וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוצר נדיר מימי הויקינגים נמצא ב"הוגוורטס"

ארכיאולוגים נדהמו לגלות חפצי אמנות בני 1,200 שנים סמוך לכנסייה בסקוטלנד, ביניהם צלב גדול מהמאה התשיעית לספירה. הכנסייה שימשה כבית הספר לקוסמים בסרטי "הארי פוטר"

אוצר ויקינגי שנמצא בבריטניה. דיילי מייל, צילום מסך
כד ויקינגו שנמצא בחפירות/צילום מסך, דיילי מייל

כשהארכיאולוג דרק מק'לינן התקשר השבוע לאשתו הוא נשמע כל כך נרגש, עד שהיא חשבה כי הוא היה מעורב בתאונת דרכים. הסיבה להתרגשות העצומה של דרק היא אוצר נדיר מימי הויקינגים שהוא וצוות חוקרים גילו בסקוטלנד, סמוך לכנסייה גדולה.

אחד הפריטים היקרים ביותר שנמצאו בחפירות הוא צלב עשוי כסף שנוצר במאה התשיעית או העשירית לספירה. "אני מאמין שהגילופים שיש על הצלב זהים לאלו שנמצאו על ארון הקבורה של קת'ברט הקדוש בקתדרלת דרהאם", סיפר מק'לינן.

הקתדרלה הוכרזה כאתר מורשת עולמי, ושימשה כאתר צילום בשני הסרטים הראשונים בסדרת "הארי פוטר" - הכנסיה המפוארת, שעובדה מעט בעזרת גרפיקה ממוחשבת, הייתה בית הספר לקוסמים "הוגוורטס".

הארי פוטר, טירת הוגוורטס. imdb
הקתדרלה בסרט "הארי פוטר"/imdb

במקום נמצאו גם תריסר טבעות ומטילים, כולם עשויים כסף. הם נמצאו מטרים ספורים מתחת לפני הקרקע. כד כסף, הגדול ביותר שנמצא עד כה, מוערך כבן 1,200 שנים. "כשדרק מצא את הפריטים הוא רץ לעברנו וצעק "ויקינגים, ויקינגים!". זה היה מרגש מאוד, בעיקר הרגע בו מצאנו את הצלב", סיפר חוקר שנכח במקום.

אוצר ויקינגי שנמצא בבריטניה. דיילי מייל, צילום מסך
הצלב נוצר במאה התשיעית או העשירית לספירה/צילום מסך, דיילי מייל

המיקום המדוייק בו נערכו החפירות נשמר בסוד, והאוצרות, שזהות בעליהם אינה ידועה, נחשבים כעת לרכוש סקוטלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully