וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ האופניים בתל אביב הופסק בשל הגשם הכבד

תל אביב במצור: אירוע האופניים השנתי של העיר הביא עמו גם חסימות דרכים ושיבושים משמעותיים בכמה מהצירים המרכזיים בעיר. איילון דרום נחסם בין 05:30-13:00, גם רוקח והירקון

צילום: רוני שיצר, עריכה: יאיר דניאל

אירוע האופניים "סובב טורקי עלית" של עיריית תל אביב-יפו התקיים היום (רביעי) ברחבי העיר. האירוע יצר שיבושי תנועה כבדים ברחבי העיר, כשכמה מהצירים העיקריים בה נחסמו לתנועה. עם זאת, בשל מזג האוויר הקשה והגשם הכבוד שהחל בשעות הבוקר, הופסק המרוץ, ומהעירייה נמסר כי המשתתפים שהתכוונו להגיע למקצה 8 קילומטרים מתבקשים שלא להגיע.

מתן אור, בן 27 מתל אביב, רכב במסלול של 42 ק"מ שהתחיל בשעה מוקדמת. "זו החוויה הכי מדהימה שהייתה לי בחיים. אין כמו לרכב בגשם. אני לא מצטער לרגע שזה יצא ביום של גשם. זה היה דבר שאני לא אשכח".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: תוקפים ערבי בירושלים במוטות על רקע גזעני
טוען שהותקף על ידי הזמרת: "היא מזבלה, מקומה בכלא"
שר החוץ הצרפתי: "נכיר בפלסטין - בלי קשר למשא ומתן"

מפת חסימת הדרכים באירוע האופניים "סובב טורקי" של עיריית תל אביב. אתר אירוע "סובב תל אביב",
מפת הכבישים שנחסמו באירוע האופניים היום/אתר אירוע "סובב תל אביב"

ליאור וקרן, בנות 30 מתל אביב, היו אמורות לצאת להזנקה של ה-21 ק"מ. "היו כמה הזנקות של 21 ק"מ, חלק מהן הספיקו לצאת ואנחנו היינו בהזנקה האחרונה. כשהגשם התחיל עוד לא יצאנו לדרך. רצנו ביחד עם כולם והסתתרנו מתחת לשמשיות. גם אלה שהוזנקו, עצרו אותם והחזירו אותם". השתיים מסכימות כי ההחלטה להפסיק את המרתון הייתה נכונה. "רכיבה על אופניים בגשם היא דבר מסוכן. כל מי שהיה שם לקח את ההחלטה בסבבה, זאת הייתה ההחלטה הנכונה. יש גשם ואין מה לעשות".

האחיות לירון (30) וספיר (23) סגינר התאכזבו מאוד מביטול הרכיבה, אך לאחר שראו ילדים שהחליקו ברכיבה, הסכימו עם ההחלטה: "לא נורא, נלך לאכול ארוחת בוקר", סיפרו. כל משתתפי המרוץ קיבלו הודעת טקסט לפיה מדובר בהחלטה של המשטרה ושל העירייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזג אוויר סוער בתל אביב בערב חג שמחת תורה 15 באוקטובר 2014. ניב אהרונסון
מזג אוויר סוער בתל אביב בערב חג שמחת תורה 15 באוקטובר 2014/ניב אהרונסון

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי גשם ירד היום מדיי פעם מצפון הארץ ועד צפון הנגב ויתכנו סופות רעמים בודדות. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי מזרח הארץ. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהממוצע בעונה. הגשמים צפויים להתמעט משעות אחר הצהריים. הלילה צפוי לרדת גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

"מהפכת האופניים כבר כאן"

"סובב תל אביב על אופניים הפך לאחת המסורות היפות בעיר"

האירוע, הנחשב לגדול מסוגו בישראל והתקיים זו השנה החמישית, הוא בסימן "חגיגת אופניים, תחבורה ירוקה ואורח חיים אקטיבי". אלא שלצד שמחת המשתתפים, תושבי העיר וגוש דן התמודדו משעות הבוקר עם קושי לא פשוט בדרכים. החל מהשעה 05:30 ועד השעה 13:00 נסגרו לתנועת כלי רכב, לסירוגין, כמה רחובות ברחבי העיר בשני הכיוונים: בצפון העיר נחסמו שדרות רוקח, רחוב התערוכה, רחוב כ"ג יורדי הסירה, רח' 428 והדרכים בנמל תל אביב. הציר המרכזי שנחסם יהיה נתיבי איילון לכיוון דרום, שנחסמו ממחלף שבעת הכוכבים בהרצליה ועד למחלף וולפסון בחולון - כולל הירידות לציר. במרכז העיר נחסמו הרחובות הרברט סמואל (הטיילת) והירקון, ובדרום נחסמו לתנועה צומת וולפסון, רחוב היינריך היינה, רחוב קיבוץ גלויות, דרך שלמה, רחוב שלבים, דרך יפו, רחוב אילת, שדרות ירושלים ורחוב קויפמן. בנוסף, נחסמו לתנועת כלי רכב כל הרחובות החוצים את הצירים המרכזיים.

"לפני כ-16 שנים, כשעיריית תל אביב-יפו החלה לקדם רכיבה על האופניים כאמצעי תחבורה מרכזי בעיר, מעטים האמינו שהתושבים שלנו והמבקרים כאן יהיו מוכנים לוותר על הרכב הפרטי ולדווש לעבודה, ללימודים ולסידורים מידי יום", אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "היום, אחרי שהשקענו משאבים עצומים ותשומת לב רבה ביצירת רשת שבילי אופניים, בשירות ה"תל-אופן" ובהסברה, התמלאו הרחובות באנשי עסקים מעונבים שרוכבים בדרכם למשרד, בהורים שמרכיבים את ילדיהם לגן ובסטודנטים רכובים בדרכם לאוניברסיטה ולמכללות".

חולדאי אמר כי עדיין קיימים אתגרים הנובעים מגידול בשימוש באופניים כמו טיפול בהולכי הרגל והרחבת שירות ה"תל-אופן" לערי המטרופולין, אך הדגיש כי "המהפכה כבר כאן". הוא הוסיף ואמר כי "כחלק מהשינוי התודעתי שאנו מקדמים, הפך סובב תל אביב על אופניים לאחת המסורות היפות בעיר ולחגיגה של אורח חיים בריא ושמירה על איכות הסביבה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 14.10.14, 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully