וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספר הקורבנות מאבולה - גבוה הרבה יותר ממה שדווח"

במאי אפריקני מפורסם, שתיעד את הנעשה בליבריה, טוען כי השלטונות הסתירו נתונים כדי לא לזרוע פחד. "גורמים בארגון הבריאות העולמי אישרו זאת", טען. "הרגלי הקבורה והוללות המערביים גרמו להפצת המחלה"

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
צוותי רפואה קוברים אישה שעל פי החשד נדבקה באבולה. שלשום/AP

מספר ההרוגים האמיתי מנגיף האבולה במערב אפריקה גבוה הרבה יותר מהנתונים שהתפרסמו – כך אמר אתמול (ראשון) במאי סרטים דוקומנטריים מפורסם באפריקה, שמתעד את התפרצות המחלה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, עד כה מתו מאבולה כ-4,500 איש, רובם בליבריה, בסיירה לאון ובגינאה.

סוריוס סמורה, שחזר מליבריה לאחר שסיים להכין את סרטו הדוקומנטרי על המשבר במדינה, טען כי זה ברור מהשטח שמספר הקורבנות גבוה הרבה יותר וכי אנשים רבים מסרבים להודות כי קרוביהם נדבקו בווירוס הקטלני. סמורה, עיתונאי מסיירה לאון, טען כי השלטונות בליבריה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מאבולה, הסתירו באופן מכוון את מספר מקרי ההידבקות מהווירוס, בשל החשש שהדיווח האמיתי יגביר הפחד בציבור.

מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
פרשנות: הקשר המפתיע בין אבולה לבחירות לנשיאות בארה"ב
ארגון הבריאות העולמי מודה: "נכשלנו בטיפול באבולה"
המאבק באבולה: אובמה אישר גיוס חיילי מילואים למשימת הסיוע

נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, במשרדה בבירה מונרוביה. AP
השלטונות הורו על שריפת קורבנות האבולה, אך רבים לא הקשיבו לכך. נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף/AP

"אנשים מתים במספרים גדולים יותר מאשר אנו יודעים, על פי גורמים בארגון "רופאים ללא גבולות" ובארגון הבריאות העולמי", סיפר סמורה לגרדיאן הבריטי. "מחלקות מסוימות מסרבות לתת להם את הנתונים האמיתיים, משום שככל שהם יותר נמוכים, ככה אנשים נותרים רגועים יותר. האמת היא שהמחלה עדיין לא תחת שליטה". ארגון הבריאות העולמי הודה כי בעיה בתהליך איסוף הנתונים מקשה לעקוב אחר התפשטות המגיפה כשמספר מקרי ההידבקות החדשים בבירה מונרוביה נעשים תחת הניסיונות לספור קברים חדשים שננטשו.

כמו כן, הוא הוסיף כי התרבות המקומית מקשה אף היא על איסוף הנתונים. מנהגי הקבורה המקומיים כוללים מגע בגופה – מנהג שעלול להפיץ את הנגיף – ולכן ממשלת ליבריה קבעה כי יש לשרוף את הקורבנות. "הם לא אוהבים את כל עניין שריפת הגופות", אמר סמורה, שסרטו ישודר ב-12 בנובמבר בערוץ אל-ג'זירה באנגלית. "לפני שהממשלה מגיעה, הם קוברים את יקיריהם ומפרים את כל הכללים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תושבת מונרוביה מתאבלת על אחותה, מקיי נגבה, שמתה מנגיף אבולה – ליבריה, אוקטובר 2014. GettyImages
אישה מתאבלת על מות יקירה שנדבק באבולה, ליבריה, בשבוע שעבר/GettyImages

סמורה מאמין כי "הוללות" בקרב מערביים תרמה להפצת הנגיף גם מחוץ ליבשת. זמן קצר לאחר שדווח על התפרצות המגיפה בחודש מרץ, משרד הבריאות של ליברה קרא לאנשים להפסיק ולקיים יחסי מין משום שהווירוס מופץ דרך נוזלי גוף כמו גם דרך נשיקות. "ראיתי מערביים במועדוני לילה, בחופים וכשהם 'מעמיסים' זונות", אמר סמורה. לדבריו, גם היעילות של הסיוע שהועבר לאפריקה מהמערב מוטל בספק. "הכסף נשפך מהמערב, אבל הוא הלך לפח. האבולה צריך לגרום לנו לחשוב על איך המערב נותן עזרה לאפריקה – הסיוע לא נוצל כדי ליצור מערכת שתוכל להתמודד עם האתגר הזה".

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully