וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמת בלב היכל השקר

דרור אידר

2.10.2014 / 8:20

1 לא מיותר. רק בעיני הנודניקים הקבועים נאומו של נתניהו היה מיותר. ובעיני אויביו. אבל הנאום שודר מחוף לחוף ברשתות תקשורת עתירות צופים. זאת גם התשובה לאקסיומה של פרשני השמאל, שלפיה הנאום נישא לצורכי פנים. הישראלים יודעים את הדברים הללו, אבל נדרשנו לשליח ציבור שיאמר את האמת שלנו לעולם. כדאי שפעם בשנה יגיע ראש מדינת היהודים לדבר אמת בליבו של היכל השקר בניו יורק. גם זה מחובותיה של מדינאות ראויה. עוד אמרו פרשנים, שבנאום הג'נוסייד שלו עשה אבו מאזן את העבודה לימין. טעות. הוא לא עובד אצלנו. הוא אמר את האמת שלו, אמת שהשמאל דוחה.

2 אבל אמנון אברמוביץ' אומר שאין תוכנית מדינית. גם יצחק הרצוג וזהבה גלאון. ולכם יש? אנחנו לא בשנות ה?80; כבר ניסינו את תרופות הפלא שלכם. מילא הרדיקלים והסיעות הערביות, מבחינתם שכולנו נלך לעזאזל וישראל תחדל מלהתקיים במתכונתה הנוכחית, אם בכלל. אבל מה יש לשמאל ההגיוני להציע, מה מסתתר מאחורי המילים "הסדר מדיני"?

הנה תוכנית השמאל בתמציתה הגאונית: נסיגה ישראלית לקווי 67' (עם חילופי שטחים במקום גושי ההתיישבות), כולל נסיגה מבקעת הירדן, חלוקת ירושלים העתיקה (!) והסדר בעיית הפליטים. הם נחלקים בשאלת אחוזי הפליטים שיותרו "לשוב" לשטחי ישראל. זה כולל פינוי/גירוש של (בערך) 100 אלף יהודים. אפשר שיישארו בשטחי המדינה הפלשתינית. כן, בטח.

הפלשתינים כבר דחו לפחות שתי הצעות מופקרות כאלה (ברק ואולמרט). אבל נניח שכן - נפלתם על הראש? נסוגונו מלבנון - חיזבאללה הגיע; נסוגונו מרצועת עזה - חמאס הגיע. לא תיתנו לחמאס לתפוס את השלטון ברשות הפלשתינית. מה תעשו, תקבעו לשכנינו מי ימלוך עליהם? ואז, כשיגיע החורף הערבי אל גבעות שומרון, תמשיכו לעטוף את המציאות במילים "הסדר/אופק מדיני"?

3 שמעתי אצל רזי ברקאי את המשורר נתן זך מתקומם, מדוע עטפנו את גבול עזה ביישובים יהודיים? מדוע כה קרוב לגבול, הרי יש מספיק מקום בנגב? התמיהה הזאת הובעה כדי להסביר מדוע חמאס ירה עלינו טילים. פשוט לחצנו עליהם, והם התפוצצו... מסכנים. חברינו הגיבורים בקיבוצים על גבול עזה - גם אתם כבר לא לגיטימיים בעיני השמאל המטורלל. הפכתם למתנחלים.

4 איש המוסר הכפול, אחמד טיבי, קבע שהאמירה "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם" היא אוקסימורון, שכן מוסר לא הולך עם כיבוש. הוא היה עדין. בשנה שעברה כינה טיבי את צה"ל "צבא של רוצחים". אבל אנחנו לא כובשים, מר טיבי. רוב האוכלוסייה הפלשתינית חי תחת שלטון עצמי בר?שות המתקיימת כמדינה בפועל. באשר לשאר השטח של יהודה ושומרון, מדובר בנחלת אבותינו. בכל מקרה, לא כבשנו את השטח משום ישות פלשתינית כלשהי, ולכן לכל הפחות מדובר באדמות מחלוקת. מבחינתנו, הערבים הם שפלשו לארצנו החל מהמאה ה?7. עם גלי העלייה הציוניים הגיעו מאות אלפים ממדינות ערב לחפש עבודה. לעומתם, העם היהודי חזר הביתה, למקומו היחיד בתבל. לכן צה"ל אינו צבא כיבוש אלא כוח מגן על היהודים, מפני מה שערביי האזור והמדינות השכנות תיכננו לעשות לנו ב?1948 ולא הצליחו. את הכישלון להרוג בנו הם מכנים נכבה (אסון).

בסוף דבריו הבליע טיבי שאינו אוהב את התמונה שהראה ראש הממשלה בנאומו (משגרי רקטות ליד ילדי עזה), אבל זה לא מצדיק הרג מאות ילדים. פה התבקש לשאול אותו: נניח לשאר המקרים - האם את המשגר הזה לבדו היה ראוי להפציץ? אם לא - היה עלינו לחכות שהרקטות תיפולנה על ילדינו?

5 יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, קיבל באולפן ערוץ 2 שלושה עיתונאים התומכים בדעותיו. גם אחמד טיבי הרגיש שם בבית. איך זה שלצד הנציג היחיד של הרוב הישראלי באותו אולפן, השר גלעד ארדן, לא ישב אפילו עיתונאי אחד שחושב אחרת מעמיתיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully