וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עיכב פלסטיני בן 12 הלוקה בשכלו

20.10.2014 / 19:10

כוח צבאי עצר ליד קריית ארבע את הנער בחשד לידויי אבנים, מבלי לדעת שהוא מוגבל. בסרטון נראה פלסטיני שמנסה להסביר כי מדובר בילד לוקה בשכלו, אולם הוא הורחק משם. כעבור רבע שעה, הנער שוחרר

צילום: ארגון 'בצלם', עריכה: יותם בן-דוד

כוח צבאי שהוזעק אתמול (ראשון) לטפל באירוע של זריקת אבנים בשכונת ג'בל ג'והר שבחברון, ליד קריית ארבע – עצר שני פלסטינים במעורבות באירוע. רק בהמשך התברר כי אחד מהם, נער בן 12, לוקה בשכלו, והוא שוחרר.

הכוח הוקפץ בעקבות דיווח על יידוי אבנים על חיילים שעברו בכביש הראשי של השכונה. בסרטון שהגיע לוואלה! חדשות נראים החיילים אוחזים בידו של הקטין הפלסטיני שהיה לכאורה מעורב באירוע, כופתים את ידיו בכוח עם אזיקון וקושרים את עיניו בבד. מתנחלים שהיו בקרבת מקום, מבוגרים וגם ילדים, הריעו לחיילים ועודדו אותם לעצור את הנער. בין השאר נשמעת ילדה אחת צועקת "כיפאק היי", ואחרים גידפו "יימח שמם", "לך לקבר" ו"מוחמד חזיר".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
השופטים במשפט זדורוב: "אולי עוד מישהו היה בזירה?"
בן 12 התמוטט בבית ספרו בראשון לציון - ומת
הרב פינטו אושפז בניו יורק לאחר שאובחן כחולה סרטן

לקול צהלות המתנחלים: חיילי צה"ל עיכבו ילד פלסטיני הלוקה בשכלו. צילום מסך
הילד הפלסטיני נאזק/צילום מסך

אחד הפלסטינים שהיו עדים לתקרית ניסה לפנות לחיילים ולהסביר שמדובר בילד לוקה בשכלו, אולם אחד מהם הורה לו שלא להמשיך להתקרב וקרא לו: "עצור, אין מה לעשות, לך מפה". מארגון "בצלם", שתיעד את המקרה נמסר כי רק כעבור רבע שעה הבינו החיילים שהם עצרו ילד הסובל מפיגור, ואז הם שחררו אותו לביתו. "כוחות הביטחון יכולים וצריכים להתמודד עם יידויי אבנים באופן שאיננו כולל איזוק וכיסוי עיניים של ילד שאיננו מסוגל אפילו לבטא את עצמו", אמרו ב"בצלם". "לצערנו זה עוד אחד מביטוייה של שגרת הכיבוש בעיר חברון".

מדובר צה"ל נמסר כי בירור ראשוני העלה כי הכוח הוקפץ על מנת לתפוס שני זורקי אבנים. "השניים נתפסו כאשר יידו אבנים לעבר היישוב הסמוך, הראשון, בגיר משוחרר על תנאי, נכלא לאחר תפיסתו והשני, הנראה בסרטון, שוחרר דקות ספורות לאחר תפיסתו. כמו כן, פרטי האירוע ייבדקו". גורם צבאי הבהיר כי הילד נתפס עם אבן ביד וכי על פי הנוהל הקיים בצבא, בתחילה "מרגיעים" את המצב במקום. "לאחר מכן נעשה בירור עם בני המשפחה, וכשהחיילים הבינו כי מדובר בילד הלוקה בשכלו הוא שוחרר לאחר דקות ספורות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מתנחלים תוקפים פעילי שמאל לעיני חיילים. מערכת וואלה! NEWS
מתנחלים תוקפים פעילי שמאל לעיני חיילים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully