וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: השופט החשוד בעבירות מין נחקר באזהרה

7.10.2014 / 9:47

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן, שעל פי החשד ביצע עבירות מין בעובדת בית המשפט ובעורכת דין שעבדה עמו, הגיע לראשונה לחקירה. ההערכות הן שבידי החוקרים חומרים המחזקים את התיק

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
השופט יצחק כהן/דוברות בתי המשפט

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, החשוד בביצוע עבירות מין, נחקר היום (שלישי) לראשונה באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) - כך נודע לוואלה! חדשות. בחודש שעבר הוסרה מועמדתו של כהן מרשימת המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון בשל פתיחת החקירה הפלילית.

הבדיקה נגד השופט החלה בחודש שעבר לאחר שעלה חשד שביצע עבירות מין בבת משפחתו לפני שנים רבות - עבירות עליהן חלה התיישנות. עם זאת, בוואלה! חדשות פורסם לאחר מכן כי לאחרונה פנתה למשרד המשפטים מתלוננת נוספת, עורכת דין שעבדה עם כהן הטוענת כי ביצע בה עבירות מין.

במהלך החקירה ייאלץ השופט החשוד לענות על שאלות הנוגעות לשתי תלונות: תלונתה האמורה של עורכת הדין ותלונה שנייה לגבי עובדת בית המשפט המחוזי נצרת שלכאורה ביקש ממנה להגיע בלבוש חושפני ואף מעבר לכך. גורמים המעורים בפרטים סבורים שבידי החוקרים חומרים המחזקים את התיק נגד השופט כהן.

עוד ידיעות באותו נושא:
לבני לגרוניס: השעה את השופט החשוד בביצוע עבירות מין
”לדור טעה שלא דיווח על השופט החשוד בעבירות מין”
תיפתח חקירה פלילית נגד השופט החשוד בעבירות מין

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
ביקשה מגרוניס להשעותו לאלתר עד לסיום החקירה. לבני/אדריאן הרבשטיין

ערב יום כיפור, פנתה שרת המשפטים ציפי לבני לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, על מנת שיפעיל את סמכותו וישעה לאלתר את כהן עד לסיום החקירה בעניינו. כהן נמצא בחופשה מאז ה-9 בספטמבר.

כבר לפני שלושה שבועות נתן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישור לקיים חקירה פלילית בעניינו של כהן, אולם פנייתה של לבני היוותה את החותם האחרון הנחוץ על מנת לזמנו לחקירה.

כאשר דווח לראשונה על דבר הבדיקה המשטרתית נגד השופט כהן, הוא הכחיש את החשדות נגדו. "הטענות המיוחסות לנשיא כהן חסרות שחר לחלוטין", נמסר בתגובה שהועברה בשמו של כהן באמצעות דוברות הנהלת בתי המשפט. "מקור המידע שעליו מבוססת הכתבה מוכר לשופט. מדובר באדם קרוב משפחה, בעל רקע נפשי מעורער, אשר בוחר להכפיש את השופט דווקא במועד זה, על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון, וזאת תוך העלאת האשמות שקריות, שבינן ובין המציאות אין כל קשר. הקרע בין הנשיא כהן וקרוב המשפחה נוצר לאחר שהאחרון נתפס בגניבה מבית השופט והשופט ניתק עמו קשר. בעקבות כך הנ"ל איים כי 'יתפור תיק לשופט'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully