וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 הרוגים במפולת השלגים בנפאל, בהם שלושה ישראלים

16.10.2014 / 8:30

מושל המחוז שספג את הפגיעה הקשה ביותר אמר כי פעולות החילוץ חודשו הבוקר. לפי דיווחים, עד כה חולצו 12 ישראלים. משרד החוץ אישר כי בין ההרוגים שלושה ישראלים

רכס ההימלאיה, נפאל. Paula Bronstein, GettyImages
הרי ההימאליה/GettyImages, Paula Bronstein

29 בני אדם נהרגו במפולת השלגים שאירעה אתמול בהרי ההימלאיה - כך אמר הבוקר (חמישי) באדורם בהאנדרי, מושל מחוז מוסטאנג בנפאל שנפגע קשה בסופה. משרד החוץ הישראלי הודה אמש כי בין ההרוגים גם שלושה ישראלים.

"מסוק צבאי אחד כבר יצא מבסיסו לכיוון האתר שנפגע ומסוקים אחרים יצטרפו אליו בהמשך", אמר בהאנדרי. צוות ההצלה ממקד את חיפושיו באזור ת'ורונג לה שליד שמורת האנאפורנה, מעבר הרים בגובה 5,416 מטר מעל פני הים.

אתמול נמסר כי משפחתו של אחד ההרוגים קיבלה הודעה רשמית על מותו. מחלקת ישראלים בחו"ל, חדר המצב ושגרירות ישראל בנפאל פועלים במתכונת חירום על מנת לאתר נעדרים נוספים מישראל שייתכן שנפגעו במפולת השלגים.

משפחתו של ההרוג, צעיר תושב המרכז, ניסו ליצור עמו קשר משעות הבוקר אתמול, ללא הצלחה. הם חששו למצבו וניסו לברר מה עלה בגורלו, עד שבערב הגיעה ההודעה המרה.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: בן 35 אנס את שכנתו בת התשע בבית שמש
ארה"ב הכריזה על שם המבצע נגד דאעש: "נחישות טבועה"
אישה נהרגה ו-7 נפצעו קל-בינוני בתאונה בכביש הערבה

האזור שבו אירעה מפולת השלגים

אבי סובדי, מנהל סניף של חברת התיירות פלייאיסט בנפאל, סיפר כי הוא נפגש עם ארבעה ישראלים שחולצו מהסופה בבית החולים בקטמנדו. לדבריו, "מצבם טוב והם יצרו קשר עם משפחותיהם". הוא הוסיף כי גופת הישראלי שלמשפחתו נמסרה הודעה, הועברה לקטמנדו. כמו כן, הוא אמר כי ידוע על 15-10 ישראלים ששהו בוודאות באזור המפולת והם מוגרים כנעדרים.

לדבריו של סובדי, הנפאלים המקומיים ניסו רבות לסייע לנפגעים. "נפאלי אחד הכניס 20 ישראלים לבית התה שלו, וכך הציל את חייהם", סיפר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוחות הצלה מקומיים בנפאל בחיפוש אחר ניצולים וגופות בהרי ההימלאיה, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
פעולות החילוץ בנפאל/רויטרס, רויטרס

אורון מאזור השרון סיפר אתמול לוואלה! חדשות כי בן דודו שנמצא באזור ההימלאיה נעדר זה כמה ימים ולא ניתן ליצור איתו קשר. "בפברואר האחרון הוא טס להודו לטיול, משם הגיע לנפאל. בשישי האחרון הוא יצר קשר עם ההורים שלו בישראל ואמר שעוד שלושה שבועות הוא חוזר לארץ. היום, כשנודע לנו על מפולת השלגים, נכנסנו ללחץ וניסינו ליצור איתו קשר אך ללא הצלחה". לדבריו, "כולם כרגע נמצאים באי וודאות. כל סוף שבוע הוא היה מתקשר. אנחנו לא יודעים מה קורה איתו וזה מאוד מטריד".

27 מטיילים חולצו מהאזור לאחר שמזג האוויר התבהר, בהם ארבעה ישראלים, חמישה פולנים וארבעה גרמנים. לפי דיווחים אחרים, חולצו עד כה 12 ישראלים והם מטופלים בבית החולים הצבאי בקטמנדו. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי "מזג האוויר השתפר בשעות האחרונות ומאפשר לצוותי החילוץ להגיע ללכודים".

הכפר מאנג בהרי ההימלאיה שבנפאל. פלייאיסט, ספק 500
הכפר מאנג שבהרי ההימלאיה, נפאל/ספק 500, פלייאיסט

דונדרה למיצ'ין מהמשטרה המקומית אמרה כי רבים מהתיירים חוזרים גם בכוחות עצמם. מהרשויות נמסר כי כ-100 בני אדם נוספים נעדרים לפי שעה. להערכת הרשויות, המפולת אירעה בעקבות ציקלון הודהוד, שהגיע השבוע לתת-היבשת ההודית.

חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, סיפר כי בעקבות סופת השלגים "200 ישראלים נקלעו למצוקה, רובם נמצאים במקום בטוח, ויש עדיין כמה שמחפשים אחריהם". הוא הוסיף: "הורים רבים מתקשרים אלינו מהארץ כדי לנסות לבדוק אם יש בידנו מידע על יקיריהם. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חדר המצב של משרד החוץ ומעבירים אליו את כל המידע הנחוץ שיש לנו".

(עדכון ראשון: 21:33)

הכפר מאנג בהרי ההימלאיה שבנפאל. פלייאיסט, מערכת וואלה! NEWS
הרי ההימלאיה/מערכת וואלה! NEWS, פלייאיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully