וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות מספרד שטיפלה בכומר חולה אבולה נדבקה בנגיף

7.10.2014 / 9:09

האחות מבית החולים במדריד היא האדם הראשון מחוץ למערב אפריקה שנדבק במחלה הקטלנית. החולה המאושפז בטקסס נמצא במצב קשה. אובמה: הסיכוי להתפרצות המגפה בארה"ב נמוך ביותר

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
הכומר הספרדי שנדבק באבולה מוטס מסיירה לאון לספרד, בחודש שעבר/רויטרס

אחות ספרדייה שטיפלה בשני כמרים שמתו מאבולה בתום טיפול במדריד לקתה בנגיף, והפכה לאדם הראשון מחוץ למערב אפריקה שנדבק במחלה הקטלנית. הכמרים, שנדבקו באבולה במהלך עבודתם באפריקה, הוחזרו לארצם לאחר שהנגיף זוהה בדמם, ומתו זמן קצר לאחר מכן בבית החולים "קרלוס השלישי" שבו עבדה האחות. עד כה גבתה מחלת האבולה את חייהם של יותר מ-3,400 בני אדם בגינאה, בסיירה לאון ובליבריה.

כ-30 עובדים ובני אדם אחרים שבאו במגע עם האחות הועברו למעקב. גם בעלה נשלח לבדיקות. גורמים רשמיים בספרד אמרו כי עדיין לא ברור לגמרי כיצד האחות נדבקה. "אנו עדיין חוקרים כיצד היא נדבקה", אמר ראש שירותי הבריאות במדריד, אנטוניו אלמאני, במסיבת עיתונאים אמש. האחות, ששמה לא פורסם, יצאה לחופשה ב-25 בספטמבר וב-30 בספטמבר החלה לחוש ברע. היא מטופלת כעת בבית החולים בעיר אלקורקון, ובהמשך תועבר לבית החולים שבו היא עובדת. מצבה יציב.

ברק אובמה ממריא מהעיר טאלין במטוס איר פורס 1 לעבר ועידת נאטו בוויילס – 3 בספטמבר 2014. AP
הנשיא אובמה שוקל להקשיח את נהלי הסינון בנמלי התעופה/AP

בתוך כך, מצבו של החולה הראשון באבולה בארצות הברית, שאובחן לפני כשבוע, ממשיך להיות קשה. החולה, שהגיע מליבריה לטקסס ופיתח סימפטומים של הנגיף, החל אתמול לקבל לראשונה טיפול ניסיוני באבולה - כך נמסר מבית החולים בדאלאס, שם הוא מאושפז בימים האחרונים. הטיפול, שניתן בכדורים, פותח במקור עבור טיפול בזיהומים לבעלי מערכת חיסון מוחלשת, אך טרם נוסה על בני אדם החולים באבולה. ההחלטה לנסותו בכל מקרה, קשורה ככל הנראה למצבו המידרדר של החולה, שבימים הראשונים לאשפוזו לא טופל בתרופות.

שלושה מטופלים נוספים שהגיעו לארצות הברית לאחר שנדבקו באבולה טופלו בשתי תרופות ניסיוניות אחרות, והחלימו זמן קצר לאחר מכן. עם זאת, לא ניתן לומר האם התרופות היוו גורם משפיע בהליך ההחלמה. במרכז לבקרת ומניעת מחלות של ארצות הברית (CDC) אמרו כי עד כה לא טופל החולה מדאלאס בתרופות, מכיוון שאחת מהתרופות לא הייתה זמינה, ובמקרה של התרופה השנייה, הטיפול בה היה כרוך בסיכון מפאת תופעות הלוואי שלה, ש"עלולות לגרום לאדם להיות חולה עוד יותר".

הנשיא ברק אובמה אמר אתמול כי יש סיכוי "נמוך ביותר" שהמגפה תתפרץ בארה"ב. לדבריו, ארה"ב שוקלת אמצעי בטיחות בנמלי התעופה כדי לאתר נוסעים שעלולים לשאת את הנגיף. הוא מתח ביקורת על ממשלות זרות שאינן עושות די כדי לבלום את התפרצות המגפה, ואמר כי "יש מדינות שסבורות שהן יכולות לשבת ולתת לארה"ב לעשות זאת. אבל זה ייגמר בתגובה פחות טובה ומהירה, וזה אומר שאנשים ימותו"

  • עוד באותו נושא:
  • אבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully