וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאות לבגרות לפי יישובים: כוכב יאיר בראש הרשימה

20.10.2014 / 14:13

נתוני משרד החינוך מצביעים על עלייה בכל המדרגים החברתיים-כלכליים בתשע"ג. בכוכב יאיר ובבית ג'אן יותר מ-90% מהתלמידים זכאים לבגרות, את הרשימה סוגרת מודיעין עילית עם 7.24%

מערכת וואלה!

בכוכב יאיר שיעור התלמידים הגבוה ביותר של זכאים לתעודת בגרות בשנת הלימודים תשע"ג, בתחתית הרשימה מודיעין עילית – כך עולה מנתוני הזכאות לבגרות לפי יישובים שפרסם היום (שני) משרד החינוך. הנתונים, המחולקים לפי המעמד החברתי-כלכלי של הערים – מדרג נמוך, בינוני וגבוה – מצביעים על עלייה בכל המדרגים.

כוכב יאיר עקף השנה את הכפר הדרוזי בית ג'אן, ובה 93.4% מהתלמידים זכאים לתעודות בגרות – עלייה של 3.23% ביחס לשנת הלימודים תשע"ב. בית ג'אן הגיע למקום השני עם קרוב ל-92% זכאים לבגרות, 6.81% יותר מבשנה הקודמת, למרות היותו מוגדר יישוב במדרג חברתי-כלכלי נמוך. במקום השלישי ממוקמת שוהם, שבה נרשמה עלייה של 1.9% לכ-90% בתשע"ג, ובאבן יהודה 86.54% מהתלמידים זכאים לבגרות – עלייה של 10.76% ביחס לשנת הלימודים תשע"ד.

עוד ידיעות חינוך:
ירוק, צהוב ואדום: כך ייאבקו בהעתקות בבגרויות
התכנית שמעניקה תקווה לסטודנטים אוטיסטים בדרום
5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היישוב שרשם את העלייה החדה ביותר ביחס לשנה הקודמת היא הכפר הערבי כפר מנדא, שבו חל זינוק של 20.64%. אחריה ממוקמים הכפרים הדרוזיים עספיא, עם עלייה של 19.81%, וירכא, עם עלייה של כ-18%. גם בכפר הערבי ג'ת נרשמה עלייה מרשימה של 13.42%.

לרשימת הנתונים המלאה של הזכאות לבגרות לפי יישובים

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בראשון לציון עלייה של 5%, ברמת גן ירידה

עם זאת, לא בכל היישובים חלה עלייה בשיעור הזכאים לבגרות, ובחלקם נרשמו נתונים מדאיגים במיוחד. ההתנחלות מודיעין עילית סוגרת את הרשימה עם 7.24% מתלמידיה הזכאים לבגרות - ירידה של 1.81% ביחס לשנת תשע"ב. בבני ברק אמנם לא חלה ירידה בשיעור הזכאים לבגרות, אך גם שם הנתונים לא מבטיחים – 10.28% בלבד מתלמידים זכאים לבגרות.

היישובים שבהם נרשמה ירידה ניכרת בהיקף הזכאים לבגרות בין תשע"ג לתשע"ד הם עין מאהל הערבית, שם חלה ירידה של 16.17%, מקרוב ל-52% ל-35.8%, והמועצה האזורית אשכול, שירדה מ-76.87% ל-60.69% - ירידה של 16.18%. גם ביישוב פוריידיס נרשמה ירידה דומה, מ-72.4% ל-56.42%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין הערים הגדולות בישראל, בתל אביב נרשמה עלייה של 3.09% ביחס לשנת תשע"ב, לכ-76%. בירושלים 44.16% מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות, עלייה של 1.53% ביחס לשנה הקודמת. בחיפה חלה עלייה של 4.16%, ל-75.36%, בראשון לציון עלה שיעור הזכאים ב-5.11% ל-76.25%, בהרצליה הוא עלה ב-1.55% לקרוב ל-82% ובבאר שבע חלה עלייה של 1.96%, לכ-68%. ברמת גן דווקא ירד שיעור הזכאים לבגרות ב-0.93%, ל-79.22%.

בחודש שעבר פורסם שבתשע"ב-תשע"ג, לראשונה זה 20 שנה, חצה השיעור הארצי של הזכאים לבגרות מבין הלומדים את רף ה-50%. על פי הנתונים, 4,593 תלמידים הצטרפו למעגל הזכאים לבגרות בשנים שנבדקו ביחס לשנים הקודמות – עלייה של 3.6% מכלל הנערים בגילאי בגרות בישראל.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

עוד במהדורה:

העיר ערד חוטפת מהלומה נוספת: הנהלת מפעל מגבות ערד הודיעה הבוקר על סגירה ופיטורי 170 עובדים. סיכויי המפוטרים למצוא עבודה חדשה קלושים, כיוון שעל פי נתוני "יד 2" בעיר יש רק 20 משרות פנויות. ראשת עיריית ערד קוראת לראש הממשלה להתערב לטובת הפריפריה: "ביבי, בבקשה, תפתח את העיניים ותבין שצריך להשקיע בפריפריה כדי שהיא תמשיך להתקיים כאן. אם לא, אנחנו נשארים במדינת תל אביב".

כך מצילים את גפיהם של הניצולים מאסון נפאל: אחרי שחולצו מסכנת מוות בשמורת האנאפורנה, הניצולים הישראלים ניצבים מול מסע מאתגר לא פחות - שיקום ארוך במטרה להציל את אצבעות הידיים והרגלים שלהם בעקבות כוויות הקור מהן הם סובלים. פרופ' ליאור הלר, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית מבית החולים "אסף הרופא", מספר לוואלה! חדשות מהן הסכנות העומדות בפני הפצועים ואילו טיפולים יינקטו כדי למנוע אותן.

יותר גבוה מהאמפייר סטייט: השבוע הושלמה בנייתו של בניין המגורים הגבוה ביותר בעולם המערבי, בלב התפוח הגדול, ניו יורק. בבניין 104 דירות יוקרה שמחירן נע בין 17 מיליון דולר לדירות הזולות, ועד 95 מיליון דולר למי שרוצה לגור על הגובה, בפנטהאוז המתפרס על קומה שלמה. הדיירים יכולים ליהנות לא רק מנוף משגע על מנהטן והסביבה, אלא גם מחדר כושר, מסעדה, ספא ושאר מותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully