תומכים בסיוע האמריקני.

כמו כן, בכיר עיראקי מסר לרשת CNN כי לוחמי דאעש במדינה פתחו אמש במתקפה "כמעט סימולטנית" ב-15 מוקדים נגד הכוחות הכורדים בצפון המדינה. בכירים כורדים שצוטטו בסוכנות הידיעות המקומית "רודאו" תיארו את המתקפה כניסיון מחודש ועז להשתלטות על שטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפצה אווירית בכובאני, צפון סוריה 18.10.2014. רויטרס
"האסטרטגיה עובדת". הפצצה אווירית בכובאני, השבוע/רויטרס

עוד דווח כי הלוחמים האיסלאמיסטים חידשו את תקיפותיהם בסכר מוסול, שהיה מוקד ללחימה קשה בחודש אוגוסט, אשר כללה תקיפות אוויריות אמריקניות, כמו גם באזור הר סינג'ר, שם נלכדו אלפי יזידים עד שחולצו על ידי הלוחמים הכורדים.

מתקפת "המדינה האיסלאמית" על הכפר שרף א-דין, אשר בו נמצא אחד מהמקדשים החשובים ליזידים, נהדפה על ידי לוחמי הפשמרגה, אולם לוחמי דאעש הצליחו להשתלט על שני כפרים אחרים באזור, שתושביהם כבר נמלטו בחודש אוגוסט, כשהחלה הלחימה.

לוחמי המיליציה הכורדית "פשמרגה" השתלטו מחדש על סכר מוסול בצפון עיראק מידי פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). AP
נוכחות כבדה באזור. לוחמים כורדים בסכר מוסול, אוגוסט/AP
לדאעש יהיה קשה להשיג שליטה על סכר מוסול בשל הנוכחות הגדולה של כוחות כורדים באזור

חז'אר איסמעיל, קצין בדרגת תת-אלוף במשרד הממונה על כוחות הפשמרגה, אמר כי הוא מצפה שכוחות הקואליציה העולמית יבצעו תקיפות אוויריות בכפרים אלה בעתיד הקרוב. לדבריו, "דאעש ספג הרוגים רבים אתמול בחלקים שונים של צפון עיראק".

סעיד מאמאזין, דובר הפשמרגה, הוסיף כי הכוחות הכורדים משתמשים בנשק אירופי ואמריקני נגד לוחמי דאעש, ובעזרתו הצליחו להדוף את המתקפה בעמק נינווה, סמוך לסכר מוסול. בכיר צבאי נוסף טען כי למרות המתקפות, יהיה לדאעש קשה להשיג שליטה על הסכר המרכזי בשל הנוכחות הגדולה של כוחות כורדים באזור.

לוחמים כורדים בכובאני 19.10.2014. רויטרס
לוחמים כורדים בכובאני, השבוע/רויטרס

גנרל לויד אוסטין, ראש הפיקוד המרכזי של ארצות הברית העריך בשבוע שעבר כי האסטרטגיה האמריקנית נגד "המדינה האיסלאמית" עובדת. הוא הוסיף כי יש צורך ב"סבלנות אסטרטגית" עד שהארגון האיסלאמיסטי יובס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully