וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יודח הקצין שלא דיווח על מעשי ניסו שחם

7.10.2014 / 18:00

תת-ניצב ניסים אדרי ייאלץ לעמוד בפני הליכים משמעתיים עקב דחיית ערעורו, לאחר שהואשם כי ידע על המעשים המגונים שביצע מפקדו. השופטים: "לא ניתן לקבל את הסברו לאי העברת המידע"

פרשת ניסו שחם: מפקד מרחב ציון הודח מתפקידו. גדעון צנטנר
"לא יהיה מנוס מלפטרו". תנ"צ נסים אדרי/גדעון צנטנר

פרשת ניסו שחם מגיעה לישורת האחרונה: בית הדין למשמעת של המשטרה דחה אתמול את ערעורו של תת-ניצב ניסים אדרי, מפקד מרחב ציון במשטרה לשעבר, שהואשם כי לא דיווח על עבירות המין שביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב ניסו שחם, בשוטרת במרחב עליו היה מופקד. משמעות הדחייה היא כי אדרי ייאלץ לעמוד בפני הליכים משמעתיים של ראש אגף משאבי אנוש. גורמים במשטרה מסרו כי לאחר התהליך לא יהיה מנוס אלא לפטרו מהמשטרה. "יש לקבל את קביעתו של בית הדין שהמערער ידע גם ידע במה מדובר. לא ניתן לקבל את הסברו לאי העברת המידע", אמרו השופטים.

עוד בוואלה! חדשות על פרשת ניסו שחם:
תנ"צ אדרי הורשע שלא דיווח על ניסו שחם וההטרדות
”לא, ורדה שחם, נשים לא אמורות לצפות לבגידה”: דעה
ניסו שחם: ”את מי מעניין ששכבתי בהסכמה עם שוטרת?”

ניצב ניסו שחם הודיע שיפרוש מהמשטרה. גדעון צנטנר
"נאמר לי שהשוטרת הייתה בראיון חתך ומפקד המחוז ניסה לנשק אותה". שחם/גדעון צנטנר

בחודש אוקטובר אשתקד הושעה אדרי מתפקידו על ידי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו עם פתיחת ההליך המשמעתי נגדו במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. אדרי נחשד, כאמור, כי למרות שידע על העבירות שביצע לכאורה שחם – מפקדו הישיר – הוא לא דיווח עליהן. על פי כתב האישום, אחד מפקודיו הביא לידיעתו את דבר התלונה והוא בחר שלא להעבירה הלאה. בפסק הדין המקורי נגזר עליו תשלום קנס של אלפיים שקלים ונזיפה חמורה.

במהלך הערעור הושמעו כמה עדויות נוספות המעידות על כך שאדרי סיפק לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים תשובות סותרות. כך, למשל, אמר לקצין אחר, לאחר שנודע לו מידי קצין ששמו דודי חיון, על אודות המעשים: "אני לא יודע על מה מדובר. לא קיבלתי דיווחים על הטרדות מיניות שבוצעו על ידי קצין משטרה". ובמקרה אחר ענה: "לא נאמר לי לגבי מפקד המחוז ואם היה נאמר, הייתי מעביר את התלונה לקצינת תלונות הציבור ולמחלקה לחקירות השוטרים".

עם זאת, כאשר נערך עימות בין אדרי לבין חיון, הוא התוודה: "נאמר לי שהשוטרת הייתה בראיון חתך ושמפקד המחוז ניסה לנשק אותה. היא הזיזה אותו, נגמר הריאיון והיא יצאה. היו דיבורים על השיחה עם השוטרת ואני גם אמרתי לדודי איזה מטומטם מפקד המחוז שהוא עושה דברים כאלה ברמות שלו. בתמימות מוחלטת לא עשיתי עם זה כלום. לא ראיתי שיש כאן עבירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גזר דין לניסים אדרי בבית הדין המשמעתי במטה המחוז בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
"לא ראיתי שיש כאן עבירה". אדרי בעת קבלת גזר הדין המקורי ב-2013/יואב דודקביץ'

בנוסף, דחו שהופטים את טענתו כי כאשר זומן להיחקר במח"ש היה שרוי במצב נפשי מעורער. "היו אמירות ודוגמאות שהותירו רושם שהמערער ניסה להתחמק בתשובותיו כאשר עומת מול גרסאות שמסר במח"ש והוא אף סתר את עצמו בחלק מהדברים".

שחם נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה שבה מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה. בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש אוקטובר האחרון נכתב כי שחם "ניצל את תפקידו, מעמדו ונסיבות היכרותו עם השוטרות, כמנוף ליצירת סיטואציה אישית ואינטימית, במהלכה ביצע עבירה של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטריד מינית שוטרת תוך ניצול מרות וכן ביצע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully