וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט ניסו שחם: המתלוננת מסרבת להעיד

19.10.2014 / 12:47

המתלוננת במשפט עבירות המין נגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר ביקשה שלא להעיד, אך לא חזרה בה מתוכן עדותה. בשל מצבה הרפואי, לא ניתן לחייב אותה להעיד כרגע, והדיון נדחה

ניסו שחם ועורך דינו בועז בן צור בפתיחת משפטו בבית משפט השלום רמלה. דצמבר 2013. יותם רונן
המתלוננת נגדו לא תעיד מחר. שחם עם עורך דינו/יותם רונן

עדת התביעה המרכזית במשפט עבירות המין המתנהל נגד ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, מסרבת להעיד נגדו – כך הודיע הבוקר (ראשון) נציג המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). המתלוננת לא נימקה מדוע היא מבקשת שלא להעיד. בשל מצבה הרפואי, לא ניתן לחייב אותה להעיד בשלב זה, ועל כן בית המשפט קבע מועד חדש לדיון שאמור היה להתקיים מחר, בו הייתה אמורה להשמיע את עדותה. אולם, מועד זה נדחה לעוד שבועיים. אם תעמוד בסירובה להעיד גם במועד החדש יוחלט אם לנקוט נגדה בצעדים משפטיים. לאור התפתחויות אלה, נדחה תחילת הליך ההוכחות במשפטו של שחם, המיוצג על ידי עורך הדין בועז בן צור.

ממח"ש נמסר בתגובה כי בימים האחרונים פנתה אחת המתלוננות נגד שחם למחלקה, ואמרה כי היא חוזרת בה מרצונה להעיד – אך לא מתוכן עדותה. במח"ש הדגישו כי הסיבה לדחיית הדיון היא רפואית בלבד. המשפט עצמו, הבהירו במח"ש, לא נדחה, ושמיעת התיק תימשך כסדרה בעוד כשבועיים.

עוד בנושא
מסתמן: יודח הקצין שלא דיווח על מעשי ניסו שחם
ניסו שחם: ”את מי מעניין ששכבתי בהסכמה עם שוטרת?”
ניסו שחם בפתיחת משפטו: ”המקום לברר את האמת”

ניסו שחם בפתיחת משפטו בבית משפט השלום רמלה. דצמבר 2013. יותם רונן
שלב ההוכחות נדחה. ניסו שחם/יותם רונן

שחם נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. הפרשה החלה ביולי 2012. נוכח העדויות נגד שחם, ובעקבות חקירה סמויה שנערכה במח"ש, הוא נחקר באזהרה בפרשה. ארבעה חודשים מאוחר יותר הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לפרקליטיו דאז כי בכפוף לשימוע נשקלת אפשרות להגיש נגדו כתב אישום. בעקבות הליך שימוע ממושך אשר כלל מספר דיונים עם פרקליטיו הוגש בחודש אוקטובר לפני שנה כתב האישום נגדו.

בכתב האישום מתואר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל בתפקידים פיקודיים בכירים, יצר ניצב שחם קשרים אינטימיים ובעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו - וזאת "בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר". לפי מח"ש, ניצב שחם לא נמנע מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים ותלוי במוצא פיהן לשמירת סוד היחסים.

על פי האישום, "הקשרים החריגים" בין ניצב שחם לשוטרות הזוטרות כללו "התקשרויות טלפוניות אינטנסיביות, מפגשים מיניים מזדמנים וקשר אינטימי מתמשך", שהתקיימו הן במהלך שגרת העבודה - לעתים במשרדו של שחם, ברכב או במתקנים משטרתיים, והן מחוצה לה, בביתו הפרטי, בבית אימו ובמקומות שונים בארץ.

את חלק מהשוטרות הכיר ניצב שחם, כך לפי האישום, בעודו משמש כממונה עקיף עליהן - והן נהגו להפנות לאישורו בקשות שונות בנוגע לאיוש תפקידים, יציאה ללימודים, מעבר ליחידה אחרת במשטרה ועוד. כתב האישום ממחיש את התלות של הבאות בפניו, ואת נכונותן של השוטרות הזוטרות לשמור את סודו בדבר הקשרים עימן, וזאת על מנת שלא יווצר מבחינתו סיכון לחשיפת הסוד שייפגע בקידומו. כתב האישום מפרט כיצד ניצב שחם קלע עצמו לניגוד עניינים, "באופן שהיה בו כדי לפגוע באופן מהותי באמון אנשי המשטרה במפקדיהם, וכן באמון הציבור במשטרה, בטוהר המידות של מפקדיה ובתקינות פעולות הרשות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully