וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל? תקף את אחותו בעבר, שוחרר מאשפוז - ורצח

13.10.2014 / 13:47

תושב בית דגן החשוד שדקר את אחותו למוות הואשם לפני כחצי שנה בתקיפתה. בית המשפט קבע אז שעל החשוד הלוקה בנפשו להתאשפז, אך ועדה של משרד הבריאות העבירה אותו לדיור מוגן. שבועות אחר כך אירע הרצח

צילום: אבי כהן, דוברות מד"א; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

רצח שניתן היה למנוע? תושב בית דגן שנעצר הבוקר (שני) בחשד לדקירתה למוות של אחותו מוכר לרשויות כאדם הלוקה בנפשו. בית המשפט קבע בעבר כי עליו לשהות במוסד פסיכיאטרי וגם במשרד הבריאות הכירו במצבו הבעייתי. למרות זאת, בשבועות האחרונים התאפשר לו להסתובב חופשי – ובני המשפחה מפנים אצבע מאשימה לבית המשפט, למשטרה ולמשרד הבריאות.

כתב אישום הוגש נגד האיש בחודש מרץ האחרון. על פי כתב האישום, כחודש קודם לכן, הוא תקף את אחותו במהלך ויכוח שפרץ ביניהם בבית בו התגוררו עם אמם. הוא שלף לעברה סכין גדולה, הניף אותה לעברה ואיים: "אם תזמיני לי עכשיו משטרה, אני הורג אותך". שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו, חרף התנגדותו.

עוד בוואלה! חדשות:
אהרונוביץ' על התנגדות דנינו למפכ"ל חיצוני: "אמירה אומללה"
זמרת מפורסמת עשויה להיחקר בשל תקיפה במסעדה בתל אביב
ארדואן נסוג מהתעקשותו: מאשר לארה"ב לתקוף משטחו

חשד לרצח בבית דגן, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
זירת הרצח בבית דגן, היום/ראובן קסטרו

במהלך דיון בכתב האישום שנערך ב-9 במרץ, החליט בית משפט השלום בראשון לציון להפסיק את ההליכים המשפטיים נגד הנאשם. בית המשפט נתן לאשפוזו הפסיכיאטרי של האיש "בהתאם לאמור בחוות הדעת הפסיכיאטרית, שלפיה לא היה הנאשם מסוגל להבדיל בין טוב ורע, ביחס למעשיו, בעת ביצוע המעשים, וכי הוא זקוק להמשך טיפול פסיכיאטרי במחלקה סגורה".

בהתאם להחלטת הפסיכיאטר המחוזי, הנאשם הועבר לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. ואולם, לפני כמה שבועות קבעה ועדה של משרד הבריאות כי ניתן לשחררו מאשפוז. בעקבות ההחלטה, הוא הועבר מבית החולים שבו אושפז ללא אפשרות יציאה, לדיור מוגן – מסגרת פתוחה שאפשרה לו להגיע לבית שבו התגוררו אחותו ואמו ולרצוח, על פי החשד, את האחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המשפחה: "ידענו שיכול לקרות אסון"

אחיהם של החשוד והנרצחת טען לאחר הרצח כי האשמים הם הפסיכיאטר המחוזי, משטרת ישראל ובתי המשפט. "לפני ארבעה חודשים גם כן ניסה לדקור את אחותי, ושחררו אותו עכשיו", אמר. "לא עברו ארבעה חודשים וכבר שחררו אותו, אמרו אין תקציב למדינה. אין מקום להחזיק חולי נפש מסוכנים, עדיף שהם ירצחו אנשים אחרים".

חשד לרצח בבית דגן, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
זירת הרצח/ראובן קסטרו

הוא סיפר כי הציע לאחותו שלא לשהות בבית מחשש שתותקף שוב על ידי האח החשוד. "אמרתי לה לצאת מהבית, לנסוע לבת שלה, כי ידעתי שיכול לקרות אסון", הסביר. "מה שהמומחים הגדולים של מדינת ישראל רוצים זה לחסוך כסף בטענה שהם (הלוקים בנפשם, א"א) בסדר גמור, קיבלו את הטיפול ויצאו, וזה חוזר כל שבועיים-שלושה על אותו סיפור".

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד בוקר את פרטי המקרה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

חשד לרצח בבית דגן, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
חשד לרצח בבית דגן, אוקטובר 2014/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully