וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל: ישראל ירתה פצצות מצרר השבוע ללבנון

ועדת חקירה של צבא לבנון ושל כוח האו"ם מצאה כי בחילופי האש השבוע בהר דב נורו 23 פצצות מצרר, האסורות על פי אמנה בינלאומית, לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. פרושאור: "ממשלת לבנון נושאת באחריות"

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, צילומי חובבים; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

ישראל ירתה השבוע פצצות מצרר לעבר לבנון – כך עולה מדוח של ועדה משותפת של צבא לבנון ושל כוח יוניפי"ל של האו"ם, אשר חקרה את התקיפות הישראליות לעבר מטרות חיזבאללה ביום שלישי האחרון.

גורמים ביטחוניים מסרו אתמול (רביעי) לעיתון "דיילי סטאר" הלבנוני כי צוות החקירה זיהה את אתרי השיגור הישראליים, כמו גם עשרה אזורים שנפגעו בהפצצות, ליד גבעות כפר שובע וחוות שבעא. לא דווח על נפצעים כתוצאה מהתקיפות. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל שיגרו 23 פצצות מצרר, בקצב של כשלוש פצצות לדקה.


עימות בגבול הצפון - עוד בוואלה! חדשות:
שני חיילים נפצעו קל בפיצוץ מטען בהר דב
אחרי הפיצוץ בגבול: ישראל בדרך להסלמה מול חיזבאללה?

פצצות מצרר שנמצאו בלבנון, 2006. AP
פצצות מצרר שנמצאו בדרום לבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה/AP

מדובר בדיווח הראשון על תקיפה ישראלית באמצעות פצצות מצרר מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. על פי דוח של האו"ם, ישראל ירתה כארבע מיליון פצצות מצרר לעבר דרום לבנון במהלך המלחמה פצצות מסוג זה, המתפוצצות באוויר ומפזרות פצצות קטנות רבות על פני שטח נרחב, אסורות על פי האמנה הבינלאומית על פצצות מצרר, שנחתמה בשנת 2008. לבנון היא בין המדינות החתומות על האמנה, ואילו ישראל לא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

צה"ל תגבר כוחות בהר דב

הירי של כוחות צה"ל הגיע בעקבות פיצוץ מטען באזור הר דב, על גבול לבנון, שהביא לפציעתם של שני חיילים באורח קל. בעקבות התקרית, הוקפץ למקום צוות רפואי ומסוק של חיל האוויר ועליו לוחמי יחידת 669 לפינוי הפצועים. כמו כן, צה"ל תגבר את כוחותיו באזור. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על פיצוץ המטען.

בעקבות התקרית, פנה שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למזכ"ל הארגון, באן קי מון, וטען כי חיזבאללה הפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון, שהתקבלה בסיום מלחמת לבנון השנייה. לדבריו, "הממשלה הלבנונית נושאת באחריות לתקרית". הוא קרא למועצה: "פרקו את ארגון חיזבאללה מנשקו ועקרו את הזרועות הארוכות של איראן וסוריה מלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully