וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמאות: משרד התמ"ת מיגן מעון בעוטף עזה - ולא מכיר בו

15.10.2014 / 12:50

מעון יום ביישוב תושיה נדרש לעבור שיפוצים עקב "צוק איתן", אולם לאחר שעבר את ההתאמות הנדרשות התגלה כי אין לו היתר בנייה מתאים. משרד התמ"ת "ממתין שהרשות המקומית תעביר היתר בנייה"

הסברה בגנים: מלחמות זה לא משחק ילדים. מערכת וואלה!
משרד התמ"ת שיפץ - ובמקביל ביטל את ההנחות להורים. גן ילדים במהלך מבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה!

מעון יום של משרד התמ"ת (התעשייה, המסחר והתעסוקה - כיום משרד הכלכלה, י"י) ביישוב תושיה שבמועצה האזורית שדות נגב בעוטף עזה, התגלה בבדיקה אקראית במהלך מבצע "צוק איתן" כאינו ממוגן על פי התקן הנדרש על ידי פיקוד העורף. משרד הכלכלה פעל למגן ולשפץ אותו כנדרש, אולם מאוחר יותר הודיע כי הוא אינו מכיר בו. בשל כך, ההורים אינם מקבלים את ההנחות הכספיות המגיעות להם.

עם פרסום תוצאות הבדיקה החל ראש המועצה תמיר עידאן לפעול בנושא, כדי למצוא פתרון לשנת הלימודים תשע"ה. לאחר דין ודברים עם הגורמים המעורבים, ובתיאום ובאישור התמ"ת, הוחלט על פיצול 70 הילדים בהתאם לשכבות הגיל השונות במעון, כך שכולם ילמדו במקומות ממוגנים, עד השלמת בניית מעון יום חדש. כך, למשל, אחת משכבות הגיל הועברה למבנה בית הכנסת החדש בבית ספר "תושיה", ששופץ והוסב לצורך כך על ידי התמ"ת. אולם עם פתיחת שנת הלימודים גילו ההורים כי התמ"ת לא נותן להם את הסבסוד בשכר הלימוד לו הם זכאים במסגרת ההטבות למעונות יום בעוטף עזה, משום שטרם הוסדר סמל מוסד עבור המעון, כנדרש בתקנון המשרד.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: ביקר את חבריו בחגים – ואנס את ילדתם בת ה-11
ריבלין: "1.5 מיליון עזתים לא יכולים לחיות במצור"
"גל אהב את הטבע": עיזרו להקים אתר טיולים לזכרו

ילדי עוטף עזה בבית ספר יסודי "חופים" בקיבוץ יד מרדכי מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים מחר, 31 באוגוסט 2014. ראובן קסטרו
מציאות ביטחונית עגומה. פתיחת שנת הלימודים בעוטף עזה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הכשל הבירוקרטי לא צפוי להסתיים בקרוב. הורי הילדים מפנים אצבע מאשימה אל משרד התמ"ת, שכן היה מעורב בנושא מהרגע הראשון. מבחינתם, המעון לא השתנה, אלא עבר התאמה בהתאם למציאות הביטחונית העגומה בעוטף עזה. לטענה משרד התמ"ת, במועצה לא הוציאו היתר בנייה ואין סמל למוסד, ולפיכך הוא אינו רשאי לקבל את ההטבות. אך טענה זאת לא רלוונטית, שכן הליך זה לוקח זמן ובירוקרטיה רבה.

ראש המועצה האזורית עידאן אמר כי "במהלך ימי מבצע 'צוק איתן' גילינו לתדהמתנו כי מבנה המעון ביישוב תושיה הנמצא בעוטף עזה אינו ממוגן. על מנת לדאוג לרווחתם ולביטחונם של הילדים, העברנו אותם השנה למבנה התפילה הממוגן בבית הספר, אשר שופץ והותאם לייעודו החדש באופן זמני, עד לבניית מעון ממוגן חדש על ידי משרד התמ"ת. לפני כמה ימים קיבלנו הודעה ממשרד התמ"ת, שלפיה כדי לקבל סמל מוסד למעון הזמני יש להציג היתר בנייה למבנה. בבדיקה שערכנו בוועדה לתכנון ובניה גילינו לתדהמתנו כי למבנה אין היתר בנייה. המבנה נבנה לפני כניסתי לתפקיד, ולכן לא אוכל לתת התייחסות עניינית איך קרה הדבר, עד שאבדוק את הנושא לעומקו".

עידאן הוסיף כי משרד התמ"ת צריך לפעול באופן מידי על מנת לדאוג להורים וילדיהם. "אנו נמצאים בקשר עם ההורים ועם משרד הכלכלה על מנת להסדיר את הנושא בהקדם, לרווחת ההורים והתינוקות, ומצפים שמשרד הכלכלה ייתן סמל מוסד זמני עד להסדרת העניין, כדי להקל על המשפחות בעוטף שסבלו כל כך במהלך הלחימה", אמר.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "מאז תחילת הטיפול במבנה, המשרד ממתין שהרשות המקומית תעביר היתר בנייה, כדי שיהיה אפשר להתחיל בהליך מתן הסמל למעון. יש לבדוק מול הרשות מדוע היא לא מעבירה את ההיתר. כמובן שרק מעון עם סמל מאפשר סבסוד להורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully