וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף מודיעין חדש לצה"ל: אלוף הרצי הלוי

22.9.2014 / 19:56

הלוי, שסומן לפני שנים כמועמד עתידי לתפקיד הרמטכ"ל, נכנס לנעליו של אלוף אביב כוכבי, שימונה בקרוב לאלוף פיקוד הצפון. הוא ייאלץ להתמודד בעיקר עם אתגר ארגוני הג'יהאד העולמי בגבול ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד ממפקדי השדה המוערכים ביותר בצה"ל. ראש אמ"ן הנכנס אלוף הרצי הלוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטקס רב משתתפים העביר הערב (שני) אלוף אביב כוכבי את הפיקוד על אגף המודיעין בצה"ל לידי אלוף הרצי הלוי, ובכך סיכם את אחת התקופות המרתקות והמורכבות שידע אגף המודיעין בעשור האחרון. במהלך כהונתו עבר האגף ארגון מחודש עם דגש על העצמת עולם הסייבר, הן בהגנה והן בהתקפה. כמו כן, התמודדו אנשי האגף עם ה"אביב הערבי", ולאחר מכן עם הטלטלה שעברה ועדיין עוברת על מדינות האזור.

מחליפו, הרצי הלוי הוא אחד ממפקדי השדה המוערכים ביותר בצה"ל והוא סומן לפני שנים כמועמד ביום מן הימים לתפקיד הרמטכ"ל. כוכבי ימונה בקרוב לאלוף פיקוד הצפון.

עוד בוואלה! חדשות:
בג”ץ קבע: אסור לכלוא מבקשי מקלט לשנה - ללא משפט
סער על ביטול חוק ההסתננות: ”להגביל את בג”ץ”
הסטטוס שבעזרתו גייסה חיילת יתומה 55 אלף שקל

ראש אמ"ן, אביב כוכבי, במסיבת עיתונאים בנושא ספינת הנשק בקריה תל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
ימונה לאלוף פיקוד הצפון. אלוף כוכבי/דרור עינב

תת-אלוף הרצי הלוי, ראש האגף הנכנס, הועלה ביום חמישי האחרון לדרגת אלוף בטקס שנערך בלשכת ראש המטה הכללי בקריה בתל אביב. בתפקידו האחרון שימש מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. לפני מינויו לתפקידו הנוכחי, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו למזכירו הצבאי, אך הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ התנגד ובחר בו לראש אגף המודיעין. את סודותיו הכמוסים ביותר של האגף הכיר הלוי כאשר שימש ראש חטיבת ההפעלה. זאת בשונה מכוכבי, שתפקידו כראש אמ"ן היה הראשון באגף.

הלוי החל את דרכו בצה"ל בגדוד הנח"ל המוצנח. לאחר מכן מונה למפקד פלוגת הנ"ט של חטיבת הצנחנים, למפקד פלגת אימונים בסיירת מטכ"ל ולסגן מפקד סיירת מטכ"ל. בתקופה זו לקח חלק במבצעים מורכבים ביניהם המבצע לחילוץ נחשון וקסמן וחטיפת המחבל הלבנוני מוסטפא דיראני. הלוי גם היה מפקד החטיבה המרחבית מנשה ומפקד חטיבת הצנחנים במבצע "עופרת יצוקה".

מבין האתגרים שעומדים לפתחו הם התמודדות עם ארגוני ג'יאהד עולמי בגבול ישראל, הגרעין האיראני, הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית, לצד התמודדות עם התערערות המשטר בלבנון, ארגון חיזבאללה וחוסר היציבות בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות. דובר צה"ל
הלוי/דובר צה"ל
טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות. דובר צה"ל
טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות/דובר צה"ל
טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות. דובר צה"ל
טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully