וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש: איראן מקיימת את תנאי הסכם הביניים

21.10.2014 / 0:27

בדיווחה החודשי מסרה הסוכונות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי הרפובליקה האיסלאמית דיללה יותר מ-4 טון של אורניום מועשר ברמה של 2% בחזרה לרמתו הטבעית. עם זאת, השיחות להסכם קבע עדיין תקועות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא איראן, חסן רוחאני, בישיבה משותפת של הפרלמנט ושל הממשלה, בתחילת החודש./מערכת וואלה!, צילום מסך

איראן הגבירה את הצעדים שהיא נוקטת על מנת לעמוד בתנאי הסכם הביניים שנחתם עם שש המעצמות סביב תכניתה הגרעינית – כך עולה מדוח חודשי שפורסם אמש (שני) על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הדוח מפורסם על רקע חידוש השיחות סביב הסכם קבע שיפתור את המחלוקות בין הצדדים.

בדוח נכתב כי איראן דיללה יותר מארבעה טון של אורניום מועשר ברמה של 2% בחזרה לרמתו הטבעית. זה היה אחד מהתנאים שאליהם התחייבה הרפובליקה האיסלאמית כשההסכם המקורי בינה לבין המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - הוארך בארבעה חודשים נוספים בחודש יולי האחרון.

לקריאה נוספת על תכנית הגרעין של איראן
איראן חשפה את מבנה שירותי המודיעין החשאי שלה
דיווח: "מדינה זרה" מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני
אירופה נאלצה להסיר סנקציות על ענקית נפט איראנית

הכור הגרעיני של איראן, בושהר. AP
איראן מתעקשת שתכנית הגרעין שלה היא לצרכים אזרחיים בלבד. הכור בבושהר/AP

טהראן מתעקשת כי האורניום המעושר משמש את כוריה הגרעיניים לצורך אספקת חשמל, אולם אם יועשר לרמה גבוהה יותר ניתן להשתמש בו כחומר בקיע לפצצה גרעינית. במערב ובישראל חושדים שזאת מטרתה האמתית של טהראן, המסתירה את כוונותיה הצבאיות על ידי השימוש האזרחי שלטענתה היא עושה במתקני הגרעין, אך איראן מכחישה זאת.

עם זאת, ראש הסוכנות יוקיה אמאנו הבהיר מוקדם יותר כי איראן עדיין לא מיישמת את כל צעדי השקיפות הנדרשים, דבר שיקשה על השגת הסכם קבע עד למועד הסופי שנקבע – ה-24 בנובמבר. לטענתו, על אף שהתחייבה טהראן לפני כחודשיים לענות על כל שאלות הפקחים על פעילות שלכאורה היא מבצעת כדי לפתח נשק גרעיני, היא לא עשתה זאת בצורה מלאה. "במטרה לפתור את כל הסוגיות, חשוב מאוד שאיראן תמלא תוך זמן קצר אחר כל התנאים שעליהם התחייבה במסגרת ההסכם", הסביר אמאנו.

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully