וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ללפיד: "הגירעון מסכן את הטיפול בחולים"

8.10.2014 / 15:30

במכתב חריף ששלחה ההסתדרות הרפואית לשר האוצר, היא קוראת לו להקצות לאלתר 600 מיליון שקלים לבתי החולים הממשלתיים. "יום-יום משלמים החולים את מחיר תת-התקצוב של מערכת הבריאות"

שר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
שר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה שבה אושר הלילה תקציב 2015/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

במערכת הבריאות אין כסף ואנחנו משלמים את המחיר: ההסתדרות הרפואית (הר"י) שלחה היום (רביעי) מכתב חריף לשר האוצר יאיר לפיד, שבו היא מתריעה כי הגירעון של בתי החולים מסכן את הטיפול בחולים, וקוראת למשרד האוצר להעביר באופן מידי את התקציב החסר. "יום-יום משלמים החולים את מחיר תת-התקצוב של מערכת הבריאות", נכתב.

המכתב, עליו חתום יו"ר הר"י, ד"ר לאוניד אידלמן, קורא לאוצר להקצות לאלתר 600 מיליון שקלים לבתי החולים הממשלתיים - כגודל הגירעון של בתי החולים. עוד קורא המכתב להגדיל את תקציב הבריאות ב-400 מיליון שקלים. "כל בתי החולים הציבוריים במדינה, הממשלתיים והשייכים לשירותי בריאות כללית כאחד, נמצאים בגירעון - מצב אבסורדי ומסוכן", מתריע אידלמן.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לחיסול: הרוג בפיצוץ מכונית בנתניה
חשש לחיי המטיילים הישראלים בפרו: "אנחנו ממש מודאגים"
אוצרות ההיסטוריה והתרבות העתיקים של ישראל נחשפים

"המדינה מקצה משאבים כמו בשנות ה-90"

"אין להזניח את החולים"

המכתב הועבר גם לשרת הבריאות, יעל גרמן. "מערכת הבריאות במדינה פועלת בתנאי תקצוב חסר מזה שנים רבות", פותח ד"ר אידלמן. "כדי למצות את הפוטנציאל הטמון ברפואה דהיום, החולים זקוקים לצוות רפואי, תרופות וציוד, כל אלה יקרים לאין ערוך מבעבר. המדינה מתעלמת מכך וממשיכה להקצות משאבים באותו סדר גודל כמו בשנות התשעים, וזאת כאשר כל המדינות המפותחות מגדילות את ההשקעה בבריאות באופן קבוע ומשמעותי".

אידלמן ממשיך וכותב כי "כל ספקי השירותים הרפואיים נלחמים זה בזה. קופות החולים הנמצאות בגירעון קבוע נאלצות למשוך את השמיכה התקציבית ולהשאיר את בתי החולים חשופים לרוח הקרה של המציאות הכלכלית העגומה. אין להזניח את החולים ואין לגזול מהבריאים את התקווה כי יזכו לטיפול רפואי זמין ומיטבי כשיזדקקו לכך", הוא חותם.

מאז המשבר שחווה בית החולים הדסה בירושלים, במערכת הבריאות עוקבים בדאגה אחר הגירעון ההולך וגדל בבתי החולים הממשלתיים. לאחרונה התריעו מנהלי בתי החולים כי קיים מחסור בתרופות מצילות חיים. במכתב שהפיץ סגן מנהל בית החולים רמב"ם, פרופסור שמעון רייסנר, הוא מחה על התנהלות "מהיד לפה", בכל הקשור לרכישת ציוד רפואי הכרחי. "דרושה התערבות של משרד הבריאות היום!!", חתם רייסנר את מכתבו.

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין, צידד במכתב והודיע כי הגרעון שבו נמצא בית החולים יוביל לפיטורי עובדים אחרי החגים. "זאת הפעם הראשונה מזה 66 שנה שבשיבא מתחילים לקצץ בניתוחים שעד עכשיו ביצענו", אמר רוטשטיין. "יש בעיה תקציבית קשה, לא רק לשיבא אלא גם לשאר בתי החולים הממשלתיים", הוסיף.

משרדי הבריאות והאוצר פרסמו תגובה משותפת, שלפיה המשרדים "על האגפים השונים שבהם, קיימו דיונים רבים, הן פנימיים והן יחד עם נציגי בתי החולים הממשלתיים, במגמה לחזק את האיתנות הפיננסית של המרכזים הרפואיים בסדרת צעדי הסדרה כוללים, שמגובשים בימים אלו. משרד הבריאות והאוצר הגיעו להסכמה על הוספת כ-100 מיליון שקלים בשנת 2014, לטובת חיזוק האיתנות הפיננסית של בתי החולים.

"נוסף על כך, הממשלה ביצעה שינויים משמעותיים במנגנון התקצוב של מערכת הבריאות כך שבכל שנה המערכת תקבל תוספת של 200 מיליון שקלים מעבר לתקציב של השנה הקודמת. כמו כן, יוקצו לטובת האיתנות הפיננסית של בתי החולים 230 מיליון שקלים לבתי החולים הממשלתיים, כולל הגריאטריים והפסיכיאטרים. מהלך זה הוא חלק מההנחיה של מנכ"ל משרד הבריאות, בתיאום עם משרד האוצר, להמשך מתן שירות רפואי ברמה גבוהה, כפי שמערכת הבריאות בישראל מצטיינת בכך, על כלל המשמעויות הטמונות בהנחיה זו".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully