וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בנפאל הובא למנוחות: "נידבת את חייך כדי להציל"

19.10.2014 / 20:29

נדב שהם, שנהרג בסופת השלגים הקטלנית בהרי ההימלאיה שבנפאל, הובא הבוקר למנוחות בישוב שבו גדל. אמו ספדה לו: "תמיד עמדת לצדי ודאגת לכולנו. את עצמך שמת בסוף הרשימה"

נדב שהם, שנהרג במפולת השלגים באנפאורנה שבנפאל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"האדם הצנוע והטוב ביותר שהכרתי בחיי", נדב שהם/צילום מסך, מתוך פייסבוק

יותר מאלף איש הגיעו היום (ראשון) לישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון כדי ללוות בדרכו האחרונה את נדב שהם שנהרג בסופת השלגים בנפאל. הארון ובו גופתו של שהם הגיע אמש לארץ והוא נקבר בבית העלמין סמוך לבית שבו נולד וגדל. בין ההמונים שפקדו את המקום היו גם הפצועים מנפאל, שהגיעו חבושים בידיהם וברגליהם.

"בימים האחרונים, עת חיכינו לשובך מנפאל, נוכחתי לדעת שאינך רק שלי", אמרה טובה שהם, אמו של נדב, מעל הקבר הטרי, "מעגלים מעגלים הגיעו החברים ואיתם הסיפורים. נדבי יקירי, לא כאן המקום לתאר עד כמה אתה בן אהוב ואוהב. גם בבית תמיד עמדת לצדי, דאגת לכולנו והיית קשוב לכל קול וקול. את עצמך שמת בסוף הרשימה".

עוד על מפולת השלגים בנפאל:
מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה
פצוע ששב מנפאל: "במסוק החילוץ חשבו שאני גופה ועזבו"
הפצועים בדרך לישראל: "בנפאל נדהמו מהערבות ההדדית"

חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ מטיילים מהרי ההימאליה בהם אירעה סופת השלגים/AP

אבשלום שהם, אחיו הצעיר של נדב, אמר במהלך ההלוויה: "אתה האדם הצנוע והטוב ביותר שהכרתי בחיי. שמת עצמך כעפר הארץ והמושג 'אני' מעולם לא נכנס למערכת השיקולים שלך. רצונותיך בכלל לא היו במשחק. היה לך מוסר לא מהעולם הזה, הצבת לי רף גבוה מאוד פעם אחר פעם".

"המוסר הגבוה שלך ואהבת הזולת אלו דברים שהיו טבועים בדמך וחלק בלתי נפרד מהאופי שלך", הוסיף אבשלום, "האופי הזה הוא הקו המנחה, השביל בו צעדת כל חייך. האופי הזה לא השתנה - לא בבית בהושעיה, לא בתל אביב, לא בירושלים, לא בניו יורק וגם לא בנפאל. לא בגובה של 5,000 מטר מעל פני הים וגם לא בקור של מינוס 20 מעלות. אתה ידעת מה אתה עושה, אולי לא הייתה לך ברירה כי זה היה בדמך, אבל ידעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"תמיד אהב לעזור לאנשים במצוקה"

בני דורון, חבר של נדב, סיפר כי הוא תמיד אהב לעזור לאנשים במצוקה. "הרדאר של נדב תמיד סרק את השטח בחיפוש אחר אנשים שצריכים עזרה, הייתה לו מן אנטנה וירטואלית שקולטת אותות מצוקה. ברגע שהיה נקלט אות שכזה, נדב היה עוזב הכל וקופץ כדי לסייע - בין אם לחברים קרובים ובין אם לזרים גמורים".

"הוא היה האדם המוכשר ביותר שהכרתי ויחד עם זאת גם הצנוע ביותר", הוסיף חברו בני, "בכל פעם שרציתי להחמיא לו הוא מיד קטע אותי. נדב, זו ההזדמנות האחרונה להגיד לך מבלי שתקטע אותי, את מה שתמיד היה לי בראש - אני רוצה שתדע שהערצתי אותך. קיבלתי ממך הרבה, למדתי ממך המון והשפעת עלי רבות. הפכת אותי לאדם טוב יותר ואני אסיר תודה על זה שזכיתי להכיר אותך מקרוב. אתה תמשיך לחיות אצלי ואצל עוד רבים אחרים לנצח נצחים".

רב הישוב הושעיה, הרב חיים בורגנסקי, ספד לנדב: "מעטים האנשים ששמם מבטא את זהותם בצורה כל כך ברורה - נדב מאיר. מאור פנים, עדינות, חיוך ורצון טוב לכל אדם. נדיבות אין קץ לעזור לסייע בדברים קטנים ובדברים גדולים". הרב הוסיף ואמר כי נדב שילם בחייו על הנדיבות הרבה בה ניחן. "נדב היה יכול להינצל ולרדת מההר בקצב ובזמן שלו, אבל נדיבות הלב ומאור הפנים לא נתנו לו להפקיר חברים לגורלם וכך חלקם הגדול ניצל. הוא נידב את חייו כדי להצילם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת ההרוגים במפולת השלגים בנפאל - נדב שהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדב, בן 30 במותו, היה בן לוותיקי מצפה הושעיה שבו התגורר והשלישי מבין ארבעה אחים. הוא למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. כמו כן, הוא התנדב בעמותות חסד רבות. אחרי הצבא למד הנדסת מכונות ולאחר מכן עבד בחברת הרובוטיקה שהקים אביו. דודו, שלמה שהם, סיפר לוואלה! חדשות כי שעות לפני שנספה באסון עסק אחיינו בחילוץ של סרן תמר אריאל שנהרגה גם היא, ושל מטיילים נוספים, שאת חלקם הציל מסכנת מוות. "נדב היה ילד טוב", נמסר מהמשפחה, "הוא יצא לטיול לפני כשבועיים והיה אמור לחזור בשבוע הבא".

עד כה נמנו 43 הרוגים ו-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל. גופותיהם של שני ההרוגים הנוספים, אגם לוריא ותמר אריאל יגיעו מחר לישראל.


לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully