וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך: "המורים התגייסו בתנאים של אי ודאות"

ראש הממשלה הגיע יחד עם שר החינוך לחדר המצב לרגל פתיחת שנת הלימודים מחר, ואמר: "נבטיח את ביטחון הילדים". פירון: "תכניות הליבה והיקף המשרות לא ייפגעו מהקיצוץ"

צילום: בני ואינר, עריכה: קשת סידי

ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ה, הגיעו הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון לחדר המצב שהוקם במטה משרד החינוך בירושלים. "אני רוצה לברך אותך ואת המורות והמורים שהתגייסו בתנאים של אי ודאות ופותחים את שנת הלימודים כסדרה", פנה נתניהו לפירון. "מחר נסייר שנינו בשדרות וביישובי עוטף עזה כדי לעמוד על מערכת החינוך בכל הגנים ובתי הספר".

חוזרים ללימודים - סיקור מיוחד:
פחות בחינות, יותר למידה: מה ישתנה בשנת הלימודים?
ביטוח תאונות לתלמידים - משלמים יותר, מקבלים פחות
שיעור פרטי - בבית הספר: כמה זה עולה ואיך זה עובד?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים, מטה משרד החינוך ירושלים. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו ושי פירון בחדר המצב, הערב/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה ביקש לפנות לתלמידי ישראל ואמר: "אני מקווה שבחגים תמצאו זמן לנוח עם המשפחות ועם החברים. אני רוצה לשבח אתכם על זה שהקשבתם להורים בזמן הקשה שעברנו, ועל עובדה שהייתם חלק מהאחידות הלאומית שלנו שזה נדבך עצום בחוסן של מדינת ישראל". להורים הבטיח: "יחד עם שר החינוך וצוות המורים והגננות נמשיך לפעול ולהבטיח שהילדים שלכם יהיו בטוחים בשנה הזאת. חשוב שתהיה שנה מוצלחת בכל הבחינות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"תהיה לנו מערכת חינוך מצוינת"

בצל המלחמה בדרום, שנת הלימודים נפתחת כסדרה לאחר שפיקוד העורף אישר לקיים לימודים כרגיל בכל רחבי הארץ. "בשבועיים הראשונים של שנת הלימודים הילדים שגרים ביישובי עוטף עזה קיבלו תקצוב מיוחד לקיים ימי הפוגה, ימים של חוויה והנאה", סיפר שר החינוך. "אנחנו קוראים לזה 'חופש במסגרת'. נאפשר להם גם לחזור למסלול לימודים רגיל, אבל גם לבלות".

שיחה עם וואלה! חדשות הוסיף פירון: "אני משוכנע שאנחנו נצליח להגיע לשנה היסטורית במערכת החינוך שבה התכנית ללמידה משמעותית תצא אל הפועל". על החשש מפני קיצוץ בתקציב משרדו בעקבות ההשלכות הכלכליות של "צוק איתן", אמר: "אני משוכנע שלא תהיה פגיעה, לא בתכניות הליב"ה ולא בשעות ההוראה ולא בתכניות הגדולות שלנו. אני רוצה להיות איש בשורה - לא יקוצצו שעות הרוחב, כל מה שהבטחנו שיקרה יתרחש השנה כסדרו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים, מטה משרד החינוך ירושלים. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
חדר המצב, הערב/נועם מושקוביץ

לדבריו, "בממד הנפשי, הקצנו הרבה מאוד שעות ייעוץ וטיפול, נעשה הכול כדי לעטוף את התלמידים ולתמוך בהם אחרי הקיץ שעבר עליהם. במישור הפיזי, צוותים של המשרד יחד עם משרד הביטחון נמצאים בשטח, הכול יהיה ערוך ומוכן לקראת הצלצול הראשון".

פירון הוסיף: "אנחנו מתחילים בתכנית רחבת היקף ללמידה משמעותית. אנחנו משנים את מבנה בחינות הבגרות, משנים את דרכי המדידה והערכה, משנים את מבחני המיצ"ב, מגדילים את המחוז החרדי, אנחנו משיקים את בתי הספר המקצועיים והטכנולוגיים, אנחנו מגדילים את המחויבות האישית של התלמידים, אנחנו מרחיבים את פרויקט הניהול העצמי. כל הדברים האלה הם חלק מאחד שלם, והאחד השלם הזה הוא התאמת הלמידה למאה ה-21 וכינונה של חברת מופת. אני מאוד מתרגש שהדברים האלה מתחילים מחר בבוקר, הבטחנו ואנחנו מקיימים".

ילדי עוטף עזה בבית ספר יסודי "חופים" בקיבוץ יד מרדכי מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים מחר, 31 באוגוסט 2014. ראובן קסטרו
מתכוננים לכיתה א' בבית הספר "חופים" בקיבוץ יד מרדכי, היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה ושר החינוך שמעו ב"וידאו קונפרנס" את מנהלי המחוזות מדברים על ההכנות לקראת שנת הלימודים במחוזם, על הבעיות ועל הפתרונות, אם יש כאלה. "לפני כמה דקות שמעתי שהורים בבית הספר 'יובלי הבשור' שבעין הבשור חוששים לשלוח את הילדים שלהם מאחר שבית הספר אינו ממוגן", סיפרה אמירה חיים, מנהלת מחוז דרום במשרד החינוך. "זה נבדק עכשיו. ביום חמישי שמו שם ארבע מיגוניות חדשות. אבל זאת הבעיה היחידה שעלתה. הכול נפתר והכול בסדר גמור. מחוז דרום ערוך ומוכן לפתיחת שנה בכל המסגרות. בתוך המלחמה, אנחנו לא שכחנו את מה שחשוב וטיפלנו בכל הדברים. אני רוצה לומר תודה לאנשי המטה".

נתניהו פנה לחיים ואמר: "אני רוצה לחזק אתכם, ולחבק עם כל עם ישראל את כל תושבי הדרום. אחד הדברים שיצאו מ'צוק איתן' זאת סיסמה שנכונה לכל אזרחי ישראל – 'העם עם הדרום!'. זה ביטוי בדרכים שונות, וכפי שעשינו בהחלטת ממשלה נעשה החלטה נוספת למען עוטף עזה ויישובי הדרום, חלק מהסיוע הזה, הוא במכלול החיים בדרום, והרבה הרבה הצלחה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully