וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבדיה: הפרלמנט הבריטי יצביע על הכרה בפלסטין

6.10.2014 / 22:05

בית הנבחרים בלונדון יצביע על הצעה שיזמו חברי הלייבור, ושתקרא לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית. ההצעה אינה מחייבת כל עוד השמרנים נמצאים בשלטון. "זו רוח חדשה בתהליך השלום"

דיוויד קמרון ואבו מאזן, לונדון, ספטמבר 2013. AP
ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

הפרלמנט הבריטי יצביע ביום שני הקרוב על הצעת חוק שתקרא לממשלה בלונדון להכיר במדינה הפלסטינית. הצעד לא צפוי לגרור שינוי מדיניות מהותי, אלא בעיקר נועד להביע מחווה סמלית ובמטרה לעורר את הדיון בסוגיה.

במסגרת החוק הבריטי, פלסטין אינה מוכרת כמדינה, אך גורמים רשמיים בלונדון ציינו בעבר כי ישקלו צעד כזה אם יאמינו שהוא יתרום לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הצעת החוק לא צפויה לעבור מאחר שהיא נוגדת את מדיניות הממשלה הרשמית. גם אם תתקבל ההצעה, היא לא תהיה מחייבת מצד הממשלה.

עוד בוואלה! חדשות:
בשבדיה מבהירים: "הפתרון לסכסוך יגיע כחלק ממו"מ"
ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"
ועידה בינלאומית לשיקום עזה: ישראל תישאר בחוץ?

הפגנה נגד מבצע צוק איתן מחוץ למטה BBC  - לונדון, אוגוסט 2014. GettyImages
"עכשיו זה הזמן לצעוק בקול גדול". הפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בלונדון/GettyImages

חבר הפרלמנט גרהאם מוריס ממפלגת הלייבור, שהיה ממגישי ההצעה, הסביר: "זה נגד עמדת הממשלה, אך לא מדובר במתקפה נגדה. אנחנו פשוט מרגישים שעכשיו זה הזמן לצעוק בקול גדול שיש לעשות זאת". לדבריו, "לא רק שלא ניתן לשלול מהעם הפלסטיני את הזכות למדינה, הכרה בפלסטין תפיח רוח חדשה בתהליך השלום".

דובר משרד החוץ בלונדון מסר בתגובה: "אנחנו ממשיכים להאמין כי משא ומתן לקראת פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר למימוש השאיפות הפלסטיניות".

ההחלטה על ההצבעה מגיעה לאחר שראש ממשלת שבדיה הנכנס, סטפן לופבן, הצהיר ביום שישי האחרון בנאום בפני הפרלמנט בשטוקהולם כי ממשלתו תהיה מוכנה להכיר במדינה הפלסטינית. "הסכסוך בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות, ובמשא ומתן בהתאם לחוק הבינלאומי. פתרון שתי מדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות בשלום", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, סטיבן לופבן, מצביע בבחירות בשבדיה. רויטרס
"הסכסוך יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות". ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן/רויטרס

עד כה, שום מדינה אירופית לא הכירה במדינה הפלסטינית בעודה חברה באיחוד האירופי. סלובקיה, הונגריה ופולין הכירו בעבר במדינה פלסטינית, אולם הן עשו זאת לפני שהצטרפו לאיחוד. פלסטין הוכרה כחברה באו"ם לפני כשנתיים בעקבות החלטה של האסיפה הכללית, אולם ארצות הברית והאיחוד האירופי ביקרו את המהלך, משום שלטענתם מדינה פלסטינית עצמאית צריכה לקום רק באמצעות משא ומתן ולא דרך צעדים חד-צדדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully