וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רב ידוע נעצר בחשד שהתקין מצלמות במקווה

הרב האורתודוקסי בארי פרוינדל, מנהיג קהילת "קשר ישראל" בוושינגטון חשוד שהתקין מצלמות נסתרות בחדרי השירותים של הנשים. הרב הושעה מתפקידו. אחת מחברות הקהילה: "פגעו בי"

הרב בארי פרוינדל מוושינגטון נעצר בחשד שהציץ לנשים במקווה  אוקטובר 2014. "קשר ישראל", צילום מסך
אמר שהוא מתקן את פתח האוורור במקלחת. בארי פרוינדל/צילום מסך, "קשר ישראל"

הרב האורתודוקסי בארי פרוינדל, בן 62, מג'ורג'טאון והמנהיג הרוחני של "קשר ישראל", אחד מבתי הכנסת הבולטים בוושינגטון, נעצר ביום שלישי בחשד שנהג להשתמש במצלמות כדי להציץ לנשים במקווה של בית הכנסת. כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי פרוינדל הושעה מתפקידו ללא שכר. שכניו סיפרו שהוא נלקח מביתו כשהוא אזוק בידיו והמשטרה החרימה מחשבים מביתו.

על פי דוח של המשטרה, פרוינדל נתפס בזמן שהתקין מצלמה נסתרת בשעון מעל מקלחת במקווה. לאדם שתפס אותו הוא אמר שהוא רק תיקן את פתח האוורור של המקלחת. כתב בערוץ חדשות מקומי צייץ בטוויטר כי הרב נעצר בחשד ל"מציצנות אלקטרונית" וש"היו לו מצלמות בחדר השירותים של הנשים".

עוד ידיעות מהעולם:
צרפת: דורסי לי זיתוני נעצרו בחשד להונאה והלבנת הון
פצוע ישראלי בנפאל: "המדריך נטש אותנו באמצע הדרך"
איראן חשפה את מבנה שירותי המודיעין החשאי שלה

אחת מנשות הקהילה שנהגה להשתמש במקווה באופן קבוע נדהמה כששמעה על דבר המעצר ועל ההאשמות בכלי התקשורת. "אני מרגישה מאוד לא נוח, פגעו לי בפרטיות", אמרה. "זה ממש עצוב שמשהו כל כך יפה נפגם והפך לדבר מאוד מכוער".

דוברת המשטרה המקומית, גוונדולין קראמפ, אישרה שהרב נעצר אך סירבה למסור פרטים נוספים. מועצת המנהלים של בית הכנסת, שבראשה עומדת אילנית ג'קבוביץ' סירבה להגיב למעצר הרב, אך שחררה הצהרה שמתייחסת לפרסומים בכלי התקשורת. "זהו רגע כואב לקהילה של 'קשר ישראל' ולקהילה היהודית בכלל", נכתב בהצהרה. "בתקופה מאתגרת זו אנו שואבים את הכוח מהאמונה שלנו, מהמסורת שלנו ומחברי הקהילה שלנו".

לפי אתר האינטרנט של בית הכנסת, פרוינדל עומד בראש ועדת הגיור של המועצה הרבנית בארצות הברית והוא גם סגן נשיא הוועד האזורי, אשר מפקח על דיני הכשרות במוסדות היהודיים. בקהילת "קשר ישראל" חברים גם אישים בכירים בארצות הברית, בהם שר האוצר ג'ק לו והסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן.

(עדכון ראשון: 20:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully