וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 הרוגים בכובאני; ארדואן מציב תנאים למאבק בדאעש

נשיא טורקיה טען כי המערכה האווירית נגד הארגון לא תספיק וכי יש צורך בכוחות קרקעיים, אך התנה את התערבות המדינה במלחמה. "יש ליצור אזור אסור לטיסה, אזור חיץ ולאמן את המורדים המתונים"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן – אנקרה, 30 באוגוסט 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
"הזהרנו את המערב". נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, EPA

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום (שלישי) כי העיר הכורדית כובאני (עין אל-ערב), שבצפון סוריה, צפויה ליפול לידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בתום שבועות של קרבות. ארדואן, שביקר במחנה פליטים סורים, טען כי הפצצות כוחות הקואליציה מהאוויר אינן מספיקות וכי יש להילחם בדאעש על הקרקע.

זאת, על רקע הדיווחים שלפיהם לוחמי "המדינה האיסלאמית" כבשו שלוש שכונות בעיר על אף התקיפות האוויריות החוזרות ונשנות נגד יעדי הארגון, שכיבוש כובאני יאפשר לו ליצור רצף טריטוריאלי לאורך מאה קילומטרים. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי יותר מ-400 איש נהרגו בקרבות בין הצדדים במהלך התקופה האחרונה.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
דגל דאעש בכובאני, התושבים: "העיר תהפוך לקבר"
"ארה"ב ניסתה לחסל קצין צרפתי שערק לאל-קאעדה"
"טורקיה שחררה 180 לוחמי דאעש תמורת שבוייה"

לוחמי דאעש מניפים את דגל הארגון בגבעה הסמוכה לעיר כובאני, שבצפון סוריה, 06 באוקטובר 2014. AP
לוחמי דאעש מניפים דגל של הארגון בגבעה הסמוכה לכובאני, אתמול/AP

"הטרור לא ייגמר עד שלא נשתף פעולה במבצע קרקעי", הצהיר ארדואן בנאום ששודר בטלוויזיה. "חודשים חלפו ולא הושגו שם תוצאות מההפצצות האוויריות. כובאני תיפול". לנוכח המצור על העיר ומנוסתם של מאות אלפי פליטים לתוך שטח טורקיה, התגבר הלחץ על אנקרה, שלה הצבא החזק באזור, להצטרף למלחמה בארגון הסוני, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. חרף אזהרותיו של ארדואן, טורקיה לא התערבה עד כה בלחימה העזה המתחוללת מעבר לגבולה הדרומי.

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט הטורקי לממשלה לבצע פעולות צבאיות, אך ארדואן התנה את השתתפותה של טורקיה במאבק בכמה תנאים. "הזהרנו את המערב ואנחנו רוצים שלושה דברים: אזור אסור לטיסה, אזור חיץ מקביל אילו ואימון המורדים הסורים המתונים", הבהיר ארדואן ואמר כי טורקיה תתערב אם חייליה המוצבים במובלעת טורקית בסוריה יאוימו על ידי הארגון.

בתוך כך, אדם נהרג היום בעיר מוס, שבדרום-מזרח המדינה, בעימותים בין משטרת טורקיה לבין מאות כורדים, שמחו על אי-ההתערבות בקרבות בכובאני. על פי חלק מהדיווחים, המפגין, בן 25, נהרג מירי תועה ואילו על פי דיווחים אחרים הוא מת כתוצאה מרימון גז מדמיע שפגע בראשו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים כורדים בטורקיה מפוזרים בגז מדמיע בהפגנה בסמוך לגבול עם סוריה, במחאה על המלחמה של דאעש בכובאני, 07 באוקטובר 2014. רויטרס
מפגינים כורדים בורחים מגז מדמיע שירתה לעברם משטרת טורקיה, בסמוך לגבול עם סוריה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully