וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: סיור חיילים בבני ברק הפך לקטטה אלימה

6.10.2014 / 11:01

שני חיילים ערכו סיור לקצינים בכירים להכרת העיר בני ברק. חרדים החלו לקרוא לעברם קריאות גנאי, וחילונים ששהו במקום התערבו והחלו להכות את החרדים. "הכירו את העיר לטוב ולרע"

צילום: שאול קרויזר

קטטה אלימה התפתחה אמש (ראשון) בין חילונים לחרדים במרכז בני ברק, לאחר שהאחרונים תקפו מילולית קבוצת חיילים שסיירה בעיר. שני חיילים חרדים המשרתים ב"צוהר כתום" של שח"ר (שילוב חרדים בצה"ל) ערכו סיור למפקד מחוז דן של פיקוד העורף, לסגנו ולכל הקצונה הבכירה בבני ברק. קבוצת חרדים שהבחינו בהם כשחלפו בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ' במרכז העיר, קראו לעברם קריאות גנאי וצעקו "חרד"קים החוצה".

החיילים התעלמו מקריאות הגנאי והמשיכו בסיור, אולם כמה נערים חילונים ששהו באותה עת בסמוך לבית הכנסת והיו עדים למתרחש, החליטו להילחם למען כבוד החיילים והחלו להכות את החרדים. קבוצת החיילים המשיכה בדרכה מבלי להתערב בקטטה.

חיילים חרדים הותקפו בבני ברק: "חרד"קים החוצה". מערכת וואלה! NEWS
חילונים וחרדים מתקוטטים בבני ברק/מערכת וואלה! NEWS

אחד החיילים שערכו את הסיור למפקדיהם אמר לוואלה! חדשות לאחר התקיפה: "ערכנו את הסיור כדי שהם יכירו את בני ברק. הם הכירו את העיר לטוב ולרע ובעיקר את מה שאנחנו חווים יום-יום".

מאז אושר חוק הגיוס בכנסת, הפכה תופעת תקיפת החיילים החרדים בצה"ל לחלק ממאבק החרדים הקיצוניים נגד הכוונה לגייסם. לאחרונה חלה ירידה במספר המקרים של תקיפות חיילים בריכוזים החרדיים, ואלה שמתרחשים מגיעים בעיקר מהזרם הקיצוני ביותר שקיים ברחוב החרדי. הסיבות העיקריות לכך הן הגינויים של הצמרת הרבנית והפוליטית במגזר החרדי נגד האחראים למעשים אלה והנמכת הלהבות במאבק נגד הגיוס.

עוד על חרדים וצה"ל:
חרדים נגד סרבני 8200: "נחליף אותם"
אושר: סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו
עלייה של 39% בגיוס חרדים: "לקראת מהפכה חברתית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully