וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגנה הפקעתם של 4,000 דונם באזור גוש עציון

1.9.2014 / 6:09

גורמים בבית הלבן הודיעו כי הכרזת ישראל על הפקעת השטחים היא "צעד לא מועיל במשא ומתן להגשמת פתרון שתי המדינות". מזכ"ל "שלום עכשיו": "זו תקיעת סכין בגבו של אבו מאזן"

שני מאחזים הוקמו בגוש עציון, בתגובה לרצח שלושת הנערים. המועצה האזורית גוש עציון,
הפקעה בעקבות הרצח. מאחז בגוש עציון/המועצה האזורית גוש עציון

גורמים בבית הלבן גינו הלילה (שני) את ההכרזה של ישראל על כ-4,000 דונם באזור גוש עציון כשטח המדינה. לפי גורם אמריקני, ארצות הברית רואה זאת כצעד "לא מועיל בדרך לפיתרון שתי המדינות", וקוראת לישראל לשנות את ההחלטה. על הפקעת השטחים הודיע אתמול דובר מתאם הפעולות בשטחים, בהתאם להחלטת הממשלה על הצעד עם תום מבצע "שובו אחים" לאיתורם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח שנחטפו ונרצחו בחודש יוני האחרון. למתנגדים להחלטה ניתנו 45 יום להגשת ערעורים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
בהצלחה: 2,105,394 תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים
התפרצות האבולה: חשד למקרה ראשון בבירת שבדיה
"המל"ט הישראלי חשף חור בהגנה האווירית של איראן"

"הבהרנו כבר בעבר את התנגדותנו להמשך בניית ההתנחלויות", אמר גורם מדיני בארה"ב. "ההצהרה הזאת, כמו כל הצהרה על בניית התנחלויות שישראל מכריזה עליה, כל צעדי תכנון שהיא מאשרת וכל מכרז שהיא מנפיקה, לא מועילה למטרה שישראל הצהירה עליה – משא ומתן להגשמת פתרון שתי המדינות". לדבריו, "אנו דורשים ממשלת ישראל לחזור בה מהצהרתה".

האזור עליו ישראל הכריזה כי יהפוך לאדמת מדינה

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ביקר אתמול את הצעד מעט לאחר שדובר מתאם הפעולות בשטחים הכריז עליו. "זאת החלטה חסרת תקדים שמשנה את המציאות באזור גוש עציון", אמר אופנהיימר. הוא הוסיף כי מדובר ב"תקיעת סכין בגבו של אבו מאזן ושל המתונים ברשות הפלסטינית". לדבריו, "ממשלת ישראל שוב מוכיחה כי אין לנתניהו שום אופק מדיני ורק רצון להמשיך ולקדם את חזון המדינה האחת. משמעות ההחלטה היא הפיכת המוסד החינוכי גבעות, שבו מתגוררות כיום כעשר משפחות, לעיר של אלפי תושבים מעבר לקו הירוק". לפי "שלום עכשיו", מדובר בפקעת השטחים הגדולה ביותר שביצעה ישראל בגדה המערבית מזה 30 שנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אירוע זיכרון של "שלום עכשיו" לציון 30 שנה להירצחו של אמיל גרינצוויג, פברואר 2013. טלי מאייר
"החלטה חסרת תקדים שמשנה את המציאות באזור גוש עציון". אופנהיימר/טלי מאייר

שכונת גבעות, אשר שייכת להתנחלות אלון שבות ובאזורה הוכרזה הפקעת השטחים, ממוקמת בצלע המערבית ביותר של גוש עציון, בסמוך ליישובים נחלין, ביתר עילית, ג'בעה ובת עין. כבר לפני כשנתיים, אושרה בנייה של מאות יחידות דיור במקום על ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק. מקומה למעשה יוצר רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לבין הקו הירוק.

לפני כחודשיים הוקמו שלושה מאחזים בתגובה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. בגוש עציון הוקמו תקוע ה', בסמוך להתנחלות תקוע, ו"רמת השלושה", מול הכפר סוריף, באזור ההתנחלות בת עין. כמו כן, בני נוער ותושבים מקרית ארבע ומחברון חנכו את מאחז "תלמי חיים", מצפון לרמת ממרא.

שני מאחזים הוקמו בגוש עציון, בתגובה לרצח שלושת הנערים. המועצה האזורית גוש עציון,
הקמת המאחזים לפני כחודשיים/המועצה האזורית גוש עציון

במהלך מבצע לילי, הועברו שמונה קרוואנים לתקוע ה' ולרמת השלושה, אולם מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר בזמנו כי הם מתכננים להקים במקום ישוב של מאות יחידות דיור. זאת, לאחר שבליל מציאתם של הגופות, הוקמו המאחזים גבעת עוז וגאו"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully