וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום נקם ושילם בחמאס

ד"ר ראובן ברקו

28.9.2014 / 8:30

ב?4 באוקטובר יחגגו המוסלמים את חגם הגדול, חג הקורבן. לפי דתם, הוקרב דווקא ישמעאל ולא יצחק על ידי אברהם. למרבית הצער עושים היום צאצאי ישמעאל ככל יכולתם להקריב דווקא את בניו של יצחק. אין טובים מימים אלה לשני הצדדים, למוסלמים וליהודים הקרבים ל"ימים הנוראים", לחשבון נפש.

נתחיל בפלשתינים. חמאס הוכה הפעם אל החומש. כבר בעקבות עיסקת שליט ציינו הפלשתינים כי החטיפה ההיא, שבה נהרגו גם שני חיילי צה"ל, גבתה מהם יותר מ?3,000 הרוגים והרס רב. הפעם ספגו הפלשתינים יותר מ?2,500 הרוגים, ובהם מאות מפקדי טרור ומחבלים, הרס חסר תקדים של תשתיותיהם ואלפי נפגעים.

סיכום שנתי קצר: הכל התחיל מכסף. כיוון שהנשיא המצרי סגר את הגבול, לא הצליח חמאס להבריח מיליונים מכספי קטאר לרצועה. ניסיון העברת הכספים באמצעות פקיד בכיר באו"ם נכשל. גם הבנק הערבי, שהורשע לאחרונה בארה"ב בסיוע לטרור, סירב. נותרה "אחדות" עם הרשות הפלשתינית כצינור "לגיטימי" להברחת הכסף.

הרשות הפלשתינית, מצידה, ביקשה להצטייר כנציגת העם הפלשתיני המאוחד ו"לחטוף" מדינה שלא במו"מ אלא באמצעות טרור מדיני. לכן הסכים אבו מאזן למהלך שאותו הוא ממשיך אף עתה. חמאס, שרצה בכסף, תיכנן לנצל את "ממשלת ההסכמה" כדי לזכות בבחירות למוסדות הרשות שתוכננו להתבצע בתוך חצי שנה מ"האחדות".

לקראת הבחירות הצפויות ביקש חמאס לשחזר את עיסקת שליט כדי לזכות באהדת ההמונים. שלב החטיפה היה אמור בתחילתו להתבצע ללא "חותמת", כדי שלא לשבש את ממשלת האחדות, ופירותיו היו אמורים להיקטף בגלוי. באמצעות תשתית רחבה וחמושה שבנה באיו"ש תיכנן חמאס כי אם משהו ישתבש - יפילו את אבו מאזן ב"פוטש".

לאורך מבצע "שובו אחים" התכחש חמאס לחטיפת הנערים, חרף עדויות ומודיעין שהוכיחו זאת. רק בעקבות מבצע צוק איתן ההרסני הודו חאלד משעל, סלאח אל?ערורי וסאמי אבו זוהרי באחריות לפשעם, ועתה הם כועסים על חיסול אנשיהם בחברון למרות הפסקת האש. נוסף על החטיפה והרצח שביצעו קוואסמה ואבו עיישה, שהובילו למבצע צוק איתן, היו גם ניסיונות לחטיפת חיילים בעזה במהלך המבצע. ניסיונות שהביאו להכרזת מצב "נוהל חניבעל" לסיכול ולמניעת הישגי החטיפה, ושעלו לחמאס באבידות ובהרס רב.

ברקע הקרב שבו חוסלו הרוצחים בחברון, בלטה מעורבותם של משוחררי שליט ובוגרי הכלא הישראלי ושל משפחות כגון קוואסמה שהתמחו בטרור "כעסק משפחתי" משתלם. המבצע הבהיר כי אסור לשחרר מחבלים רוצחים ויש להכריעם בשטח. לא צריך אפילו "נוהל שכן" (האסור בחוק) כדי לשכנעם להיכנע ולהיכלא. בכך יימנעו החטיפות שנועדו לשחרורם ולא ניאלץ לפגשם שנית. רוצים ג'יהאד, "שהאדה" ובתולות? בבקשה.
גלגל הטרור של חמאס נבלם. רבים ממשוחררי שליט שבו ונכלאו, תשתיות חמאס באיו"ש ובעזה נהרסו. עתה משוועים אלפי מחוסרי בית לנדבות העולם. שמשון הגיבור הרג אלף עזתים "בלחי חמור", אך אנשי עזה אינם מסוגלים עדיין להצביע על החמורים שהביאו לאסונם.

ובינתיים, בנאומו באו"ם התעקש אבו מאזן, המפחד להיכנס לעזה, כי הכיבוש הישראלי הוא שיצר את דאעש בעודו נחוש להכליל את חמאס, תאום דאעש, בממשלתו. ה"ראיס" מסרב להכיר בישראל כמדינה "יהודית" אך הגדירה בשפלותו כמדינת "אפרטהייד". מכחיש השואה הנודע האשים בזדוניות את ישראל בשריפתו חי של הנער מוחמד אבו חדיר ברמזו לקורבנות השואה וצידד ב"התנגדות" (טרור) נוכח כיבוש ישראל את המדינה הפלשתינית ב?67', זו שמעולם לא היתה, נוכח "פשעי המלחמה של ישראל בעזה".

ביום שלישי האחרון נסגר המעגל וחוסלו רוצחי שלושת הנערים - גיל?עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. הישראלים הבטיחו וביצעו. השמאל הישראלי עוד עלול לטעון כי ישראל נקטה אלימות חדשה שתביא לחידוש מעגל הטרור נגדנו. על כך נבקש מחילה ביום הכיפורים הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully