וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם "מחאת המילקי" נחשף: "לא שיערתי שתפרוץ כזו סערה"

18.10.2014 / 21:57

נאור נרקיס, בן 25 מרמת גן, הוא הצעיר שעומד מאחורי עמוד הפייסבוק "עולים לברלין", שהצית את המחאה. בריאיונות שהעניק בסוף השבוע הוא עונה למבקריו: "לא הרווחתי שקל אחד מכל הסיפור הזה"

יוזם "מחאת המילקי", נאור נרקיס. מתוך גוגל פלוס, אתר רשמי
מתקיים על חסכונות. נאור נרקיס/אתר רשמי, מתוך גוגל פלוס

נאור נרקיס, צעיר בן 25 מרמת גן, הוא הצעיר שעומד מאחורי עמוד הפייסבוק הפופולרי "עולים לברלין", אשר הצית את המחאה שזכתה לכינוי "מחאת המילקי". בשני ריאיונות שהעניק השבוע לעיתון "וושינגטון פוסט" ולעיתונאי ערוץ 10 מתן חודורוב, סיפר לראשונה על המניעים שלו לפתיחת העמוד. "לא שיערתי שזה יחולל כזו סערה לאומית", הודה נרקיס, בתגובה לפוסט בו צילם חשבונית מסופרמרקט בברלין שהראתה פערים גדולים בין המחירים הנהוגים בישראל ובגרמניה, ועורר מחדש את המחאה סביב יוקר המחיה בישראל.

במענה לטענות שהופנו כלפיו, כי הוא מתווך דירות ולפיכך בעל אינטרס בעידוד הגירה ישראלית לברלין, אמר נרקיס: "אני לא עוסק בנדל"ן, אין לי שום רישיון לזה, אני לא יודע מאיפה המציאו את זה. הגיע הזמן לחקור את האינטרסים של מי שהפך את הסיכוי לקנות כאן דירה לבלתי אפשרי ולא את האינטרסים של צעיר בן 25". לדבריו, "אני לא הרווחתי שקל אחד מכל הסיפור הזה. אין לי אינטרס להרוויח מזה כסף. אני כרגע מתקיים על חסכונות כי בחודש האחרון לא הצלחתי לעבוד בלתת שיעורים פרטיים. היו גורמים עסקיים שפנו אליי וסירבתי לכולם". הוא הבהיר שהוא עובד למחייתו כמעצב אפליקציות, במקביל לשיעורים פרטיים שהוא מעביר במגוון שפות, בהן עברית, אנגלית, ערבית, גרמנית, צרפתית וספרדית.

"מחאת המילקי" - כותרות נוספות:
המהגרים מישראל הם הציונים האמיתיים | דעה
מחאת המילקי: תחילתו של צונאמי או סתם קצפת?
יוזם "מחאת המילקי": "אני עושה זאת בשביל ישראל"

סל מוצרים שנרכש בברלין. פייסבוק, צילום מסך
הפרסום שהצית את הסערה בישראל: סל מוצרים שנרכש בברלין, לצד ה"מילקי"/צילום מסך, פייסבוק

נרקיס שירת שש שנים בצה"ל בתכנית "חבצלות" היוקרתית בחיל המודיעין. לברלין הוא הגיע לפני חמישה חודשים לאחר תקופה קצרה בפריז. "תמיד הייתי סקרן בקשר לגרמניה, מכיוון שרציתי להבין את החברה שכמעט הכחידה את העם שלי", הוא מסביר. באותה נשימה הוא מציין כי הקנצלרית אנגלה מרקל הובילה לאחרונה קמפיין נרחב נגד אנטישמיות, ובימים אלה ברחובות ברלין, "אתה חוזה", לטענתו, "ברמה הנמוכה ביותר של אנטישמיות באירופה". "אני חושב שגרמנים צעירים וישראלים צעירים חולקים דברים רבים במשותף", הוא מוסיף. "כולנו גדלנו בצל השואה, ובמובן הזה אנחנו מבינים אחד את השני".

בהקשר זה מציין נרקיס כי הוא נפגע מהביקורת שהופנתה כלפיו מצד ניצולי שואה. "אני מבין ללבם בכל מה שקשור לברלין, ומתייחס לכך ברצינות, אבל גם אני אוהב את ישראל", הוא אומר. יחד עם זאת, הוא מתעקש כי על הממשלה להבין שיוקר המחייה במדינה "מאלץ צעירים רבים לצאת לגלות", ומבהיר כי משפחתו תומכת בבחירה שעשה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אולי אחזור לישראל"

לדבריו, הוא החליט עד כה לשמור על אנונימיות במטרה להותיר את הפוקוס על המסר שביקש להעביר, שהוא, לדבריו, ש"ישראל יקרה מדי לאנשים צעירים, ואם הדבר לא ישתנה תאבד המדינה את הדור שלנו שיהגר למקומות אחרים". לטענתו, הוא החליט להיחשף כעת כדי להתחיל לקדם את המסר באופן פומבי.

נרקיס מודה כי למרות שתכנן לשהות בברלין כמה שנים במטרה להרוויח כסף לפני שישוב לישראל, הוא שוקל לשוב קודם לכן. "אולי אחזור לישראל. אני מתגעגע להוריי והם מתגעגעים אליי".


לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully