וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתו את הדם ואת השתן של עצמם כדי לשרוד בלב ים

6.10.2014 / 13:17

לאחר שמנוע הסירה בה שטו שבק חיים, נאלצו 32 מבקשי מקלט קובנים לנדוד בים במשך כשלושה שבועות. 15 הניצולים סיפרו על חוויותיהם הקשות. "פחדתי לעצום עיניים מחשש שלא אתעורר"

חיילי חיל הים המקסיקני נושאים את אחד הניצולים מסירת המהגרים שנדדה בקריביים. רויטרס
חיל הים המקסיקני מעביר את אחד הניצולים לקבלת טיפול במדינה/רויטרס

15 מהגרים קובנים, שהמנוע של הסירה בה שטו שבק חיים לפני כחודשיים ובשל כך נאלצו לנדוד בים הקריבי, הגיעו השבוע בשלום לארצות הברית. הניצולים היו חלק מקבוצה שכללה 32 מבקשי מקלט שביקשו להגר לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ויצאו בשיט ממזרח קובה בתחילת חודש אוגוסט.

ביום השני למסעם, כאשר היו במרחק של כ-65 קילומטרים מאיי קיימן, הפסיק המנוע לפעול, והסירה - מתוצרת ביתית העשויה מחלקי אלומיניום המחוברים זה לזה - החלה לשוט עם הגלים. חלק מיושבי הסירה מתו עם הזמן מרעב ומצמא. אלו ששרדו את התנאים הקשים הכינו מפרש מאולתר מסדינים שהיו ברשותם, מה שסייע להם בניווט הסירה במי האוקיינוס. בשלב מסוים מצא אותם דייג מקסיקני במרחק 240 קילומטרים מצפון לחופי מקסיקו. הניצולים הועברו למקסיקו והשבוע נכנסו לארצות הברית.

עוד סיפורים שאסור לפספס:
האשמות בשימוש בסמים באליפות העולם בחליבת פרות
אווירה משכרת: הקוקטייל המרחף הראשון בעולם
צפו: פילה מצילה את הגורה שלה שנפלה לתעלה

אלאין איזקווירדו, אחד מ-15 הניצולים שנדדו כשלושה שבועות בים הקריבי. רויטרס
"אני שמח מאוד, אני בחיים". אלאין איזקווירדו/רויטרס
"אלו ששתו את דמם הלכו ונחלשו. אט אט הם החלו לצאת מדעתם"

מעדויות הניצולים עולה כי הגשם שירד פעם בשלושה או ארבעה ימים היווה את מקור המים היחיד שלהם במהלך השיט במרחבים הבלתי נגמרים של האוקיינוס האטלנטי. לטענת כמה מהם, הם אגרו את המים במזרקים כדי לשלוט בהקצבת המים של כל אדם ששהה על הסירה. אישה אחת שהייתה בחודש השישי להריונה קיבלה מנה מוגדלת.

עוד עולה מהעדויות, כי אחרי שנגמרו להם המים, כמה נוסעים החלו לשתות מי ים, וחלק אף שתו את השתן של עצמם. נוסעים בודדים אף השתמשו במזרקים כדי להוציא את דמם מגופם ולשתות אותו. "זו הייתה טעות", הודה אלאין איזקווירדו, קצב מהוואנה ואחד מ-15 הניצולים. "אלו ששתו את דמם הלכו ונחלשו. אט-אט הם החלו לצאת מדעתם".

11 מנוסעי הספינה שמתו במהלך המסע מהתייבשות הושלכו על ידי שאר הנוסעים לים. "זה מראה שרודף אותי בחלומותי", סיפרה אחת הניצולות. שישה מנוסעי הספינה עדיין נחשבים נעדרים לאחר שניסו לשחות לחוף מבטחים וטרם נמצאו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"עצוב על אלה שלא שרדו"

"אני שמח מאוד. עשיתי את זה, אני בחיים", אמר איזקווירדו. "מדובר בחוויה שאף אדם לא צריך לחוות. עצוב לי על אלה שלא שרדו". מאיליו פרז, ניצול נוסף מהסירה, סיפר: "הרגשתי חלש מאוד לקראת הסוף. פחדתי לעצום את עיניי מחשש שלא אתעורר. ידעתי שאני חייב להיות חזק בשביל משפחתי".

לאחרונה גוברים הדיווחים על אזרחים קובנים, אשר בורחים דרך הים מהמדינה הקומוניסטית בחיפושם אחר מקלט בארצות הברית. לרוב, המהגרים מגיעים קודם כל למרכז אמריקה ומשם עושים את דרכם לצפון היבשת. לפי המדיניות האמריקנית, אזרחים קובנים שנכנסו לארצות הברית רשאים להישאר בה, בעוד אלה הנתפסים בים מושבים למדינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully