וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין תוקף את אובמה: "עוין כלפי רוסיה"

נשיא רוסיה דרש ממקבילו בבית הלבן לקחת בחשבון את האינטרסים של ארצו והזהיר מניסיון "לסחוט" את מוסקבה לנוכח המשבר באוקראינה. "יש לזכור מה מחלוקת בין מעצמות גרעיניות עלולה לגרום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בפגישת שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו הרוסי לברוב, שלשום)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשים את מקבילו האמריקני ברק אובמה בגישה עוינת כלפי רוסיה ומזהיר מפני כל "ניסיון לסחוט" את מוסקבה – כך צוטט הלילה (חמישי) פוטין על ידי הקרמלין. פוטין, שיבקר בהמשך היום בסרביה וייפגש עם בכירים באיחוד האירופי ביום שישי, דרש בריאיון שערך עם העיתון המקומי "פוליטיקה" כי וושינגטון תיקח בחשבון את האינטרסים של רוסיה.

נשיא רוסיה פוטין - אולן בטור, מונגוליה, 3 בספטמבר 2014. רויטרס
"ארצות הברית גרמה למשבר באוקראינה". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

פוטין התייחס בריאיון לנאומו של אובמה בעצרת האו"ם בחודש שעבר, שבמהלכו הציב את "האגרסיביות של רוסיה" במזרח אוקראינה בראש רשימת האיומים על שלום העולם, יחד עם מסע הכיבושים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והתפרצות מגפת האבולה במערב אפריקה. "יחד עם הסנקציות שהוטלו על מגזרים שלמים בכלכלה שלנו קשה לקרוא לגישה כזאת בשם אחר מלבד עוינות", טען נשיא רוסיה. "אנו מקווים שהשותפים שלנו יבינו את חוסר ההיגיון בניסיונות לסחוט את רוסיה ויזכרו מה מחלוקת בין מעצמות גרעיניות עלולה לגרום ליציבות האסטרטגית", הדגיש פוטין.

המשבר באוקראינה - סיקור מיוחד
האו"ם: למרות הפסקת האש - מאות נהרגו באוקראינה
"הפסקת אש" באוקראינה? הסנקציות האירופיות לא יוסרו
קייב אישרה: אוטונומיה לבדלנים, הסכם עם אירופה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם. רויטרס
הציב את רוסיה בראש רשימת האיומים על שלום העולם. ברק אובמה, במהלך נאומו באו"ם בחודש שעבר/רויטרס

כמו כן, פוטין תקף את ארצות הברית בגין "התערבותה" בענייניה הפנימיים של רוסיה וטען כי הממשל האמריקני הוא זה שעורר את המשבר באוקראינה ואז הטיל את האחריות על מוסקבה. "מה שמתרחש מתחילת השנה הוא אפילו יותר מדכא", אמר פוטין. "וושינגטון תמכה באופן פעיל בהפגנות בקייב ואז התחילה להאשים את רוסיה בהצתת המשבר, כשעושי דבריה הלאומנים הקיצוניים גרמו לחלק גדול מאוקראינה לפנות נגדם והשליכו את המדינה למלחמת אזרחים". פוטין הדגיש כי ארצו מוכנה למשא ומתן, אך רק אם האינטרסים שלה יילקחו בחשבון בצורה כנה. "אנו מוכנים לפתח דו-שיח בונה המבוסס על עיקרון השוויון שלוקח בחשבון את האינטרסים של כל הצדדים".

יחסיה של רוסיה עם המערב הידרדרו בצורה ניכרת מאז סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה בחודש מרץ וסייעה לבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. ביום שישי ייפגש פוטין עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, במטרה להגיע להסכם שיסיים את הסכסוך המדמם שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-3,500 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully