וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף בג"ץ: נתניהו יוזם תיקון לחוק המסתננים

7.10.2014 / 19:38

ראש הממשלה הנחה את השרים לחוקק תיקון שיאפשר את מעצרם של מסתננים ללא משפט ואת המשך פעילות מתקן "חולות" – שתי דרכי פעולה שנפסלו בפסיקת בג"ץ. נתניהו: "יש אינטרס לאומי עליון למנוע כניסת מסתננים"

כחודש לאחר שהרכב של תשעה שופטי בג"ץ ביטל את שני סעיפים בחוק למניעת הסתננות שמאפשרים את המשך פעילותו של מתקן השהייה "חולות" ואת כליאת מבקשי המקלט למשך שנה, הממשלה פועלת על מנת לעקוף את האיסורים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) דיון בנושא חקיקת תיקון חדש לחוק למניעת הסתננות. בדיון השתתפו גם שר הפנים גדעון סער, שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ונציגי ממשלה נוספים כמו גם נציגים מגופים רלוונטיים.

מבקשי המקלט - סיקור מיוחד
למרות הנחיית המנכ"ל: רשות ההגירה ממשיכה לזמן זרים ל"חולות"
תושבי דרום תל אביב הגישו תלונה נגד מבקשי המקלט
חוק ההסתננות בוטל: החלטת בג"ץ תפסה את כולם בהפתעה | פרשנות

במהלך הדיון הנחה נתניהו את הנוכחים, ובראשם את השר סער, לגבש בהקדם חוק שיאפשר את מעצרם ללא משפט של בני אדם שנכנסו לישראל שלא כדין לתקופה אפקטיבית, על אף החלטת בג"ץ. כמו כן, התבקשו השרים לעצב חוק שיאפשר את המשך פעילותו של מתקן השהייה "חולות" תוך התחשבות בהערות שניתנו בפסיקת בג"ץ. במקביל, יימשך עידוד מבקשי המקלט ל"עזיבה מרצון", תוגבר האכיפה נגד העסקתם ויינקטו צעדים נוספים.

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
צעדת מחאה של מבקשי המקלט ממתקן "חולות" לגבול מצרים, יוני 2014/יותם רונן

נתניהו אמר במהלך הדיון, כי "יש אינטרס לאומי עליון למנוע כניסה של מסתננים חדשים לישראל ולעודד את יציאתם של המסתננים שנמצאים בישראל וכך נפעל". שר הפנים סער הוסיף כי החקיקה המתקנת אינה אלא מחויבות של השרים לאזרחים. "המחויבות שלנו לאזרחי ישראל ולעתידה, מחייבת מתן כלים אפקטיביים למדינה להמשיך להתמודד בנחישות עם תופעת ההסתננות הבלתי חוקית", אמר. וינשטיין סייג את עקיפת הקביעה המשפטית שטמונה בתיקוני החוק והבהיר כי "נמשיך להתמודד עם תופעת ההסתננות תוך כיבוד החוק ופסיקת בג"ץ".

אין זו הפעם הראשונה שהממשלה והכנסת מנסות לעקוף את פסיקת בג"ץ בנושא מבקשי המקלט. לפני כשנה, לאחר שפסק כי כליאת מבקשי המקלט לשלוש שנים במתקן "סהרונים" אינה חוקתית, אישרה הכנסת את פעילותו של מתקן השהייה "חולות" כמתקן פתוח ואת כליאתם של מבקשי המקלט ללא משפט לתקופה של שנה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully