וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה צבאית בשוודיה: צוללת זרה צצה מול החוף

במבצע שכמוהו לא היה מאז המלחמה הקרה, מאות חיילים מנסים לאתר את כלי השיט, המסתמן כצוללת רוסית שנתקעה מול שטוקהולם. מכלית מנסה להעביר אספקה ללכודים. "רוסיה תיתן להם למות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
"המלחים מאוד ממושמעים. ייתכן שיפקדו עליהם להשמיד את הציוד -ולמות"

צבא שוודיה מנהל מצוד אחר כלי שיט חשוד שאותר מול חופי שטוקהולם. כלי התקשורת במדינה מדווחים כי מדובר בצוללת רוסית שנתקעה אחרי שחדרה למים הטריטוריאליים של שוודיה.

המבצע הצבאי, שכמוהו לא נראה במדינה מאז ימי המלחמה הקרה, החל ביום חמישי. לפי משרד ההגנה, "מקור מהימן" דיווח על כלי שיט חשוד במרחק של כ-50 ק"מ ממזרח לשטוקהולם. הצבא סירב לאשר שמדובר בצוללת רוסית, אך שיגר לאזור יותר מ-200 חיילים, מסוקים וספינות קרב.

הפרשה הביטחונית מעוררת עיסוק רב בכלי התקשורת בשוודיה ומופיעה הבוקר בכל הכותרות הראשיות. לפי פרסומים שונים, המודיעין השוודי איתר את הצוללת כבר ביום רביעי, כאשר יירט תשדורות מצוקה שהועברו בינה לבין בסיס צבאי בקלנינגרד, מובלעת רוסית בין פולין וליטא.

חדשות נוספות מהעולם
מלחמות המודיעין: כך מסתתר דאעש ממרגלי המערב
אחרי שנתיים בחלל: המעבורת הסודית שבה לכדור הארץ
בשם אללה: המגזין שמצדיק אונס ורצח של אלפי אזרחים

צבא שוודיה מחפש אחר צוללת רוסית באזור שטוקהולם – 18 באוקטובר 2014. רויטרס
סירה של חיל הים השוודי במהלך הסריקות אחר הצוללת, אתמול/רויטרס

לא ברור כמה מלחים יש בצוללת הלכודה. אמש דווח כי מכלית רוסית מנסה להגיע לאזור. לפי אחת ההערכות, המכלית מנסה להעביר אספקה עבור אנשי הצוות.

מקורות צבאיים אמרו לעיתון המפורסם והשמרני "סוונסקה דאגבלדט" כי המודיעין השוודי "עוקב בעניין אחרי הספינה". היומון הפופולרי "אפטונבלדט" דיווח כי "רוסיה עלולה לתת לאנשי הצוות למות". יואכים פון בראון, יוצא שירותי הביון ומרואיין קבוע בענייני ריגול וביטחון, העריך כי הצוללת הגיעה לאזור למשימת ריגול.

פון בראון תיאר ב"אפטונבלדט" "תרחיש אלים" שבו החיילים הרוסים יקבלו פקודת התאבדות. "מדובר במלחים מאומנים וממושמעים מאוד", אמר. "הם החיילים הטובים ביותר שיש לרוסיה. ייתכן שתועבר להם הפקודה להשמיד את הציוד - ואת עצמם".

ב-1981, בעיצומה של המלחמה הקרה, צוללת סובייטית ששטה בים הבלטי התקרבה למרחק קילומטרים ספורים מאחד הבסיסים הגדולים ביותר של הצי השוודי. בחודשים האחרונים, ברקע המלחמה באוקראינה, חדרו מטוסים רוסיים למרחב האווירי השוודי כמה פעמים. בתחילת החודש, מטוס קרב רוסי התקרב בכוונה - ובצורה מסוכנת - למטוס ביון שוודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוץ של קרל בילדט, עד לאחרונה שר החוץ השוודי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully