וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת תקווה לתיקון הפרט והחברה

ד"ר חיים שיין

17.9.2014 / 8:36

לקראת הימים הנוראים נהגו יהודים עוד מימים קדמונים לערוך חשבון נפש אישי. מאז הקמת המדינה התווסף גם חשבון נפש לאומי?מדיני. ארבעה אירועים עמדו בליבת שנת תשע"ד: מבצע צוק איתן, ההרשעה המהדהדת בפרשת הולילנד, התפרצות גל אנטישמי בעולם והחיפוש המתעצם למשמעות רוחנית.

מדינת ישראל עדיין נאבקת על זכותה להתקיים בביטחון בגבולות בני הגנה. על גבולותינו מתעצמים והולכים כוחות אופל אכזריים, האוחזים בגרון האנושות. לעומת איום הגרעין האיראני, עזה היא רק מטרד. מי שקורא חומר מודיעיני יודע אל נכון מהו היקף האיומים ומהי משמעותם. לאחר שואת יהודי אירופה, אסור ליהודים לזלזל גם בדברי רהב. יש להיערך במלוא העוצמה ובמחיר הנדרש כדי להגן על מדינת היהודים. לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל, במהלך מבצע צוק איתן, הפגינו חוסן לאומי, אומץ לב ואמונה בצדקת הדרך. עם ישראל שוחר שלום אולם לא קונה אשליות, יהודים שואלים "הלנצח תאכל חרב?" וממשיכים לאחוז בה בכל הכוח. עלויות הביטחון כבדות, אולם במקום שאין בו חיים אין משמעות לאיכות חיים. את מסע גאולת עם ישראל בארצו איש לא יפסיק, ואת קומת עוזו שום כוח לא יכופף.

השחיתות בישראל הגיעה למימדים מדאיגים. ראשי ממשלה, שרים, רבנים ראשיים, חברי כנסת, ראשי רשויות ושוטרים נגועים בפגיעה בטוהר המידות. נגע ממאיר המהווה סכנה קיומית. ארגוני פשיעה אלימים מסוכנים פחות מארגוני פשיעה שבראשם נבחרים רודפי שוחד ושלמונים. פסק הדין בפרשת הולילנד חולל רעידת אדמה בלבבות והניע את אמות הסיפים. אזרחי ישראל הפנימו במהירות את נזקי השחיתות והעניקו רוח גבית למלחמה בה. נורמות חדשות וראויות מתקבעות בחיים הציבוריים. מעתה ואילך צריך כל נבחר ציבור ומועמד לפשפש במעשיו. אפשר להתחיל לנשום אוויר נקי.

בהיסטוריה העתיקה והחדשה, כאשר ציוויליזציות, תרבויות ואידיאולוגיות נאבקו ביניהן, היהודים בדרך כלל שילמו את המחיר. האיסלאם והנצרות נאבקים על האחיזה באירופה, והיהודים שוב נקראים לשלם את מחיר האיבה. מי שסבר שמלחמות הדת עברו מהעולם, טעה. שנאת היהודים שוב מרימה ראש, בעת שניצולי שואה עדיין חיים בתוכנו ומהווים עדות חיה לפלנטת הרשע שהשמידה שליש מבני עמנו. המלצתי ליהודי אירופה להסיר את משקפי השמש שעטו עליהם ולראות את השמיים מתקדרים מעליהם. עכשיו ליהודים יש בית, חשוב שלא יטעו פעם נוספת. עליהם לבוא הביתה. נקבל אותם בלב רחב ובידיים פתוחות. יהודים שעוברים ונודדים מאירופה ליעדים אחרים ממשיכים להשלות את עצמם, אין תקווה בגולה.

המאה ה?20 היתה המאה של המדע ושל הקדמה, אך בו בזמן המאה הקטלנית ביותר בהיסטוריה. הנאורות לא הועילה מול נחלים שוצפים שסחפו אלימות, גזענות ושנאת האחר. המאה ה?21 היא המאה של הרוחניות. יהודים רבים בישראל מחפשים אחיזה במורשת הדתית והלאומית שלנו. אמנים, סופרים ומשוררים המה הסנוניות שמבשרות את בוא הרוח הגדולה שתביא איתה ישרות, חזון ואמונה. את מחיר ההפקרות והמתירנות הורים רבים כבר הפנימו. שנת תשע"ה היא שנת תקווה לתיקון הפרט והחברה. שנה שבה לא נשעבד את העתיד על משוגות ההווה, שהרי כולנו עומדים לדין בימים אלה ממש.

  • עוד באותו נושא:
  • יהודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully