וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריפריה נגד לפיד: "הקיצוץ בהטבות המס - שערורייה"

6.10.2014 / 22:14

יו"ר ערי הפיתוח בדרום יצא למאבק נגד שר האוצר בעקבות הצמצום בהטבות המס ליישובי הספר שצפוי להיות מאושר מחר במסגרת תקציב 2015. "למה שאנשים יבואו לגור בדימונה או בירוחם?"

יאיר לפיד מציג את תקציב 2015 במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נועם מושקוביץ
שר האוצר יאיר לפיד מציג את תקציב 2015 בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

הפריפריה נגד לפיד: יממה לפני שהממשלה תאשר את תקציב המדינה לשנת 2015, יצא היום (שני) ראש עיריית דימונה ויו"ר ערי הפיתוח בדרום, בני ביטון, למאבק נגד שר האוצר, יאיר לפיד, עקב הקיצוצים בהטבות המס ליישובי הנגב שייגרמו לדבריו כתוצאה מאישור התקציב. ביטון הגדיר את הקיצוצים "מכה אנושה לתושבי הפריפריה" ואמר שהאוצר מנסה לבצע "מחטף" בדמות הפחתה משמעותית של ההטבות של ערי הפיתוח וקו העימות מבלי לידע את ראשי הערים.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"
דגל דאעש בכובאני, התושבים: "העיר תהפוך לקבר"
ניסיון החיסול בראשון לציון: גננת סייעה לחשוד להימלט?

בפברואר האחרון, בעקבות הוראת בג"ץ, אישרה הממשלה את הצעת משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה למפת הטבות המס החדשה. במסגרת המפה החדשה, הוחלט כי יישובים נוספים יקבלו הטבות מס, כך שבפועל הסכום שעד כה התחלק בין מספר מסוים של יישובים, יתחלק מעתה בין יותר יישובים. המשמעות היא שכל יישוב שזכאי להטבות מס, יזכה להטבות מס נמוכות יותר. באותה החלטה נקבע שהממשלה תעביר את מפת ההטבות כפרק בחוק ההסדרים בתקציב 2015 – שאמור להיות מאושר מחר.

"נשבית את כל המדינה אם זה יצא לפועל"

"מעבירים את עיר הבה"דים לנגב, אבל משאירים אותנו כמעט ללא הטבות"

"מדובר בהחלטה שערורייתית", אמר ביטון ואיים: "אנחנו נשבית את כל המדינה אם זה יצא לפועל. אם עד עכשיו היה מדובר בהטבה שמשמעותה הכספית היא למעלה מ-4,000 שקלים לזוג תושבים עובדים בדימונה, עכשיו זה יהיה רק כ-1,800 שקלים. זאת מכה קשה עבורנו. אני לא מאמין שמישהו בכלל חושב על זה".

ביטון סיפר כי ברגע שנודע לו על צמצום ההטבה, הוא התקשר הבוקר לשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר התחבורה ישראל כץ ושר הרווחה מאיר כהן וביקש מהם להצביע נגד התקציב. לדבריו, הם הבטיחו לו שיתנגדו למהלך. הוא טען ששוחח גם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר שאמר לו שנתניהו מתנגד להפחתת ההטבות. "אחרי 'צוק איתן' הממשלה והאוצר עשו עבודה טובה, אבל עכשיו הם רוצים לקצץ לנו", הלין ביטון. "מעבירים את עיר הבה"דים לנגב, אבל משאירים אותנו כמעט ללא הטבות. למה שאנשים יבואו לגור בדימונה או בירוחם?", תהה.

וביטון אינו לבד. "לא יכול להיות מצב שכזה", הגיבו בזעם תושבים בדרום למשמע הגזירה הצפויה. "זה פשוט מצחיק. מי ירצה לבוא לנגב היום? זה פשוט לא מובן. מצד אחד אחרי 'צוק איתן' הם מדברים על הטבות לדרום ופתאום באה הצעה שכזאת".

השר שלום מסר בתגובה: "אני קורא למשרד האוצר לעשות חושבים מחדש בקשר לפגיעה בהטבות המס ביישובי הדרום והצפון, בייחוד לאור העובדה שאנחנו זמן קצר לאחר מבצע 'צוק איתן'. המשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשותי עושה מאמצים כבירים על מנת להביא אוכלוסייה חדשה לנגב ולגליל ופגיעה בהטבות לתושבי יישובים באזורים הללו, עלולה להביא לפגיעה במאמצים אלו. פניתי למשרד האוצר על מנת שיבחן שוב את ההחלטה ויעצור אותה עד אשר המשרד בראשותי יבצע עבודת מטה מקיפה בנושא אשר תצביע על ההשלכות והפגיעה בפריפריה".

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully