וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן ביקר בעוטף עזה: "נדהמתי ממנהרות הטרור"

15.10.2014 / 0:49

מזכ"ל האו"ם ביקר ביישובים סמוכי הגדר והבהיר: "איש לא צריך לחיות בפחד ממנהרות או מרקטות". בהמשך פגש את משפחתו של הילד דניאל טרגרמן שנהרג מפצמ"ר: "מה הוא עשה שהגיע לו למות?"

צילום: דו"צ, זוהר גואטה, עריכה: מתן חדד

מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביקר אתמול (שלישי) בקיבוץ נירים שבעוטף עזה. באן זכה לסיור בסביבה, ובין היתר הוצגה לו מנהרת הטרור ההתקפית שנחשפה ליד קיבוץ עין השלושה. בתום הסיור, אליו התלווה מטעם צה"ל אלוף נועם תיבון, אמר באן: "נדהמתי מהמנהרה התת-קרקעית, ששימשה לחדירת מחבלים. גיניתי שוב ושוב את התקפת הרקטות של חמאס מהאוויר, וגם דרך מנהרות תת-קרקעיות. זה לא מקובל. אמרתי שוב ושוב שרקטות שפוגעות באוכלוסייה האזרחית הן דבר לא מקובל. יש לגנות זאת. איש לא צריך לחיות תחת איום מתמיד ופחד מרקטות ומנהרות".

עוד על ביקור באן באזור
ריבלין: ”1.5 מיליון עזתים לא יכולים לחיות במצור”
באן בוועידת שיקום עזה: "עזה נותרה חבית נפץ"

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון באחת ממנהרות הטרור היוצאות מרצועת עזה שנחשפו על ידי צה"ל, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מה דניאל בן ה-4 עשה שהגיע לו למות?". באן בביקור במנהרה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אל הביקור הגיע באן לאחר שביקר גם ברצועת עזה. באן התייחס בדבריו גם לביקור, וגם לביקורו בקהיר, שם השתתף בוועידה לשיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן": "אני מגיע מקהיר לאחר שהשתתפתי בכנס לשיקום רצועת עזה. בניה והריסה, בניה והריסה - יש לשבור את המעגל הזה. דחקתי במנהיגים הפלסטינים והישראלים להתייחס לסוגיות. לשבת יחד ולשוב לשיחות השלום. זו הדרך היחידה שבה שני העמים יוכלו ליהנות משלום וביטחון". באן שב הדגיש בדבריו שהפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מתווה שתי המדינות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מזכ"ל האום באן קי מון נפגש עם אזרחים מקיבוץ נירים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"איש לא צריך לחיות בפחד מהן". באן בפגישה עם תושבים בקיבוץ נירים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

באן סיפר כי במהלך ביקורו בנירים פגש בבני משפחתו של דניאל טרגרמן, הילד בן הארבע שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה בסמוך לביתו בקיבוץ. "פגשתי בסבים ובדודים של דניאל בן הארבע. מה הוא עשה רע? למה הוא מת? מבלי לדעת דבר. מבלי שהספיק להתבגר. זה עצוב מאוד. הבעתי את תנחומיי העמוקים למשפחה. אני מקווה שמילות התנחומים יעזרו ולו במעט לרפא את הפצעים, אך אין בזה די. לכן אני דוחק בשני הצדדים לפעול להביא לשלום לאזור".

רה"מ נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"על המנהיגים לפעול להשגת פתרון שתי המדינות". באן עם ראש הממשלה נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ביום שני נפגש באן עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. גם שם התייחס באן לצורך לחתור להסכם קבע בין ישראל לפלסטינים. "למרות שהסכם הפסקת האש מחזיק מעמד, יש עוד הרבה עבודה לפנינו", אמר. לדבריו, "עזה צריכה להיבנות מחדש ולהחלים. ישראל אמנם עשתה צעד בכיוון הנכון עם הגמשת ההגבלות על תנועה וסחר, וזה חיובי, אך אין לנו את המותרות להסיח את דעתנו מהמטרה העיקרית, והיא השגת הסכם שלום. זהו אינטרס חיוני ודחוף. זו הדרך היחידה להבטיח את זכויות הפלסטינים וביטחון בר-קיימא לישראל". הוא הוסיף כי הוא "משוכנע שריבלין שותף לדעתי לצורך לשיפור חייהם של הישראלים והפלסטינים כאחד".

באן גינה בדבריו את המכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים. "זה לא משדר את המסר הנכון ואני מפציר בממשלה לשנות את החלטתה", אמר. הנשיא ריבלין הסכים לגבי מצוקתם של תושבי עזה, ואמר: "יותר מ-1.5 מיליון תושבים בעזה לא יכולים להמשיך לחיות במצור, מגיע להם חיים טובים ובטוחים יותר".

לדברי ריבלין, הפלסטינים ברצועה חיים בתנאים קשים ותחת הנהגה הפועלת נגד האינטרסים שלהם. "שיקום עזה הוא אינטרס ישראלי בדיוק כמו שהוא אינטרס פלסטיני. השכנים הפלסטינים שלנו בעזה מוחזקים שבויים בידי חמאס. אין סתירה בין שמירה על ביטחון ישראל ושיפור החיים בעזה. אנחנו לא עיוורים למצבם הקשה", הבהיר הנשיא.

(עדכון ראשון: 14.10.14, 17:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully