וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר בכר נהרגה ברפטינג בפרו: "אהבה את החיים"

12.10.2014 / 16:30

הותר לפרסום כי בכר בת ה-22, קצינה משוחררת מרמת השרון, היא הישראלית שנהרגה בתאונת הרפטינג בנהר האפורימק יחד עם צעיר נוסף. הוריה ספדו לה: "נגעה במאות לבבות שנותרו שבורים לאחר לכתה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי, קריינות: לירון בארי

הצעירה שנהרגה בתאונת הרפטינג בנהר האפורימק בפרו לפני כשבוע היא שיר בכר, בת 22 מרמת השרון – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. משה ונויה, הוריה של שיר, סיפרו על בתם שנהרגה, ואמרו לוואלה! חדשות כי היא הייתה "מלאת כישרונות וכישורים, חובבת טבע וטיולים, מתנדבת חברתית, ספורטאית, מוזיקאית ומלח הארץ".

עוד על האסון בפרו
דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר
משפחות המטיילים שחולצו בפרו: ”הם עברו טראומה”

שיר בכר שנהרגה בתאונת הראפטינג בפרו. פייסבוק, צילום מסך
"ספורטאית, מוזיקאית ומלח הארץ". בכר/צילום מסך, פייסבוק

בכר השתחררה בתום שירות כקצינה מצטיינת בצה"ל בחודש יוני האחרון, לאחר שמילאה מגוון תפקידים בחיל המודיעין ובבה"ד 1. "היא אהבה את החיים וחוותה אושר גדול בשבועות האחרונים", אמרו ההורים. "בחייה הקצרים מדי, ניסתה שיר בכל מאודה ליצור עולם טוב יותר ונגעה במאות לבבות שנותרו שבורים לאחר לכתה. נזכור תמיד את החיוך המסנוור שלה, את הידיים שאחזו בגיטרה בכל פעם שהזדמן ואת הלב הכל כך רחב".

אתמול נמצא גם ההרוג הנוסף מהתאונה, בן 22 מתל אביב, כשני קילומטרים מהמקום בו נמצאה גופתה של בכר. משרד החוץ הודיע כי יסייע בהעברת הגופות לישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שיר בכר שנהרגה בתאונת הראפטינג בפרו. פייסבוק, צילום מסך
"בחייה הקצרים, ניסתה בכול מאודה ליצור עולם טוב יותר"/צילום מסך, פייסבוק

גופתה של בכר נמצאה ביום חמישי על ידי כוחות החילוץ, שעשו שימוש במסוק מעל אפיק הנהר, שבו ישראלים רבים נוהגים לעשות רפטינג. ממשרד החוץ נמסר כי רק יום לאחר שנמשתה מהנהר התאפשר לחלצה. גם גופת ההרוג השני הועברה לעיר קוסקו, הקרובה לאתר התאונה, לצורך תהליך זיהוי סופי.

ראש משטרת התיירות של קוסקו, ג'ונבל זרקדה, העריך כי הסירה שבה שטו שמונת המטיילים הישראלים לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. בדיווח בכלי תקשורת במדינה, אמר זרקדה כי סירת הרפטינג בה שטו המטיילים הייתה מיועדת לשישה בני אדם בלבד, אולם בפועל שהו עליה שמונה בני אדם. לדבריו, ישנה אפשרות שעובדה זו הובילה להתהפכות הסירה. עם זאת, עדים שהיו באותו רפטינג טענו כי הוא התנהל לחלוטין לפי כללי הבטיחות.

ביום התאונה חולצו שישה בני אדם שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

תיעוד: חולצה גופתה של הישראלית שנהרגה באסון הרפטינג. רויטרס
פינוי גופתה של בכר/רויטרס

מבירור פרטי המקרה עלה כי המטייל, שרכש מכשיר איתור לווייני בארה"ב ללא חבילת חילוץ, לחץ על כפתור ה-SOS כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המוקד האמריקני שקיבל את הודעת המצוקה העביר אותה למשפחתו בישראל. המשפחה עדכנה את משרד החוץ בארץ, וזה עירב בהמשך את הגורמים הרלוונטיים בפרו כשעתיים אחרי ההודעה המקורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיט באפורימק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully