וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הציל את חייו של טום, שנפצע בתאונת "פגע וברח"?

14.10.2014 / 15:15

פעולות החייאה שביצעו שני פרמדיקים של זק"א בטום יעקב, רוכב אופנוע בן 19 שנפצע קשה בתאונה בחודש שעבר, הצילו את חייו. עתה, בעיצומו של תהליך שיקום, המשפחה רוצה להודות להם

משפחתו של טום יעקב מחפשים את הפרמדיקים שהצילו את חייו. באדיבות המשפחה
"הרופאים אמרו לאמא שלו לבוא להיפרד". טום יעקב אחרי התאונה/באדיבות המשפחה

מי הם שני הפרמדיקים שהצילו את חייו של טום יעקב? בחודש ספטמבר האחרון נסע יעקב, בן 19, בכביש 4, ונפגע מכלי רכב שסטה לנתיבו. הנהג הפוגע לא עצר להגיש סיוע ליעקב, שנותר פצוע במקום לאחר שראשו נחבט בעוצמה באדמה. למזלו, שני פרמדיקים של זק"א שעברו במקום במקרה, רכובים על אופנועים, נתנו לו טיפול ראשוני מתאים – והצילו את חייו.

בן, אחיו של טום, סיפר על השתלשלות האירועים. "אותם פרמדיקים הגיעו במהרה, נתנו לו את הטיפול הראשוני המתאים וביצעו בו פעולות החייאה. הוא נפגע מאוד קשה בראשו, והם החלו לחבוש אותו במקומות קריטיים ועצרו את הדם. הפרמדיקים נתנו לו את הטיפול המקדים הטוב ביותר ואף הנחו את אנשי מגן דוד אדום על המשך הטיפול", אמר. לדברי עדי ראייה, טום ניסה להימנע מפגיעה, אך ללא הועיל.

עוד בוואלה! חדשות:
למרות ההכחשות: יועץ הבטיחות באסון בהר הרצל המשיך לעבוד עם העירייה
תפנית בחקירת האונס ברחובות: החשוד שוחרר, נער אחר נעצר
"גל אהב את הטבע": עיזרו להקים אתר טיולים לזכרו

משפחתו של טום יעקב מחפשים את הפרמדיקים שהצילו את חייו. באדיבות המשפחה
"היא לא הפסיקה להאמין". אמו של טום ליד מיטתו בבית החולים/באדיבות המשפחה

שחף נג'רי, בן דודו של טום, סיפר על מצבו הרפואי המשתפר של קרוב משפחתו. "הוא הובהל לבית החולים שיבא בתל השומר לטיפול נמרץ. באותו יום כבר קראו לדודה שלי להיפרד ממנו, אמרו לה שזה יהיה נס אם הוא ישרוד את הלילה – ובסוף הוא שרד. אחרי יומיים הוא נכנס למצב של תרדמת, וגם מהמצב הזה הוא יצא. הוא לא יכול כרגע לדבר בגלל המכשירים, אבל הוא עונה לנו בלחיצות ידיים, עושה שלום, מתחיל להזיז את הגוף, להגיב ולפתוח את העיניים", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משפחתו של טום יעקב מחפשים את הפרמדיקים שהצילו את חייו. באדיבות המשפחה
מי הציל את חייו? טום יעקב/באדיבות המשפחה

לדברי נג'רי, הרופאים לא היו אופטימיים באשר למצבו של טום. "הוא שבר את הרגל והיה לו קרע בטחול, וגם קיבל פגיעה חזקה מאוד בראש. בהתחלה המצב היה חסר כל תקווה, אפילו אמרו לנו שהוא יישאר משותק בצד ימין. דודה שלי נשארה חזקה ולא הפסיקה להאמין, היא תמיד אמרה שהוא בחור חזק, והיא צדקה. הוא משתפר מיום ליום ואנחנו רק מחכים שזה ייגמר", הוסיף.

אמו של טום, שסועדת את בנה מאז התאונה ולא עוזבת את מיטתו, רוצה עתה לפגוש את שני הפרמידקים שהצילו חיי בנה ולהודות להם, כמו גם יתר בני המשפחה. "עד היום אנחנו לא יודעים מי הם, רק יודעים שלאחד מהם קוראים אלכס", אמר נג'רי. "ניסינו לדלות פרטים אודותיהם, ניסו לתאר לנו אותם, אבל לא הצלחנו להתאים את הפרטים. אנחנו קוראים עכשיו לכל מי שיכול לעזור: אם אתם מכירים את הסיפורים, שמעתם על התאונה או אפילו יודעים מי הם שני הפרמדיקים – אנא, פנו אלינו, כי אנחנו רוצים לפגוש אותם. בלעדיהם הוא לא היה שורד".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully