וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להבריח 51 צבי ים מארה"ב לקנדה - במכנסיו

קאי זו, סטודנט מקנדה, הדביק עשרות צבונים נדירים בסרט הדבקה למפשעתו ולרגליו. ההערכה היא שמטרת ההברחה הייתה למכור את חיות הבר לסין - שם הן נחשבות למאכל מבוקש

צב ים. AP
חלק מהצבים נמכרים ב-800 דולר האחד. צבון ים/AP

את ניסיון ההברחה של הצעיר בן ה-26 מדטרויט, הפקחים בגבול ארצות הברית-קנדה כנראה לא ישכחו. קאי זו, סטודנט להנדסה באוניברסיטת ווטרלו, מואשם כי החביא לא פחות מ-51 צבי ים קטנים (צבונים) ממינים נדירים במכנסיו, אותם ניסה להעביר למדינה השכנה על מנת למכור אותם בסכום גבוה - כך דיווחו כלי התקשורת המקומיים. אותו ניסיון הברחה נכשל, למרבה המזל, כאשר הפקחים ערכו עליו חיפוש עקב מידע מוקדם שהגיע אליהם, והבחינו בעשרות הזוחלים שהוצמדו בסרט הדבקה לגופו, עשרה מהם בין רגליו.

זו, אזרח קנדה ממוצא סיני, התייצב אתמול (חמישי) לראשונה בבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו. הוא מואשם כי ניסה להבריח את הצבים על מנת למכור אותם בסופו של דבר בשוק הסיני, שם הם נחשבים למאכל מבוקש. "זה שוק פורח ביבשת", אמר גווין שייר מהשירות לדגים ולחיות בר של ארצות הברית, שסייע לרשויות בחקירה.

אדם נוסף שסייע לזו בהברחה אחרת ועומד גם הוא בפני כתב אישום, הוא ליהוה לין בן ה-30, שניסה לקחת עמו יותר מ-200 צבונים בשתי מזוודות בטיסה לשאנגחאי שבסין.

אחד מהזנים שאותם ניסו זו ולין להבריח, צב קופסה מזרחי (Eastern Box), מוערך במחיר של 800 דולר לפחות. זנים נוספים הם צב-ביצות עם גב מעוינים (DiamondBack), צבים מנוקדים וצבגון אדום-אוזן, הנחשב ל"מין פולש" - שיכול לדחוק החוצה מינים אחרים בסביבת המחיה שלו בהיותו אוכל-כל - דבר שגרם לאיסור על הכנסתו למדינות רבות.

עוד ידיעות שאסור לפספס:
צפו: כך נראית הבריכה העמוקה ביותר בעולם
אימה בגן החיות בניו דלהי: נמר לבן טרף מבקר
קרב אכזרי בין פיל וקרנפית - מול המצלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצרך מבוקש בשוק הסיני. צבוני ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו רואים מקרים קיצוניים שבהם אנשים מנסים להבריח כל מיני דברים", אמרה מליסה מאראג' מביקורת המכס של ארצות הברית, "יש מקרים שבהם אנו עדים לכושר המצאה וליצירתיות יוצאי דופן. זה מעיד בעיקר על ייאוש".

הסטודנט הקנדי הואשם בהברחת טובין מארצות הברית, סחר בלתי-חוקי בבעלי חיים וייצוא בלתי-חוקי של חיות בר - עבירות שבגינן הוא עשוי להיכלא לעשר שנים. לין, שנעצר שלשום בשדה התעופה בדטרויט, שוחרר בערבות של עשרת אלפים דולר. השניים נצפו טרם מעצרם מקבלים חבילות של צבים חיים בשירות הדואר FedEx. "הוא נעצר במכס לאחר שאמר כי אין לו על מה להצהיר", נכתב בכתב האישום של לין.

מאות הצבים שנתפסו בשני ניסיונות ההברחה הוחרמו, והם מטופלים כעת על ידי השירות האמריקני לדגים ולחיות בר. "כשהמשפט יסתיים, נמצא להם בית קבוע", נמסר מהארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully